Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

brepus13

Forumguru
Nieuwere techniek zal best helpen. Het zou nog veel beter kunnen aangezien ik dus dsg heb en ook op 18 inch rij. Ik had hier zeker niet op gerekend dus is het een leuke bijkomstigheid :-)
 

brepus13

Forumguru
Kleine update... nieuw jaar nieuwe olie :-)

ik bedacht me vorige week dat hij bijna voor de apk moest en had al bijna een afspraak ingepland nabij ons vakantie adres toen ik er achter kwam dat ik 2 jaar apk heb... :banghead:

heeft afgelopen jaar toch nog ongeveer 20k km gemaakt maar omdat we het laatste half jaar niet zoveel meer rijden en je het voor het geld niet hoeft te laten dus maar een olie wissel. Alle andere filters en bougies zitten er ook pas 20k in dus die heb ik niet mee vervangen nu.

Toen we gister terug kwamen van vakantie kreeg ik ook melding van een kapotte achter richtingaanwijzer. Dit is mijn eerste Ali led lamp die gesneuveld is. Ik bestel weer nieuwe en tot die tijd even een gloeilampje erin. Verder weinig bijzonders gelukkig. Auto doet nog steeds wat hij moet doen :-)
 

brepus13

Forumguru
Weinig te melden eigenlijk over de Octavia… auto doet nog steeds prima wat ie moet doen :-)

heb al een tijdje nieuwe remschijven en blokken klaar liggen voor de voorzijde maar het spul slijt amper en hoeft nog steeds niet vervangen te worden… schijven hoefden eigenlijk nog niet maar kon een setje bosch mee bestellen voor 50€ Voor dat geld vervang ik ze meteen mee.

kwam vandaag tot de ontdekking dat het aansluiten van een aanhanger nog meer doet met de auto dan alleen extra knipperichtjes laten zien in je dashboard. Het op afstand je achterklep laten openen en weer sluiten doet het dus niet met aangekoppelde aanhanger. Nooit bedacht zoiets dus doe er je voordeel mee :-)

fijne vakantie allemaal
:cheers:
 

Henrik

Forumguru
Op zich wel een slimme beveiliging. De auto weet natuurlijk niet wat er aan hangt, maar pikt alleen een elektisch signaal van de stekker op. Als je nu een fietsendrager erop hebt staan met fietsen, dan wil je niet dat je kofferbak (al dan niet per ongeluk) opent. Best handig dus. Ik wist het nog niet overigens.
 

brepus13

Forumguru
Ja is zeker slim gedaan! Ik stond alleen even raar te kijken de eerste keer… gelukkig was de link naar aanhanger snel gelegd.
 

brepus13

Forumguru
Hoewel er weinig spannende zaken zijn mbt de Octavia kreeg ik vandaag netjes mail van de Skoda dealer: hieperdepiep ik heb hem alweer 2 jaar. Binnenkort even Apk inplannen want die zit er dit jaar wel aan te komen. Ik verwacht daar weinig bijzonderheden eigenlijk. Dan gaat de fiat ev ook meteen voor apk alhoewel ik ook daarvan weinig bijzonderheden verwacht.

Lang verhaal om toch een klein complimentje aan de dealer te doen, ik hou wel van dit soort gepersonaliseerde berichten.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
kwam vandaag tot de ontdekking dat het aansluiten van een aanhanger nog meer doet met de auto dan alleen extra knipperichtjes laten zien in je dashboard. Het op afstand je achterklep laten openen en weer sluiten doet het dus niet met aangekoppelde aanhanger. Nooit bedacht zoiets dus doe er je voordeel mee
:cheers:

Klopt. De parkeersensoren werken dan ook niet. Ideaal natuurlijk als je met aanhanger achteruit wil. Kan me herinneren dat de Nissan van m'n vader dat niet had. God wat irritant!
 

brepus13

Forumguru
Groot nieuws, ik ontdekte vandaag de coolste gadget functie ever op mijn Octavia.

Ik had vorig jaar de inspectieservice tegelijk een reset gegeven met de olie. Omdat we pas 10k kilometer verder zijn wacht ik nog even met de beurt dus ik wilde de service inspectie even een reset geven. Ik keek even bij de kant en klare apps via mijn obd11 en zag hier de “ramen openen ietsje bij deur openen” ….. meteen dus even geprobeerd en warempel het werkt nog ook. Mijn Porsche heeft deze functie ook maar daar is het vooral functioneel omdat er geen metalen raamomlijsting is en het raam anders tegen de carrosserie kan slaan.

hoewel ik het als leuk geintje zie heeft het zowaar ook een functie op de Octavia….. door het kleine kiertje sluit de deur makkelijker omdat er geen luchtdruk op kan bouwen in je auto. Zodra je deur dicht zit sluit het raam weer netjes.

Heel erg geinig én simply clever!
 

brepus13

Forumguru
Uiteraard zal de theoretische druk wel weg kunnen via de achterkant maar zal dit via de ramen natuurlijk veel effectiever zijn. Ik zie het ook zeker niet als super effectief heilig middel maar was enorm verbaasd over het feit dat het dus to coderen is.

Ik vind dit soort nietszeggende dingetjes dus gewoon erg grappig en zal voorlopig dus even glimlachen als ik een portier open doe :-)
 

brepus13

Forumguru
En dan ineens bericht dat we gaan verhuizen en deze auto niet langer nodig is…. De auto gaat er deze week nog uit, ow jee!

Voor wie nog een leuke auto zoekt:

 
Bovenaan Onderaan