Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

JeSko

Forumguru
@HarrieSkoda

Pekel.. die is in BE altijd op, weinig last van, bovendien kunnen sommige velgen die als zomer setje liggen ook perfect tegen de winter. Ik denk dat met de warmere winters hier 4-seizoens banden idd de beste optie zijn. Echt winteren over langere periodes doet het hier al even niet meer.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@HarrieSkoda

Pekel.. die is in BE altijd op, weinig last van, bovendien kunnen sommige velgen die als zomer setje liggen ook perfect tegen de winter. Ik denk dat met de warmere winters hier 4-seizoens banden idd de beste optie zijn. Echt winteren over langere periodes doet het hier al even niet meer.

Is dit een slechte Belgische grap :maakmegek:?

Sorry ik kon het niet laten.

Pekel vreet in velgen, sterker nog, in alles! Weliswaar langzaam, maar op lange termijn funest. Zelfde als autobezitter midden in het land, of aan de kust, dat merk je gelijk aan de auto.
 

JeSko

Forumguru
@HarrieSkoda

Neen dat is vaak de harde realiteit in België:nailbiting::D nu zou het beter moeten zijn, maar nog niet zo lang geleden stonden het KMI en de firma's die strooien slecht in contact, waardoor deze maar om de 4-5 uur updates kregen van het weer, waardoor er vaak onnodig gestrooid werd. Nu krijgen ze elk uur een update van het KMI. In 2010 was het strooizout in BE effectief op, te laat besteld of zoiets.

Klopt, auto wassen na zo'n rit helpt natuurlijk wel, alles zodat de pekel niet te lang kan inwerken. Al kruipt die rotzooi ook op plekken waar je niet aankan:arghh:
 

brepus13

Forumguru
Zeker waar @HarrieSkoda mijn winterset is nagenoeg schadeloos echter zie je op sommige plekken dat er onderhuids wat aan het gebeuren is. Dit is in mijn optiek 100% te wijten aan pekel ellende.

Elke pekel rit je auto compleet wassen incl onderzijde is gewoon niet te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Ik kom het toch niet laten... een Alu pedalensetje. Helemaal uit China laten komen voor wel 10€ er zitten wat scherpe randje aan waar je even voor op moet passen bij monteren maar als ze zitten heb je hier verder geen last meer van. Verder past het leuk bij de rest van de auto. Het was snel binnen en montage is ook minuten werk.
 

Bijlagen

  • 4F9D0DE0-0FFF-4FB1-AABE-E5EBADA1553F.jpeg
    4F9D0DE0-0FFF-4FB1-AABE-E5EBADA1553F.jpeg
    424,7 KB · Weergaven: 82

brepus13

Forumguru
Ja @HarrieSkoda er zijn heus wel stiekeme wensen maar dat zijn veel meer kostbare opties en ik heb daar simpelweg het geld niet voor over... ik kan het overigens echt wel waarderen als mensen het wel doen hoor alleen dat gaat mij dus een stapje te ver :-)
 

brepus13

Forumguru
Nou toch nog iets gevonden! Ik hoorde van de week s ochtends bij koude start (al dan niet icm vochtig weer ) een piepend snaartje... gaat vanzelf weg en kan in beginsel niet zoveel kwaad maar wilde dit toch even verholpen hebben. De snaartjes kosten online nog geen 10€ komt nog verzenden en wachten bij. Ik kon hem hier lokaal krijgen voor 21€. Kon ik hem ook meteen ophalen. Gisteren dus dat gedaan en toevallig vandaag vroeg thuis van werk. Zonnetje er bij dus meteen maar even oude kleren aangedaan.

De multieriem:

drijft in mijn geval de airco pomp en dynamo aan. Ik had erop gerekend om via de wielkast eea te benaderen maar wilde het toch ook even van bovenaf proberen omdat dit toch wel veel tijd scheelt. Met dop 16 kun je de spanning van de spanner halen. Ik had genoeg speling en heb erop gegokt dat erop zetten ook wel weer zou lukken. Gelukkig goed gegokt. Even pielen met de nieuwe riem maar het zat er binnen 5 minuten weer op. Nu bij starten nog geen bijgeluiden maar hoop dat het de komende tijd poepbruin blijft. Anders zal ook de spanner nog vervangen worden. De oude riem is net geen 4 jaar oud en had ook geen droogte scheurtjes oid. Wel wat slijtage aan de zijkanten maar viel me alles mee.

Auto ook meteen maar weer even gewassen omdat ik zo snel klaar was. Had aan de voorzijde links en rechts veel oranje / roest kleurige puntjes in de lak. Daarom toch de klei er nog even bijgeplakt. Niet normaal hoeveel rotzooi er zo even snel uit kwam. Hier ben ik komende zomer echt wel 2 dagen zoet mee ben ik bang. Er is iig genoeg winst te behalen door hem eens goed te reinigen die lak!!
 

brepus13

Forumguru
Detailing klei. Daarmee haal je alle vuil uit je lak wat niet met wassen eruit gaat. Je voelt je lak dan ook weer mooi glad worden. Van de zomer dus goed wassen, kleien, weer schoonmaken, polijsten, voeden en sealen met wax.

Ik gebruik zelf nu klei van meguiars maar er zijn natuurlijk heel veel verschillende aanbieders. In het carcleaning topic staat genoeg leesvoer, sterkte alvast want je gaat ongetwijfeld geïnspireerd raken waardoor je een verzamel drang krijgt en je voor je het weet een kast vol leuke spulletjes hebt staan :-) ( nou ja, zo ging het bij mij iig :-) )
 

EdK

Forumguru
Als je een pakje sigaretten of tabak nu op je motorkap legt dan blijft deze gewoon liggen.
Zodra je deze gekleid hebt en dus al het vuil er echt af is en je legt op diezelfde plek weer het pakkie shag dan glijd deze zo van je motorkap af..
Als e dit de eerste maal ziet/doet dan geloof je je eigen ogen niet !
 

brepus13

Forumguru
Potverdikkie, ik rook al even niet meer... balen!

het resultaat is wel echt fijn in ieder geval! Als je dan de auto helemaal glad hebt en dan met uiteindelijk de wax uitpoetst, dat is toch een fijn momentje :-)
 
Bovenaan Onderaan