nemo's fabia

nemo

Senior Member
GRRRR mijn velgen zijn nog steeds niet binnen!! Gaat nog zeker een week duren :(

De kmteller staat inmiddels op 1000! Ik ben nog steeds superblij met mijn auto!

De ervaringen
-geen electrische ramen is echt wel wennen
-geen centrale deurvergrendeling is echt crap
-het gat in de bumper thv het linkermistlicht is een doorn in mijn oog
-dat de achterbank niet in 2 delen naar beneden kan is ook wel onhandig
-ik snap geen bal van die halfautomatische airco (wanneer nou wel en niet aan??)

+ mijn sony bluetooth autoradio is echt de bom!! hij kan zelfs draadloos muziek afspelen vanaf mijn telefoon (bye bye ipod)
+ de 1.2 motor rijdt zo lekker!
+ hij is zo mooi!
+ de volwaardige rechterbuitenspiegel is echt fijn

+/- of ie zuinig is heb ik nog geen besluit over genomen haha
 
Het is ook een mooie auto zo in het wit!

Ik heb de Tour Pro en ik vind de auto ook waanzinnig lekker rijden!

Wat me wel tegenvalt bij de Fabia Drive is dat er meer dingen niet opzitten dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Ik heb er vorig jaar ook aan gedacht om een Fabia Drive aan te schaffen, maar ik zie nu pas door jullie ervaringen dat bijvoorbeeld de kofferbak niet van buiten te openen is. Uit de lijst met specificaties zou je dat niet verwachten. Je denkt dan dat openen vanuit de bestuurderszijde een extraatje is ofzo. Mijn reden toen om niet te gaan voor de drive was de halfautomatische airco (daar hadden we nogal wat problemen mee in onze Fabia Combi I).

Zuinig vind ik de auto niet echt. Valt me een beetje tegen. Maar dat kan ook komen door de strenge winter natuurlijk.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat het door de strenge winter komt, ik rij nu ook een stuk minder ver op mijn tank dan voor de winter.
 

EdK

Forumguru
Nemo, misschien moet je maar blij zijn dat je velgen er nog niet zijn.
Want nu er weer sneeuw ligt gaan ze ook weer het laatste zout op de wegen gooien, en daar houden die LM velgjes helemaal niet van.

En wat betreft het verbruik, wel dat is simpel te verklaren. Ten eerste de koudere temperaturen en ten tweede ben je nog druk bezig met inrijden en zoals je wel in andere topics hebt kunnen lezen is hij de eerste x aantal km's iets dorstiger.

Tja en dan even algemeen: Als je Fab Drive koopt dan weet je eigenlijk al dat voor die prijs hij lichtelijk uitgekleed is.
En dan zul je extra op moeten letten tijdens de koop of alle optie's zoals je die wil of verwacht er ook werkelijk inzitten.
Dusdan extra vragen en extra de folders uitpluizen op dat moment, en dus ook een vragenlijstje maken !

En dat is niet alleen met de Fabia hoor, maar ook al bij de Yeti !
De goedkoopste uitvoering heeft wel centrale vergrendeling maar geen afstandsbediening , want die staat weer bij een iets duurder model als standaard vermeld.

Maar dat jullie in algemeen tevreden zijn met de Fab Drive verwonderd me niets want het is gewoon een leuke wagen voor het geld wat je er voor neer mag tellen.
 

Hetzer

Forumguru
@Nemo, ik heb in mijn laatste 3 Skoda's altijd de climatic (halfautomatische airconditioning) gehad, en heb er echt nooit slechte ervaringen mee gehad!. Doet het perfect in de zomer, hij kolet als een gek.
Wat is precies jouw probleem er mee? de airo is aan als je op het airco knopje in drukt, het oranje lampje gaat dan branden, wel moet de draaiknop op minimaal standje 1 staan op stand 0 , doet de climatic het niet.
 

Maarten

Forumguru
-ik snap geen bal van die halfautomatische airco (wanneer nou wel en niet aan??)

De aircopomp zal nu niet aan slaan. Het is veel te koud. Onder de drie graden slaat de airco niet meer aan. Ondanks dat het lampje wel brandt, zul je merken dat hij het toch niet doet.
 

nemo

Senior Member
@Hetzer: het is niet dat er nare ervaringen mee heb, weet gewoon nog niet goed wanneer ie aan moet en uit!
 

Hetzer

Forumguru
@nemo, aha vandaar.

Wanneer hij aan en uit moet, zelf gebruik ik hem natuurlijk in de zomer het meest, maar de climatic kan ook prima gebruikt worden voor ontwaseming van de ruiten omdat de lucht uit de airco veel droger is dan die uit de blower. En als het zoals nu te koud is om de climatic voor dit doel aan te zetten dan kun je daarbij gewoon de kachel aanzetten. De lucht blijft dan toch droog en is ook tevens lekker warm.
 

Maarten

Forumguru
Ik lees altijd dat altijd aan beter is. Maar daar lopen de meningen over uit een.
Sommige zeggen; 5 minuten voor aankomst uitzetten. Dan kan het systeem 'drogen'.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat blijft een lastig punt. Als een verdamper wordt gebruikt tot je de motor uitzet dan wil er condens ontstaan en bij bepaalde gevallen schimmelvolming. Dan krijg je dus die stinkende airco!

Ik zelf heb er met diverse auto's geen last mee gehad. Het is toch onmogelijk om elke keer rekening te houden met je airco? Kijk, ik zette het systeem vaak wel uit voor ik aankwam maar dan moet je er net aan denken.

Helemaal met climatic. Dat ding zou bij mij aan staan op 22 graden en dan zou ik er af blijven denk ik zo maar.
 

EdK

Forumguru
Heb het ook in mijn RR zitten.
S'winters met temperaturen onder de 5 graden kun je hem aanzetten maar zal hij niets doen, dit ivm een beveiliging die in het systeem zit ( ook bij gewone airco )
Bij temperaturen boven 5 graden en beslagen ramen s'morgens even aanzetten en temperatuur knop gewoon op temperatuur die je wil bereiken in je wagen, dan zijn namelijk de ramen vlugger ontwasemd !
Zomers aanzetten als je er uit brand vanwege de warmte, dan je ventilatie op recirculatie zetten en je airco aan en temperatuur knop op laagste stand.
Zodra de temperatuur dan in je wagen zakt dan de recirculatie weer uitzetten zodat je gekoelde verse buitenlucht weer je wagen inkrijgt.
Dan plus minus 5 minuten voor einde rit je airco geheel uitzetten, dit vanwege schimmelvorming tegen te gaan en tevens om de temparatuursklap in je gezicht tegen te gaan en dus zomers niet met een verkoudheidje rond te lopen !

Altijd aan kan uiteraard ook , maar hou er rekening mee dat als je airco aanstaat je verbruik van je wagen iets omhoog gaat, dus maw eerder tanken !
 

nemo

Senior Member
Ok, zet nu dus alleen airco aan als de voorruit moet ontwasemen. Auto hoeft nu toch niet gekoeld te worden :D

Hoopte dat de velgen gisteren klaar lagen. Helaas niet gebeld. Dus ik vandaag weer bellen: de velgen zijn binnen, de banden nog niet........... Waarschijnlijk dinsdag. Nog ff en ik hoef die velgen niet meer!
 

EdK

Forumguru
Lijkt erop dat het wielen met gouden randjes worden. Speciaal voor Nemo besteld en gemaakt en geen tweede set van te vinden of te krijgen !
 

nemo

Senior Member
Zoek de verschillen!!
bdmp85.jpg




De velgen? Ik geef de hoop op. Vandaag NOG niet gebeld. Wat moet ik hier nou mee!!
 

nemo

Senior Member
De velgen zijn er, zeggen ze. Nu de banden nog. En dan de slotbouten nog. En dan het uitlijnen nog. En dan de montage nog.
 
Bovenaan Onderaan