Navigatie Updates 2019/2020

Okki

Donateur
@jongetje wel de vraag goed lezen

Kaart update snap ik en heb ik al een paar keer gedaan.
Het gaat om die "knop" updaten SD/USB die je bij een normale kaartupdate dus niet gebruikt, maar de vraag is dan: waar is die wel voor?

Ik dacht misschien voor updaten firmware en als dat zo is, wat levert zo'n update als voordeel op én @ralley zegt dat je dit niet zelf kan doen, dus dan weer de vraag: vanwaar die knop?
 

Rainesh

Forumguru
Knop is er voor meerdere dingen zoals bijv radio logo's, POI's maar niet voor firmware.

Als je je firmwareversie wilt weten dan moet je menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan softwareversie en dan de eerste twee regels met Mu versie en Train versie zijn belangrijk.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

octavia99

Senior Member
@Rainesh Is het als eindgebruiker dan helemaal niet mogelijk om de firmware bij te werken?
Bij mijn andere Skoda Rapid met een RNS 315 kon dit gewoon met een cd.
@Rallye lijkt inderdaad om MIB2 te gaan.

rapidnav.jpg
 
Laatst bewerkt:

octavia99

Senior Member
Updaten kan kleine voordelen hebben vaak zijn er wat kleine bugs verholpen prestatie kan soms iets zijn geoptimaliseerd. dat soort kleine dingen.
 
Weet iemand waar je kaart correcties of navigatie problemen (met betrekking tot het kaartmateriaal) kunt indienen?

zowel in de columbus op de O3 als in de golf van het werk met de discover media steeds het zelfde probleem;

wil me op de A4 richting rdam bij rijswijk eraf sturen, maar ik ga altijd 1 verder; de n211. Steevast raakt het ding in de war. Op het MFA blijft staan rechts af slaan (bij rijswijk dus) en er word geen nieuwe route berekend. Wanneer ik hem stop en opnieuw laat berekenen de melding geen navigatiegegevens beschikbaar. Pas als ik de n211 op ben gereden wil ie het pas weer doen.
 

EdK

Forumguru
Steevast raakt het ding in de war. Op het MFA blijft staan rechts af slaan (bij rijswijk dus) en er word geen nieuwe route berekend
Ach dat heb ik ook ergens rond rotterdam en dan richting A29
Wil die me op gegeven moment een afrit afgooien en dan weer de oprit laten nemen om zo de weg te vervolgen.
De eerste keer trap je er in, de keren erna weet je waar hij mee komt en neem je dus niet de afrit.
En zo zijn er ook zat fouten in Google maps te vinden met route berekeningen.

Dus tsja blijf het zien als een hulpmiddel en blijf zelf de beslissingen nemen mbt je route.
En die link van Hemi !! Niet aan beginnen, gaat je hartklachten geven ! Want duurt zeker 3 jaar voor je melding verwerkt is ! :pieker:
 

Okki

Donateur
Ach dat heb ik ook ergens rond rotterdam en dan richting A29
Wil die me op gegeven moment een afrit afgooien en dan weer de oprit laten nemen

A2 en A27 bij Utrecht idem dito.....navigatie systemen houden van rechts houden/rechtsaf slaan

3 keer rechts is ook links
 
Als ik op de skoda site m'n vin invul krijg ik nog steeds de versie van week 25.. Maar goed, deze versie gedownload en morgen eens zien of hij 't doet..
 

Rallye

Forumguru
Nog steeds de versie van week 22? Normaal is de update in eind juni en eind november. De versie is dus de normale (als is het wel vreemd dat de versie van VW van november 2019 een hoger versienummer heeft.....
 
Updates komen in principe in week 25 en week 45, en laat het nu net week 45 zijn. Via de link, gedeeld door Rainesh hierboven, is de nieuwe update te downloaden (week 25 was p187, dit is p189). Als ik echter naar de update site van Skoda ga, dan is daar nog steeds de update van week 25 te vinden op basis van mijn VIN, ipv de hierboven gedeelde update.

Dat bedoel ik dus met 'nog steeds'.
 

Rallye

Forumguru
Misschien bij de Columbus. Als ik terugzoek bij de Amundsen (https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-198) vind ik deze:

Kleine dubbelpost, maar hier misschien ook handig:

Volgens mij staan er nieuwe kaarten bij VW, hier de link voor mijn 2015 MIB 2 Amundsen: https://webspecial.volkswagen.de/vw...a13&navi=19e5c80f-ca98-4776-8981-3aee228c0e5a

Datum 7-11-19.

Op 21 november stonden de kaarten voor de Amundsen dus klaar bij VW. Skoda was later.
 

dn-co

Actief lid
@Rainesh ook ik heb de update geïnstalleerd, thanks!

Helaas blijkt de maximum snelheid van 100Km/u tot 19:00 uur nog steeds niet te zijn doorgevoerd door Skoda......
 

Herre

Senior Member
@Peter-036, misschien even ter aanvulling, het kaartmateriaal van Volkswagen, skoda etc, komt voor zover als ik weet bji Here Technologies vandaan. Hiervan is Volksagen group voor een deel eigenaar (samen met oa BMW, Daimler en nog een paar). Daarnaast is het een bedrijf dat in Eindhoven zijn hoofdvestiging heeft.... Dus technisch gezien is nederland de thuismarkt..

Overigens lijkt het niet te liggen aan de kaarten zelf. De here wego app op telefoon heeft kaarten die veel meer up to date zijn dan in de navigatie systemen.
 

dn-co

Actief lid
@Peter-036 Ik heb mijn post nog eens teruggelezen en ik kan daarin geen gemopper over kaartmateriaal terugvinden.
Ik heb mijn opmerking over de maximum snelheid natuurlijk ook naar Skoda gestuurd.

Ik begrijp dat Skoda zelf geen kaarten maakt. Net zoals zij zelf geen wiellagers, radiateurs, brandstofpompen, enz. maken.

Als met die onderdelen echter iets mis is, meld ik dat ook aan Skoda en niet aan de producent van die onderdelen.
 

Rallye

Forumguru
@Peter-036 Het feit dat de 100km/h zones niet op de kaarten staan is wel relevante info. Goed om te weten.

Ik vind dat je wel erg veel begrip hebt voor een commerciële partij als VAG, die wel koketteert met gratis updates, maar vervolgens kaarten levert die over de datum zijn.......
 
Bovenaan Onderaan