Navigatie Updates 2019/2020

Ik heb de nieuwste update opgehaald op de Skoda site tbv Colombus .
Helaas loopt hij niet verder op dan 1 % dan zegt het systeem dat de update is onderbroken.
Vorige update werkte feilloos, dit zou net zo goed moeten kunnen lijkt mij.
Zijn er nog meer mensen met dezelfde problemen als ik ?
 

BassieS

Nieuw lid
Ik heb een Amundsen, meerdere sdcard's geprobeerd, geformatteerd op fat32 4096 b. Continu melding navigatiedatabank niet beschikbaar. Orginele kaart weer terug, werkt alles weer prima.

Wat doe ik verkeerd
 

chriss

Senior Member
Ik heb een Amundsen, meerdere sdcard's geprobeerd, geformatteerd op fat32 4096 b. Continu melding navigatiedatabank niet beschikbaar. Orginele kaart weer terug, werkt alles weer prima.

Wat doe ik verkeerd
Hi, ik had dat probleem bij de vorige Skoda ook, bij mij was de oplossing kopieer het op de 'originele' sd-kaart en alles werkt als een zonnetje.
 

AndreM

Forumguru
Ooit..............ooit heb ik een handleiding gemaakt voor het updaten van de Amundsen navikaarten.
Dit werkte tot de laatste dag bij mijn auto perfect met updaten.
Alleen jammer dat het op het forum zo'n wirwar is van meldingen waardoor je slecht het juiste antwoord kan vinden.

Dus doen we dit keer niet aan een paperless Office, maar print dit op een stuk ouderwets (hardcopy) papier uit en je kan het heeeeeeeeeeel erg lang gebruiken zonder fout te doen.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/navigatie-amundsen-mib-o3.23792/reply?quote=471690 ;) :thumbsup:

Ff aangepast anders krijg je weer dubbele vragen zoals hieronder. :lezen: :banghead:

Hierbij een UPDATE voor het downloaden en plaatsen van de mappen op een SD kaartje van Amundsen op de nieuwe manier.

Stap 1:
Ga naar de website http:/www.navigation.com/skoda-nl

Stap 2: Klik op "Meer informatie"

Stap 3: Vul het VIN nummer van de auto in, deze is te vinden onderaan de voorruit van de auto aan de bestuurders zijde.

Stap 4: Klik op "Find Updates" en klik daarna op "Download Maps", hiermee wordt een tool gedownload wat je moet gebruiken om de kaarten te downloaden.

Stap 5: Installeer de tool (Downloader.exe) en klik daarna op "Download"

Stap 6: Na het downloaden ga je naar de map waar het bestand is opgeslagen en maak je een nieuwe map aan waar je, in dit geval het P45_N60S3MIBS2_EU_NT_Q1.14.zip bestand in zet, anders weet je straks niet welke bestanden je voor de kaarten moet gebruiken.

Stap 7: Pak het Zip bestand uit met WinRar (± 10 min.) en klaar zijn de kaarten. WinRar is een freeware wat gratis is te downloaden (http://www.winrar.nl/), het werkt goed zonder problemen op Windows7 en is ook voor andere besturings-systemen te verkrijgen.

Stap 8: Neem het SD kaartje van de Amundsen, gebruik geen andere want deze werkt niet (zie uitleg) en maak een backup van het oude kaartmateriaal. Waarom backup, mochten de nieuwe kaarten niet werken, kan je de oude weer terug zetten!

Uitleg: Formatteer NOOIT volledig de SD kaart, wil je dit wel doen doe het dan d.m.v. SNEL formatteren. Beter is de mappen die op de kaart staan op je HDD van je pc te zetten als back-up (knippen - plakken) en de nieuwe mappen op de SD kaart plaatsen zonder te formatteren.
(De rede hiervoor is namelijk, dat er verborgen data op de SD kaart is geschreven waarmee de navigatie de software herkend, dit is niet te zien in de verkenner van je pc. En heb je het toch volledig geformatteerd, dan kan je langs de dealer voor een bezoekje met de eventuele kosten)

Stap 9: Zet het nieuwe kaartmateriaal (de complete map Markets en DBInfo.txt) op de Amundsen SD kaart.

Stap 10: Stop het SD kaartje in de Amundsen navigatie en je kan weer een half jaartje vooruit.


Op deze volgorde heb ik het gedaan zonder problemen.
Succes ermee! :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

gerven

Lid
hoi Corvanes, vertel eens waar die update te vinden is? Via de link op de Skoda site staat nog de oude update van nov. 2017. En die van aug. 2018is er nog niet?
 

Rallye

Forumguru
Of zoek een qua bouwjaar vergelijkbare VW uit en download de kaarten van https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/

Als je een Columbus hebt kies je voor de Discover Pro; de Amundsen heet bij VW Discover Media.

En inderdaad: bij de Amundsen moet je het originele SD-kaartje gebruiken. Eerst (de originele bestanden backuppen naar je PC en dan) de bestanden die erop staan verwijderen en het gedownloade bestand uitpakken naar de SD-kaart.
 

MartinW3

Nieuw lid
Goed topic gezien de problemen met updaten. Ik heb een Columbus en heb net een nieuwe O3FL. De vorige keren heb ik 2x succesvol geüpdatet, maar de laatste keer lukt het niet meer. Werkwijze van Skoda gevolgd en echt van alles geprobeerd qua formatering van de SD-kaart. (Win10, Linux, Mac en soorten formatering) Columbus heeft alleen een SD-kaart nodig om te updaten maar draait normaal zonder.

Ik gebruik de site: http://updateportal.skoda-auto.com/ en klik Columbus aan. ECE 2018/2019 is nu beschikbaar zie ik.

De tips die op de download pagina staan geven mij geen positief resultaat. Als jullie nog ideeën hebben hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Makkelijkste is om gewoon de gedownloade bestanden op een geformateerde usb zetten.
wel in windows ivm verborgen bestanden op Mac.
 

Rallye

Forumguru
Formatteren in NTFS moet toch goed gaan? Inderdaad op een Windows PC. In een FL kun je toch ook via wifi downloaden? Als je ergens dichtbij je eigen wifi kunt komen kan het ook zo?
 

MaxN

Donateur
exFat formateren, volgens mij accepteert de Columbus geen NTFS, maar dat weet ik niet zeker.
 

MartinW3

Nieuw lid
Kijk, zoals gezegd.... de onduidelijkheden. Zat idd ergens NTFS en FAT32. Enfin de update portal info zou goed moeten zijn. :(

Zojuist WLAN geprobeerd in de auto en daar moet je Skoda Connect voor hebben. Uiteindelijk dus een betaald abonnement, waarvan ik nog steeds de kosten niet kan vinden. Auto staat naast huis en wifi is gekoppeld. Auto moet denk ik wel heel lang aan staan voor de 25Gb download.
 

jongetje

Forumguru
Bij de amundsen hoef je het kaartje niet te formatteren, gewoon leeghalen, maar dat doet de update tool toch ook al? Staat trouwens toch gewoon een instructie filmpje op het update portal of kijkt niemand daarnaar?
 

EdK

Forumguru
maar dat doet de update tool toch ook al?
nee dat doet hij niet, je zal zelf een copy ( indien je dat wil ) en dan de SD leeg moeten halen
Maar dat is selecteren en deleted en ff wachten en dan uitpakken naar de SD met het proggie
 
hoi Corvanes, vertel eens waar die update te vinden is? Via de link op de Skoda site staat nog de oude update van nov. 2017. En die van aug. 2018is er nog niet?

Deze staat op de site HIGH12_P169_EU_2018_2019 helaas ik krijg hem er niet op.
 
Bovenaan Onderaan