Nieuwe banden

Ik heb nu voor 2 " vierkante" banden zitten want het heeft n hels kabaal!!!dat worden dus 2 nieuwe!heb nu conti maar die komen er niet weer onder welke hebben jullie?
 

Beun12

Forumguru
Heb toch maar ff gekeken, ik heb er Bridgestone Potenza onderliggen (geleverd bij de aanschaf). wil deze ook niet weer hebben
 

Cordoba

Forumguru
Yep, dan hebben de verschillende profielblokjes aan de voor- en de achterkant niet meer dezelfde hoogte, dan heb je dus een soort zaagtand als profieldiepte. Het is niet altijd makkelijk te zien, maar als je met je hand over het profiel gaat, voel je een groot verschil of je met de rijrichting mee voelt, of er juist tegen in. Als je meer info zoekt, google maar eens op 'gecupte banden'.
 
Michelin zit nieuw6mm rubber op vredestein 8 mm heb ik me laten vertellen!
Sportcontact geloof het wel!!
 

Octavia32

Forumguru
Dunlop sportmax rt en tot nu toe geen overdadig geluidsoverlast en ook geen last van cuppen.

Ik zeg rt erbij want deze daadwerkelijk anders dan de gewone sportmax
 

guitar_billy

Senior Member
Ik rijdt nu Vredestein Sportrac 5. Bevallen goed en stiller dan de Dunlops die ik ervoor had.

Mijn maat is 195/65R15 en ik ben geen sportieve rijder, meer een snelle cruiser; relatief veel snelweg.
 

Maggy

Forumguru
Uniroyal Rainsport 3, niet richtingsgebonden a-symetrisch profiel, in de maat 205-55/16.
Heerlijke bandjes, goede grip, niet lawaaiig, en lekker sporen trekken op de natte weg! Rijdt perfect, en voor een gunstige prijs.
 

Cordoba

Forumguru
Michelin zit nieuw6mm rubber op vredestein 8 mm heb ik me laten vertellen!
Sportcontact geloof het wel!!

Dat is een onzinverhaal: alle nieuwe banden hebben 8 mm profieldiepte, alleen winterbanden hebben meer (10 mm) omdat winterbanden hun werking verliezen bij minder dan 3-4 mm profiel.
Overigens lijkt het veel uit te maken welke versie je van de SportContact hebt: ik heb de SC2 gehad, en had er geen echte klachten over, alleen naar mijn smaak iets te veel afrolgeluid, maar wel veel beter dan de Bridgestones waar ik 'm mee kocht. Ik rij nu op Goodyear Performance Grip of zoiets, en heb nog geen klachten.
 

Berry1912

Forumguru
Ik ga bij de volgende wissel voor deze, lees hele goede verslagen.
dunlop-sport-bluresponse-195-65r15-91h-tl-834271-52432100000-feed.jpg


Band zonder velg.
Dunlop SPORT BLURESPONSE
  • Categorie
    Zomerbanden
  • Bandenmaat
    195 / 65 R15 91 H
  • Draagvermogen
    91
  • Snelheidsindex
    H (tot 210 km/h)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

CharlesTucker

Forumguru
Het is veel veiliger om de banden met het meeste profiel op de achteras te hebben. Welke prutser van een garagist heeft dat zo gemonteerd?
Afgelopen herfst heb ik m'n zomervoorbanden laten wisselen (als antwoord op de vraag van de TS, ik had Conti's, vanaf aflevering, na 120.000km laten vervangen, door Michelin Energysavers). En als je bij bij Profile vraagt om de voorbanden te wisselen dan wisselen ze de voorbanden. Ze hadden inderdaad wel kunnen suggeren de nieuwe banden dan achter te plaatsen. Vrij kort daarna heb ik ze zelf weer verwisseld voor de winterbanden, en bij het terugwisselen naar de zomerbanden die verse nieuwe banden wel achter geplaatst.

Toevallig heb ik laatst een discussie gehad met een collega of je nu de banden met het meeste profiel voor of achter moet hebben. Hij had zelf voor goede en achter vrij slechte banden, en een plan om die te vervangen. Voordat hij dat geregeld had is hij echter in een slip geraakt op de snelweg. Zeer hard moeten remmen voor iemand die zonder te kijken naar links kwam, waarbij de achterkant de voorkant inhaalde, en hij de voorkant van z'n auto tegen de vangrail heeft afgeschreven (zelf gelukkig niets, alleen flink geschrokken). Typisch zo'n situatie die je niet ziet aankomen, maar waarbij het toch wel een beetje waarschijnlijk is dat ie, als hij z'n banden verwisseld zou hebben, de boel net wel had kunnen redden. Als je "normaal" relaxed rijdt maakt het helemaal niets uit, maar je weet nooit of je in zo'n uitzonderingssituatie terecht komt, en dan kan het misschien net genoeg helpen.
 

delta

Actief lid
Kobus,
Ik heb die blue responce van Dunlop die hierboven zijn genoemd.
Ik maak veel km's maar ben in al die jaren en verschillende merken nog nooit zo'n fijne band tegen gekomen.
Banden zijn eigenlijk echt allround met het grote voordeel dat ze merkbaar zuiniger rijden!!
Wel moet ik zeggen dat ik mijn bandenspanning iets hoger dan voorgeschreven rijd zo'n 2.6bar.
 
Bovenaan Onderaan