Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

EdK

Forumguru
Maw je kunt me geen antwoord geven op de vraag ? :pieker:

Misschien je vriendin / vrouw wat gevoeliger voor trillingen en hierdoor het antwoord heeft ? :pardon:
 

brepus13

Forumguru
Er zit ongeveer een factor 5 in gewicht tussen kunstof en de nieuwe dopjes. De huistuinenkeuken weegschaal gaf 5 gram aan. Theoretisch zou dit idd voor een onbalans kunnen zorgen. Mocht ik het merken dan gaan jullie het horen :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jewepe

Forumguru
@brepus13

Dat is eigenlijk "terugtunen". Het onafgeveerd gewicht van de wielophanging neemt toe, dus dat beïnvloed de wegligging negatief :deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Er zit ongeveer een factor 5 in gewicht tussen kunstof en de nieuwe dopjes. De huistuinenkeuken weegschaal gaf 5 gram aan. Theoretisch zou dit idd voor een onbalans kunnen zorgen. Mocht ik het merken dan gaan jullie het horen :-)
Is altijd op te lossen door opnieuw te balanceren met de nieuwe dopjes erop. :pardon:
 

Desperado

Forumguru
Er zit ongeveer een factor 5 in gewicht tussen kunstof en de nieuwe dopjes. De huistuinenkeuken weegschaal gaf 5 gram aan. Theoretisch zou dit idd voor een onbalans kunnen zorgen. Mocht ik het merken dan gaan jullie het horen :-)
Ik zou eerder denken dat je weegschaal gekalibreerd moet worden :deuk:
 

brepus13

Forumguru
Jullie hebben helemaal gelijk! Mocht ik een tijd neer willen zetten op de Nürburgring haal ik ze er zeker af!! Bedankt voor de goede tips :maakmegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CDK

Forumguru
Er zit ongeveer een factor 5 in gewicht tussen kunstof en de nieuwe dopjes. De huistuinenkeuken weegschaal gaf 5 gram aan. Theoretisch zou dit idd voor een onbalans kunnen zorgen
Wat nog veel kwalijker is dat ze meestal vastrotten aan je ventielen omdat het materiaal gaat oxideren. Smeer daarom wat keramisch vet in de draad om dat te voorkomen, anders krijg je spijt van je opgedirkte ventielen ;)
 

brepus13

Forumguru
Ik gebruik overigens geen vaseline maar een beetje kopervet of het nog betere ceramische vet ( maar ja moet toch ook van mijn levenslange voorraad kopervet af ). Daarnaast heb ik ze regelmatig los om bandenspanning te checken en om alles gangbaar te houden.

@Corné de Kluijver

er was al nagedacht over vet :-) toch heb ik nog nooit meegemaakt dat het echt vastgekoekt zat zonder vet. Ik haal ze daarvoor te vaak los denk ik. Ik mag graag af en toe even zelf de spanning checken ipv te vertrouwen op de melding van Skoda :-)
 

VAG-man

Forumguru
WD-40 is ook goed als het maar vettig is. Roomboter kan ook.:)

Ik had die dopjes ook op mijn Audi en daar is één een keer volledig vastgeroest. Zelfs met een waterpomptang kreeg ik deze niet los.
 

CDK

Forumguru
Als je met dat kopervet maar heeeeel ver uit de buurt van je abs sensoren blijft!
 

EdK

Forumguru
Vaseline zuurvrij is ook te gebruiken !
Mijn inziens nog beter dan WD40 omdat dit een vloeistof is die ook weer snel verdwijnt op een oppervlak.
Tsja en boter dat heb je of op je hoofd maar ik op me brood....:pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

brepus13

Forumguru
Ach @Corné de Kluijver er zijn legio garages die het altijd hebben gebruikt voor oa remblokken. Ook vandaag de dag gebruiken nog genoeg garages dit. Hoewel ik tegenwoordig ook ceramisch vet heb gebruik ik vaak ook nog kopervet bij het monteren van nieuwe blokken. Nog nooit heb ik hier problemen van ondervonden en nog nooit heb ik daardoor abs storingen gehad. De plek waar je blokken in het remzadel hangt is nog wel een stukje van de sensor af. Bovendien zit de sensor afgesloten dus zou niet weten hoe daar vet terecht moet komen.

lang verhaal kort: ondanks dat ik weet dat mensen er soms anders over denken gebruik ik het nog regelmatig en ben ik er van overtuigd dat er nog genoeg garages zijn die het ook nog gebruiken.

dat gezegd hebbende, ik ben niet uit op een discussie in dit topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Desperado

Forumguru
Ik ben ook niet uit op discussie maar "ik ken er genoeg die het doen dus het zal wel goed zijn" is een hele gevaarlijke aanname die heel veel fouten veroorzaakt.
 

brepus13

Forumguru
Ik gebruik het zelf al 15 jaar bij mijn auto’s. Dát is mijn uitgangspunt. Dit wordt hooguit gesterkt door het feit dat ik het nog geregeld zie bij garages die het ook nog gewoon gebruiken. Ieder zijn ding.

Ik ga binnenkort de kopermagneet maar weer eens zoeken denk ik :-)
 

EdK

Forumguru
lang verhaal kort: ondanks dat ik weet dat mensen er soms anders over denken gebruik ik het nog regelmatig
Die pot met kopervet die jij hebt staan die raakt hier ook niet leeg hoor !
Komt doordat je er relatief weinig van gebruikt !
En heb zelfs de helft gedoneerd aan me collega , daar wij een product hebben waar we RVS bouten in stalen platen moeten draaien.
En ja indien je die er zo indraait dan krijg je ze bijna niet los, en met kopervet er tussen zonder problemen.
Maar zoals met alles, je moet het met mate gebruiken.....
 
Bovenaan Onderaan