Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

Topic in 'Mijn auto' gestart door brepus13, 29-11-2019.

1. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik had recent de remklauwen van de fab van mijn schoonouders (onze oude fab dus ) zwart gemaakt omdat ze de klauwen niet zo mooi vonden en dat zichtbaar was door de lmv. Even zwart gelakt dus en iedereen blij. ( ziet er ook gewoon weer lekker uit. )

nu dus ook maar even de klauwen en remzadels van de O3 zwart gelakt. Ik had ook nog rood in huis maar vond dat iets té voor de 1.2 TSI. Zwart it is dus. Ziet er weer fris uit zo. Het gros van de mensen zal het niet zien, ik word er blij van als ik langs de auto loop.

Bijgevoegde bestanden:

PizzaPieter, JeSko en VAG-man vinden dit leuk.

2. brepus13

brepus13 Forumguru

Vandaag onze vouwwagen uit de stalling gehaald. Ook hier heeft de Octavia geen moeite mee...

Wel viel me het volgende op: dubbele knipperlichten in het dashboard? Heb dit nog niet eerder gezien eigenlijk... iemand een idee wat dit is en waarvoor het is? (Zal vanavond anders wel eens het boekje er op na slaan)

Bijgevoegde bestanden:

3. CDK

CDK Forumguru Donateur

Dat je kan zien dat je een aanhanger aangekoppeld hebt en dat de knipperlichten werken.

MaxN vindt dit leuk.
  4. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

En of een eventuele storing van de knipperlichten (stuk lampje?) in de auto of de aanhanger zit.

5. brepus13

brepus13 Forumguru

Kapotte lampjes krijg je separaat een melding van @Peter-036

@CDK thnx voor je snelle oplossing :-)

heb een tijdje terug nog een trailer erachter gehad maar is me toen niet opgevallen.

CDK vindt dit leuk.
  6. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Dan weet je dat de kar er nog achter hangt :deuk:.

hemi24 en brepus13 vinden dit leuk.
  7. brepus13

brepus13 Forumguru

Pagina 38 van de gebruikers handleiding. Je had helemaal gelijk corné.

Bij gekoppelde aanhanger brand dit lampje dus extra mee als de verlichting in orde is. Zie je dit lampje niet mee knipperen dan is er een probleem en krijg je ook melding op je maxidot.

CDK vindt dit leuk.
  8. brepus13

brepus13 Forumguru

A1350EA3-025F-4323-82E5-20E2FF1C7106.jpeg Het duurt even 5 weken maar kreeg vanavond mijn H8 led lampen binnen van Ali. Meteen er even in gehangen als vervanger voor de xenonlook H8. Qua kleur waren de look a like wel iets witter maar nog steeds gele waas en de lichtopbrengst was ook matig. Dussss nu toch ook maar led in de mistlampen. Mooi wit licht, meer lichtopbrengst (zelfs in het licht al te zien) en geen foutmeldingen. 5 minute job :-)

VAG-man vindt dit leuk.
  9. VAG-man

VAG-man Forumguru

Voor de keuring maar wisselen, tenzij het lichtbeeld goed is.
    Wel mooie witte kleur!

10. brepus13

brepus13 Forumguru

Lichtbeeld lijkt vooralsnog goed maar heb net weer verse apk voor 2 jaar dus heb nog even.

VAG-man vindt dit leuk.
  11. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Knap, veel beter zo, geen foutmelding? Hoe kan dat eigenlijk?

12. brepus13

brepus13 Forumguru

Geen idee eigenlijk. Ik heb al wat wijzigingen aangebracht voor oa de led achterlichten. Heb ook de “wimpers” vervangen voor led zonder foutmelding.

JeSko vindt dit leuk.
  13. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik had nog wat oranje led lampen over van de fiat en die passen mooi op De knipperlichten achter van de O3. Kleine moeite maar ziet er wel strak uit. Nu toch ook nog maar de achteruitrij lichten scoren in led.

ik meen gelezen te hebben dat knipperlicht voorzijde lastig is bij de O3? Iemand hier ervaring mee?

14. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Niet aan beginnen.. moet je je koplamp behuizing open gaan boren.. niet zo simply clever van Skoda.

15. brepus13

brepus13 Forumguru

@HarrieSkoda Heb net de how to gevonden... wat een klus zeg! Gelukkig staan de onderdeelnummers voor de nieuwe kapjes er bij. Niet normaal dat je zo veel moeite moet doen er voor....

heb dus maar led lampen besteld voor als ik me een dagje verveel. De voor blokken beginnen langzaam wat dunner te worden dus die kan ik dan meteen een keer mee pakken.

De hoeveelheid werk staat niet in verhouding tot het resultaat (rationeel gezien) maar ach, dagje lekker klooien is toch heerlijk :-) ( en nu ze er achter al in zitten ziet dat er toch wel leuk uit.

had nog wat lampjes over ( bestel vaak dubbel) en heb ook de vouwwagen voorzien van led achterlichten en knippers ;)

catch me vindt dit leuk.

Deel deze pagina