Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

brepus13

Forumguru
Ik hoop dat Skoda me fatsoenlijk staal heeft geleverd... ik heb er alle vertrouwen in in ieder geval :-)
 

brepus13

Forumguru
Spannend wel toch? :laugh:

Die grote jongens zijn maatje 24 en zijn rekbouten ( een tipje van de sluier... )
 

brepus13

Forumguru
:maakmegek:

Dakdragers had ik al gescoord een tijdje terug ( ook al zal ik ze wel nooit gebruiken ).

helaas @EdK je gaat niet door voor de koelkast :pardon:
 

brepus13

Forumguru
Die grote moeren zijn voor de aandrijf as... deze gaan eraf om ruimte te maken voor de voordempers. Hier komen dan weer andere veren op ... ;)

heb voor alles wat los gaat nieuwe moeren besteld. Is niet overal voor nodig maar vind ik zelf een prettig idee.
 

brepus13

Forumguru
Nou, vandaag een dagje vrij geweest en omdat het droog was ben ik vanochtend begonnen om de eerste schokbreker te verwijderen. Het begon top toen mijn Hazet dop 24 spontaan scheurde toen ik met de nodige hefboom de aandrijfasmoer wilde lossen. Gelukkig had ik ook nog een minder goed merk dop 24 die het wel uithield. Laten we het erop houden dat die krengen behoorlijk vast zitten ( ook vastzetten weer is echt niet normaal )

omdat ik dit voor het eerst deed is het altijd even uitvogelen hoe het werkt en wat het makkelijkste is om te doen. De andere kant ging bijvoorbeeld al een stuk sneller! Het enige gereedschap wat ik niet had is een speciaal tooltje om de stuurstang los te wippen. Met wat creativiteit kreeg ik ze alsnog prima los.

de veren zelf wisselen is met veerspanners zo gepiept! Terugplaatsen en alles op zijn plaats krijgen was wel weer even zweten. Ik heb alle bouten en moeren die los zijn geweest vervangen. Achteraf denk ik niet dat het nodig is geweest. Zelfs de trekbouten van de aandrijfas zagen er niet getrokken oid uit. Wel fijn idee overigens dat alles weer nieuw is.

Achteras stelt dan weer niks voor. Even hoogte regeling losmaken en de achterdempers los maken. Dat was een snelle klus.

meteen de 18” zomerset weer gemonteerd en daar stond ie dan. De subtiele verlaging doet de auto recht aan... zo moet hij inderdaad zijn! Wat mij betreft was de operatie dus al geslaagd. Bij rijden bleek dat ik nog niet de grond heb geraakt met de trekhaak en dat de auto compleet anders aanvoelt! Het is echt een andere auto geworden dus dit is wel veel eer van je werk. Ik kon vanmiddag nog terecht bij steverink voor het uitlijnen dus alles staat weer netjes ( was slechts een kleine afwijking ). Mooie ervaring voor mij weer en heel erg bevredigend dat het me gelukt is. Vrijdag nog even 2 nieuwe voorbanden en dan ben ik weer even klaar :pieker:

voor nu grote blij :rockon:
 
Bovenaan Onderaan