Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

brepus13

Forumguru
Kapotte lampjes krijg je separaat een melding van @Peter-036

@CDK thnx voor je snelle oplossing :-)

heb een tijdje terug nog een trailer erachter gehad maar is me toen niet opgevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

brepus13

Forumguru
Pagina 38 van de gebruikers handleiding. Je had helemaal gelijk corné.

Bij gekoppelde aanhanger brand dit lampje dus extra mee als de verlichting in orde is. Zie je dit lampje niet mee knipperen dan is er een probleem en krijg je ook melding op je maxidot.
 

brepus13

Forumguru
A1350EA3-025F-4323-82E5-20E2FF1C7106.jpeg Het duurt even 5 weken maar kreeg vanavond mijn H8 led lampen binnen van Ali. Meteen er even in gehangen als vervanger voor de xenonlook H8. Qua kleur waren de look a like wel iets witter maar nog steeds gele waas en de lichtopbrengst was ook matig. Dussss nu toch ook maar led in de mistlampen. Mooi wit licht, meer lichtopbrengst (zelfs in het licht al te zien) en geen foutmeldingen. 5 minute job :-)
 

brepus13

Forumguru
Geen idee eigenlijk. Ik heb al wat wijzigingen aangebracht voor oa de led achterlichten. Heb ook de “wimpers” vervangen voor led zonder foutmelding.
 

brepus13

Forumguru
Ik had nog wat oranje led lampen over van de fiat en die passen mooi op De knipperlichten achter van de O3. Kleine moeite maar ziet er wel strak uit. Nu toch ook nog maar de achteruitrij lichten scoren in led.

ik meen gelezen te hebben dat knipperlicht voorzijde lastig is bij de O3? Iemand hier ervaring mee?
 

brepus13

Forumguru
@HarrieSkoda Heb net de how to gevonden... wat een klus zeg! Gelukkig staan de onderdeelnummers voor de nieuwe kapjes er bij. Niet normaal dat je zo veel moeite moet doen er voor....

heb dus maar led lampen besteld voor als ik me een dagje verveel. De voor blokken beginnen langzaam wat dunner te worden dus die kan ik dan meteen een keer mee pakken.

De hoeveelheid werk staat niet in verhouding tot het resultaat (rationeel gezien) maar ach, dagje lekker klooien is toch heerlijk :-) ( en nu ze er achter al in zitten ziet dat er toch wel leuk uit.

had nog wat lampjes over ( bestel vaak dubbel) en heb ook de vouwwagen voorzien van led achterlichten en knippers ;)
 

brepus13

Forumguru
Voordeel van op vakantie zijn is dat er weer pakketjes klaar liggen bij thuiskomst. Vandaag nog even de achteruitrij lichten van de O3 vervangen voor Led. Nu alleen nog de raw voorzijde vervangen ( zijn al wel binnen ) en dan is alles aan de auto vervangen voor led. In-en exterieur.

nog even de afdek dopjes bestellen voor de koplamp en dan gaan we dat eens doen op een vrije dag.
 

brepus13

Forumguru
De how to knipperlichten voorzijde vervangen voor led had ik al eens doorgenomen. Vanochtend de boel los gehaald en de lichtjes vervangen voor led. De Vervangende kapjes kun je gewoon bij de dealer bestellen voor 6€ per stuk. Led lampjes waren volgens mij nog geen 8€ dus zeg totaal 20€ kosten.

er zitten nogal wat schroeven vast aan de wielkuip zeg, maar met een elektrische schroevendraaier is alles zo los (en weer vast). De kapjes heb ik geboord met houtboortje 10. Gaatjes net naast elkaar en de randjes even aantikken met de multitool. Dan heb je meer dan genoeg ruimte om het lampje eruit te draaien. Wel oppassen als je gaat boren dat je er niet doorheen schiet ivm de bedrading erachter. Lampje wisselen, testen, terug plaatsen, testen, vervangend kapje er op, testen, en de wielkuip er weer in hangen. Al met al nog geen 1,5 uur bezig geweest.

@HarrieSkoda ik zou het toch gewoon doen hoor. Hoeveelheid werk viel echt reuze mee. Nu heb ik echt alles led en dat ziet er toch wel leuk uit icm de originele xenon en led drl.
 

Bijlagen

  • F7B662C3-6BFC-4879-9270-67FAD29A4509.jpeg
    F7B662C3-6BFC-4879-9270-67FAD29A4509.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 72
  • 4173E966-7437-437E-97EE-67725B106FC4.jpeg
    4173E966-7437-437E-97EE-67725B106FC4.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 72

brepus13

Forumguru
Moest weer even een weekje kilometers maken... dat 100 rijden scheelt behoorlijk in verbruik. Deze cijfers haalde ik met mijn S2 diesel nog niet eens! 2A51CBF5-9F09-4B80-AC93-CFD9BB55DE0B.jpeg
 

MaxN

Donateur
Komt bekend voor. Wij rijden de laatste tijd ook ongeveer hetzelfde met de RS TDI tussen de 1 op 17,5 en 1 op 18,9. Als ik iets minder zou rijden zou de 1 op 20 mogelijk zijn op een tank.
 

catch me

Forumguru
Als je veel stad rijd rijd dan gaat het idd hard terug, maar met alleen snelweg.....
 

Bijlagen

  • 15994059018617972840611139440929.jpg
    15994059018617972840611139440929.jpg
    858,3 KB · Weergaven: 51

brepus13

Forumguru
Helemaal waar! In de stad rij ik gemiddeld 1:14 a 1:15. Vind ik overigens nog steeds prima voor een auto Van dit formaat icm automaat.
 
Bovenaan Onderaan