Navigatie Updates 2019/2020

Mies75

Forumguru
Ik zie op de vw site een discover systeem?
Welke auto en versie moet ik selecteren voor bijvoorbeeld mijn 2017 fl octavia?
 

tim_j

Senior Member
Mischien handig voor mensen die nog niet goed weten hoe de kaarten te updaten:

Download de nieuwste kaart. (Duurt even)
Haal de SD uit de auto.
Unlock de SD met het schuifje.
Cut/paste de inhoud van de SD naar de computer (backup)
Wanneer de download klaar is, pak de Zip uit naar SD. uit mijn hoofd is het een folder genaamd ‘Markets’ en een textfile genaamd ‘db’.
Na uitpakken de schuif weer op Lock zetten en de SD weer in de auto steken.
Bij inschakelen contact zie je een melding dat de kaarten geladen worden.
Kijk voor de zekerheid naar de versie op de Mib: Nav > setup > Versiebeheer. Deze moet matchen met wat je hebt gedownload.:rockon:
 

Mies75

Forumguru
Ik heb een iets andere procedure gebruikt voor mijn columbus systeem.
Dl.uitpakken copieren naar flash en via sw update menu in de auto de sw geïnstalleerd op de hdd.

Denk toch dat jij over een ander systeem praat dan columbus?

Ik kan zonder de flashcard gewoon navigeren aangezien de sw op de hdd staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Forumguru
Bij een Seat ben ik ook op deze manier toch nog steeds de sjaak, omdat Seat geen lifetime ondersteuning heeft voor nieuwe mappen?
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik heb mib1
12fe90027ca6a1fa97df9b76415c0c7c.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb mijn systeem in de Leon laten bijwerken door @Rainesh nadat ik er te laat achter kwam dat de 3 jaar Mapcare een half jaar eerder was verlopen dan je op grond van de kentekendatum 1e afgifte zou verwachten. Die termijn was namelijk al ingegaan bij de nulbeurt van de auto, die vervolgens een half jaar in de showroom heeft gestaan...

Sinds die update (en nog wat VCP-dingetjes, want ik was er toch) heb ik onbeperkte Mapcare - en daarnaast bleek vorige week dat ik nu ook een willekeurig 32GB sd-kaartje kan gebruiken ipv het 16GB Seat-kaartje. Was een stukkie rijden (zowat 200km enkele reis) maar dat loonde voor mij de moeite.
 

PizzaPieter

Forumguru
Aaah, dat had ik eerder moeten weten, toen ik vorig jaar in Den Haag was bij @Rainesh .

Ach ja, met Google kom ik er ook op mn telefoon, dus het is geen heet dingetje, maar wel lekker als t uptodate is
 

PizzaPieter

Forumguru
Hey @Rainesh denk dat onze posts tegelijkertijd kwamen.

Wil niet teveel investeren in de auto qua dit soort hardware. Het werkt prima. Als ik laagdrempelig kan updaten prima, maar nieuwe unit etc hoeft van mij niet per se
 
Laatst bewerkt door een moderator:

VincentD

Nieuw lid
Goedenavond,
Heb sinds 2 weken een skoda superb uit 2017 en dacht ik update de navigatie "even". Kwam er achter dat het een columbus systeem was.
Aantal avonden mee bezig geweest maar na alles hier 3x gelezen te hebben, eindelijk gelukt.
SD kaartje van Kingston (32GB, class 10) icm een macbook.
Wat uiteindelijk werkte:
1. SD kaart geformatteerd op exFAT.
2. Gedownloade .zip bestand uitgepakt op de mac.
3. Bestand Mib1, Mib2 en textbestand uit de hoofdmap gekopieerd naar SD kaart.
4. SD kaart in de auto gedaan en hij kon gaan updaten.

Kleine kanttekening dat niet alles op de SD kaart paste. Maar dit waren landen waar ik toch nooit kom...
 

64rhfx

Senior Member
Geen idee hoe lang, maar ik heb Skoda uit 2014 eergisteren weer geüpgraded met de laatste MAP update = 2021/2022 P192 (voor min1/mib2) te vinden op soortgelijke sites als deze van onze buitenlandse vrienden.

ik zit al op 7 jaar support.

Voor de Mib1 nog steeds 2020, zowel op VW als Skoda. Waar heb je die 2021/2022 P192 gevonden? Is die wel voor de mib1?

Groet, Alex
 
Als je dit zoekt in google vind je het in de eerste en derde link. V03.959.810.BT 0192 ECE 2021-2022
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan