Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

BramVRS

Forumguru
@BramVRS ik zie nu pas dat ik de verkeerde had getagd. Ik had al wat antwoorden gepost vwb je camera vragen. Excuses :-)
Ik had ze al gelezen dank voor de info. Ik ga volgende week even kijken wat ik precies heb binnen gekregen. Vraag me af of het me lukt dit zelf in te bouwen. Redelijk technisch maar niet het niveau eerste monteur :). Je auto staat er mooi op zo trouwens.
 

brepus13

Forumguru
@BramVRS
Het valt echt heel erg mee hoor! Zijkant kofferbak zijn slechts 5 schroeven. De dorpels zijn geklikt. Kofferklep is ook geklikt.

pak de handleiding van @heusinkveldb er bij ( is te downloaden op het forum ) en je hebt overal een plaatje en tekst bij. Heb je een lowline dan kun je die helemaal volgen. Heb je een highline dan pak je mijn ge uploade versie er ook bij. Ik ben ook geen monteur hoor :-)
 

brepus13

Forumguru
Haha ja was niks bijzonders opzich maar vond het licht wel leuk uitkomen zo in het donker.... even zwart wit filtertje eroverheen en Voila!
 

brepus13

Forumguru
Gister nog even 2 nieuwe voorbanden er op laten leggen zodat de set rondom nu nieuw is. Vandaag maar eens wassen denk ik :-)

nu een paar dagen met de nieuwe Eibach set gereden en zelfs de vrouw merkt het verschil. Ik was erg bang voor mijn trekhaak en dat deze nu de grond zou raken maar dat is tot op heden niet gebeurd. Erg positieve week dus voor de O3 :-)

als het weer warm is buiten gaan we hem nog een keer grondig reinigen, polijsten en weer in de wax zetten. Zo blijven we toch een beetje bezig nog :-)
 

brepus13

Forumguru
Nou, na het vechten met de fusees afgelopen week ( op de oprit sleutelen is natuurlijk niet ideaal ) heb ik me wel een paar dagen oud gevoeld hoor ;)

gelukkig is er rond het huis ook altijd nog wel wat te doen dus vandaag in het zonnetje eerst de auto gewassen, reclame loze kentekenplaathouder geplaatst en nog even snel het gras gemaaid. Stil zitten is niet meer zo mijn ding :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

brepus13

Forumguru
Vandaag een mooie dag om weer eens even bezig te gaan. Ik had mezelf een foamgun kado gedaan ( gewoon een simpele van Kärcher ) en die moest toch geprobeerd worden. Er komt met het originele Kärcher spul best aardig schuim uit, even laten trekken en voordat het uitdroogt afspuiten. De auto was toen eigenlijk al goed schoon! Goed resultaat dus. Aansluitend een start gemaakt met de kont en achter schermen. Eerst de klep kaal gemaakt en toen begonnen met de klei om alle roest pitjes (zie foto) weg te halen. Ook de contouren van de letters waren al helemaal weg na het kleien. Daarna met de compound polijsten, voeden met de polish en afwerken met de wax. Zo ga ik de komende week de auto langzaam afwerken. Van de begin foto’s zie je de swirls wel aardig. Deze zijn er nagenoeg allemaal uit. Ik ben weer erg tevreden zo! A1872A2A-E3F1-4DC6-BB68-432ECEF2FEEF.jpeg 682ABFEE-E15F-4A59-B98D-B79C2E924751.jpeg A1872A2A-E3F1-4DC6-BB68-432ECEF2FEEF.jpeg 90829DC7-3BB4-45DD-A499-581EBA203F57.jpeg 0220443C-4713-434C-87FD-A9409FC0AE20.jpeg 258C2D95-65A0-4D28-A208-7E8E35D5A5C7.jpeg EC8F2F6F-C281-427A-BE89-1AF59535DF83.jpeg
 

brepus13

Forumguru
Ja Eibach maakt mij in meerdere opzichten blij. Alleen al het feit dat hij lager ligt maakt dat ik tevreden er naar kijk elke keer als ik hem op de oprit zie staan.... alleen dat maakt het mij al waard ;)
 

catch me

Forumguru
Heerlijke bak om naar te kijken hé ..... (( "citeer" ik was nog even met de obdeleven bezig toen ik iets vond van deuren sluiten automatisch als de sleutel ver genoeg is))
Dat had ik pas ook toen ik ging tanken, sta af te rekenen, gaat mn alarm af, sleutel in mn broekzak....vrouwlief en dochter zaten nog in de auto, openen etc ging gewoon goed, in de auto 2 verbaasde gezichten....
 

brepus13

Forumguru
Heb het nooit meer geprobeerd om aan te zetten maar mijn hele auto sloeg op hol... was niet leuk! Gelukkig kon ik hem snel weer openen met de noodprocedure.
 
Bovenaan Onderaan