Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

brepus13

Forumguru
Gister avond nog even druk geweest... ik was nog even met de obdeleven bezig toen ik iets vond van deuren sluiten automatisch als de sleutel ver genoeg is. Dit ging niet helemaal goed. Bij afsluiten ging alles knipperen en de ab deed niks meer. Deur dus via de noodprocedure open gemaakt en toen kon ik er weer gewoon in. Die optie dus maar weer ongedaan gemaakt en alles werkt weer goed nu.

daarna was het tijd voor wat leuke dingen... superskoda had nog korting dus maar meteen sonniboys besteld. Ook wilde de vrouw wel nieuwe naafkapjes. Heb ook maar meteen kenteken leds meebesteld. Verder alles voor groot onderhoud besteld en wat ledjes voor de spiegels en interieur.

het moeilijkste is altijd wachten.... enerzijds tot alles binnen is en anderzijds tot ik tijd heb om eea te kunnen doen.

Mocht iemand nog leuke mods weten die onmisbaar zijn op een O3 dan hoor ik het graag.
 

brepus13

Forumguru
Logo’s vind ik wel mooi zo bij het wit. Kofferbak mat heb ik al omgedraaid, telt dat ook als rubber mat?

thnx voor de tips iig.
 

brepus13

Forumguru
Afgelopen week even wat minuten tijd gehad voor wat kleine zaken. Er zijn via vcds/vcp nog wat zaken aangepast die ik graag wilde. Verder ook de xenonlook H8 gemonteerd voor de cornerlights.

bij aanschaf was er een probleempje bij het natrekken van de elektrische achterklep. Na het dichttrekken bleef deze met een hoop herrie nog even doordraaien. De verkopende partij wilde dit best herstellen maar ik had geen zin om daarvoor die kant weer op te moeten. Ik kreeg een schappelijke vergoeding om het zelf te regelen.... de dealer monteur sloeg er niet op aan en wist het niet. Zelf dus maar even gekeken en geconcludeerd dat de sluithulp het probleem moest zijn. Onderdeelnummer stond erop. Lang verhaal kort. Een ander exemplaar gevonden. Ook afkomstig van een O3. Gemonteerd en sluit nu weer normaal. Ook de uitgelezen foutmelding hierover is weg. Easy fix dus, altijd fijn!

Ook kreeg ik via de Skoda website geen navi updates te zien omdat mijn VIN niet werkte. Dealer bood aan om een sd card langs te brengen, dan zetten zij de update er op. Omdat ik wel eens eigenwijs ben gister toch nog eens geprobeerd via Skoda website en Viola nu deed hij het wel. Morgen of zondag dus even kijken of de update ook in de auto goed gaat.

verder zijn er nog wat pakketjes uit Litouwen en China onderweg :-)
 

brepus13

Forumguru
De navi update ging vlotter dan gedacht in de auto. Alles weer helemaal up to date nu, wel zo fijn.

afgelopen week ook de winterset eronder gezet. Meteen even goed onder de auto gekeken en alle remmerij. Het viel me op hoe goed alles er nog uit ziet. Onder auto is alles nog als nieuw. Ook de wielnaven echt als nieuw. Fijn idee hoor! De onderhoudsspullen zijn vandaag bezorgd dus als ik weer even tijd heb dan even een grote beurt doen. Is alles weer helemaal klaar voorlopig. Uit de historie van de auto blijkt dat de voorremblokken ongeveer 50k mee gingen. Achter 85k. Aangezien de voorblokken er alweer 35k opzitten heb ik deze alvast mee besteld. Die kunnen dan tzt ook vervangen worden. Ik heb zo’n vermoeden dat ik wel langer met de blokken kan doen dan 50k al rem ik wel veel meer door de dsg. Deze auto lijkt ook veel minder af te remmen bij gas los. Ach ja, het rijden met dsg is toch ook wel heel erg relax.
 

brepus13

Forumguru
Deze week wat pakketjes ontvangen dus vanochtend een grote beurt uitgevoerd op de O3. Alle filters, bougies en olie natuurlijk. Alles weer lekker nieuw! Ook meteen de sonniboys erin gehangen. De achterkant is nu een stuk donkerder.... alles voor de kids hé ;)

helaas bleken de bestelde kenteken verlichting bij superskoda gewoon normale en geen led. Foutje van mezelf. Mocht iemand nog originele normale willen hebben voor weinig ;)
 

VAG-man

Forumguru
Ook meteen de sonniboys erin gehangen. De achterkant is nu een stuk donkerder.... alles voor de kids hé

Die zin heb ik ook gebruikt om mijn vrouw te overtuigen.
De kinderen zoeken het maar uit daar achterin. Het ziet er optisch gewoon mooier uit!

Trouwens hoe heb je de S&S weggecodeerd? Kan via temperatuur of spanning.
 

brepus13

Forumguru
Er is weer wat gedaan.... :-)

afgelopen week diverse led lampen ontvangen dus vanavond even alles erin gezet.

Hemel verlichting voor en achter
Voeten verlichting voor en achter
handachoenen vakje
Kofferbak
Kentekenverlichting (wel coderen nodig)
Buitenspiegels verlichting

totale kosten? Eurotje of 25 :-)
(Levensduur? Daar gaan we achter komen. Het zijn wel vrij degelijke ledjes met een metalen voetje )

alles is nu dus mooi wit licht, nou ja, bijna alles. Alleen de wimpers van de koplampen zijn nog gloeilamp. Ik heb er nog wel lampjes voor liggen denk ik maar deze moeten volgens mij ook gecodeerd worden en ik weet niet welke byte en bit ik hiervoor nodig heb.

Ik was wat huiverig voor de buitenspiegels demonteren omdat het zelfdimmend glas is wat vrij kostbaar is. Gelukkig alles heel gelaten.

leuk resultaat weer voor een uurtje klooien :-)
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Je bent lekker aan het klussen @brepus13
Het verhaal van alle mods en accessoires zou wat meer ondersteund kunnen worden door af en toe een foto van het resultaat te posten. Een foto zegt meer dan duizend woorden immers...;)

Lekker bezig hoor!
 

brepus13

Forumguru
Ik maak meestal niet zoveel foto’s. Hierbij in ieder geval een foto van de lampjes die ik gebruikt heb. Ik heb bij de kentekenplaat verlichting nu ook de lampjes zelf vervangen ipv de complete unit. Ik heb ook complete units besteld maar vind het resultaat nu eigenlijk wel prima. Normale verlichting ipv 2 schijnwerpers achteraan. Voor de kofferbak heb ik ook nog complete units onderweg. Deze geven behoorlijk meer licht dan alleen een lampje zelf vervangen. In de kofferbak mag er wel meer licht zijn wat mij betreft.
 

Bijlagen

  • 6ECE4607-DB41-442C-B4F9-7F9ADDC5CE24.jpeg
    6ECE4607-DB41-442C-B4F9-7F9ADDC5CE24.jpeg
    945,1 KB · Weergaven: 103

brepus13

Forumguru
Ja was een mooi doosje :-) de staaflampjes heb ik niet gebruikt. Daarnaast hou ik er 3 over aangezien ik de kofferbak van nieuwe units voorzie. Ik geloof dat dit setje 16€ heeft gekost dus dat is nog eens te overzien :-)
 
Bovenaan Onderaan