Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

brepus13

Forumguru
Kleine update maar weer eens...

mik heb geen piepende riem meer gehoord dus dat was een fijne Cheap fix die ook nog eens snel was.

van mijn Ali led lampjes is er 1 gaan knipperen die ik bij de kenteken verlichting had gedaan. Ik had nog 1 reserve dus alles is weer knipper vrij. Kijken of ik pech had of dat ze toch minder goed blijken te zijn :-) (alle andere werken nog prima gelukkig )

na een kofferbak gevuld te hebben met hout bleek dat hij achter toch echt wel wat slap geveerd is. Via het forum een setje hulpveren aangeschaft en deze eronder gezet. De auto staat nu wel echt hoger op zijn achterpoten en cosmetisch heeft het zeker niet mijn voorkeur. Het weggedrag is wel behoorlijk verbeterd. De achterkant is wat stugger en de auto voelt wat minder zweverig nu. Het liefst zou ik een Eibach set eronder laten zetten maar dan zit ik steeds met de trekhaak aan de grond hier in de buurt/straat. Dat heb ik er niet voor over.

voorlopig laat ik het even zo, is ook wel fijn bij ons ski weekend binnenkort waarbij de O3 volgepakt wordt met 4 man incl bagage en ski’s. “Even weekendje Alpen “

@HarrieSkoda bedankt voor je tip, heb ook toch maar de rvc besteld en wel in de highline uitvoering. Ik ga er vanuit dat deze ook de washer functie heeft. Binnenkort dus nog wat kleine dingetjes hiervoor bestellen en dan eens kijken wanneer ik het in ga bouwen. In ieder geval weer een mooi projectje in het vooruitzicht.

sinds aanschaf stiekem toch alweer 7000 km er bij op gezet. Vanaf deze week zijn de lange afstanden voor werk voorbij dus hij zal nu echt minder gaan rijden is de verwachting.
 

brepus13

Forumguru
Vandaag een pakketje uit Hongarije :-)

mijn highline camera met washer functie. Nu had ik de how to van @heusinkveldb al goed doorgenomen (waarvoor dank!) mijn kabelwet heeft ook 2 oranje bruine kabels erop zitten. (Canbus?) waar moeten deze eigenlijk heen? @HarrieSkoda had jij ook ervaring met de highline?

binnenkort (lees zsm ) de spullen voor de washer bestellen en dan ben ik compleet zo ongeveer :-)

Edit: het is een oranje - bruin en een oranje paars. Ik kan me herinneren dat deze voor de canbus waren van een trekhaak installatie? @Antera weet jij waar deze aangesloten moet worden? Op de superb handleiding moest hij op het andere blok in de quadlock.
 

Bijlagen

  • 0E495883-6464-4C88-B832-2A614579DA77.jpeg
    0E495883-6464-4C88-B832-2A614579DA77.jpeg
    410,5 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Super! Knutselen kan gaan beginnen @brepus13 :D!

Die draden zijn voor de dynamische lijnen. Die komen in de grijze stekker, die achterin je ‘hardeschijf’ in je dashboardkastje zit! En dan op dezelfde plekken (corresponderend), als de kleur draden die nu al in die stekker zitten.

Geloof dat dit positie 6 en 12 is. Moeilijk te zien vanaf de foto die ik er nog van heb.

Als je er niet uitkomt moet je me het even laten weten ;).

In de mooie how-to staat precies wat je qua verloop- en kniestukjes precies nodig hebt! Slang moet je ff ergens vandaan toveren, en niet een rol van 10 meter nemen, dan hoor je de Euro’s uit je portemonnee vallen, idioot duur!
 

brepus13

Forumguru
@HarrieSkoda
Ik heb nog even een mailtje richting Hongarije gestuurd... binnen een half uur kreeg ik digitaal een complete handleiding in de stijl van @heusinkveldb .... hier staat inderdaad precies in waar alles moet aangesloten worden. Heel erg blij mee, sowieso ben ik echt goed geholpen door vwmodul!

Het doorvoerrubber zit er bij mij al in ivm de elektrische achterklep. Dit is trouwens wel weer een extra uitdaging omdat die rubbers meestal al aardig vol zitten. Wordt dus proppen ben ik bang.

zsm dus de koppelingen bestellen. Heeft niet iemand hier op het forum nog een dikke 2 meter slang liggen??!
 

EdK

Forumguru
Heb zelf van hem ongeveer een meter gekregen nadat ik op zijn bericht hier op forum had gereageerd
Hij zal dan waarschijnlijk vragen een enveloppe naar hem te sturen met je adres erop en voldoende postzegels.

De koppelingen heb ik op nummer besteld bij http://www.vagshop.nl/
de nummers die in manual staan even in hun zoekfunctie plaatsen
Onderdelen stonden volgensm ij onder Audi gedeelte
Zodraj e besteld hebt dan heb je het in enkele dagen binnen

En heb alles nu al een tijdje liggen maar helaas vanwege tijd en rug problemen nog steeds niet kunnen uitvoeren
 

brepus13

Forumguru
Online bestellen kan idd ook nog... ik dacht er eigenlijk aan om even langs de dealer te rijden maar dit is waarschijnlijk net zo makkelijk. Morgen maar eens even kijken.

En dan maar eens kijken wanneer ik een dagje tijd heb om te knutselen... dat is tegenwoordig het lastigste gedeelte geworden :( ( en dan moet het ook nog droog zijn ). Ik heb me vanavond even verdiept in hoe alles moet en heb er vertrouwen in dat het me gaat lukken. Het is dat antera zo ver weg zit anders was ik er misschien niet eens zelf aan begonnen, aan de andere kant is het ook altijd wel weer gaaf als het toch zelf gelukt is :dankje:
 

brepus13

Forumguru
Nou, aangezien ik als laatste de pinnetjes voor het verwijderen van de radio van de week binnen kreeg gister een start gemaakt voor het inbouwen van de highline camera. Alles dus gister aangesloten en vanochtend via obdeleven gecodeerd. Blijft altijd spannend maar als je dan bij de test ineens beeld hebt is dat wel gaaf!

het is dus de highline versie met object herkenning bij automatisch inparkeren, een fisheye, een aanhangerkoppel view en natuurlijk de normale stand met dynamische lijnen. Ook heeft deze versie de sproeier die ook netjes aangesloten en werkend is. Leuk klusje weer en het was eigenlijk een vrij simpele klus. Alles ging zowaar voorspoedig. De kabels aansluiten is net even anders dan bij de how to omdat ik ook canbus draden aan moest sluiten. + en - heb ik bij de ruitenwissermotor vandaan gehaald.
 

brepus13

Forumguru
Nog een plaatje...
 

Bijlagen

  • 118F0D24-FDF8-4CC6-B3FD-14E2CB4B3ACC.jpeg
    118F0D24-FDF8-4CC6-B3FD-14E2CB4B3ACC.jpeg
    253,6 KB · Weergaven: 174
  • 3A51FB2E-EB94-45E4-A01F-382280580E71.jpeg
    3A51FB2E-EB94-45E4-A01F-382280580E71.jpeg
    374,6 KB · Weergaven: 189
  • E4C76346-4316-47CB-8887-85AFAF1BF12C.jpeg
    E4C76346-4316-47CB-8887-85AFAF1BF12C.jpeg
    373,7 KB · Weergaven: 167

brepus13

Forumguru
@WhiteSuperB thnx. Zijn leuke projectjes zo. Bij mijn S2 ook gedaan maar toen een Ali camera ivm Ali Android radio. Nu alles origineel... wel fijn dat ik het codeer werk met de obdeleven kon doen. Echt een top apparaatje wat mij betreft.
 

brepus13

Forumguru
Leuk speelgoed idd @HarrieSkoda het aansluiten is dan ook net iets anders dan die van @heusinkveldb

Ik heb dus bijvoorbeeld ook geen geschakelde plus nodig. De highline geeft inderdaad net iets meer opties dan lowline. Volgens mij was de highline slechts 20€ duurder dus zeker een aanrader.

ik heb van vwmodul een heel bruikbare handleiding gekregen die wellicht handig is als aanvulling voor een how to. @Peter-036 kan ik dat bestand zo uploaden of hoe werkt dat?
 

BramVRS

Forumguru
Mag ik vragen wat je betaald hebt? Heb er zelf ook een besteld bij VWModul maar weet niet of het nou de High of Low line is :). Moest zelf 162,00 betalen.
 

brepus13

Forumguru
@Bram VRS Mijne was een fractie duurder. Bij de meeste staat er trouwens wel bij of het low of highline is. Ik moest mijn VIN doorgeven en aan de hand daarvan bleek dat mijn auto highline ondersteunde. Ik kreeg nog iets korting zelfs.
 

brepus13

Forumguru
@Bram VRS je kunt het heel makkelijk zien aan je kabels. Zitten er oranje canbus draden aan? Highline!

Ik kreeg trouwens eerst geen handleiding. Bij navraag kreeg ik hem alsnog op de mail. Ook in je handleiding staat duidelijk of het low of highline is :-)
 
Bovenaan Onderaan