Noord26
Forumguru
M'n pa heeft eerst de 1.2 Tdi en nu een 1.6Tdi, laatste icm een DSG. Het is een wereld van verschil in rijden. Maar in verbruik scheelt het vrijwel minimaal. En dat terwijl zijn 1.6Tdi auto meer als 1500kg weegt (Caddy) en de ander een iets over de 1100kg (Fabia Combi). Detail: met de Fabia onmogelijk om in de buurt van de fabrieksopgave te komen. Met de Caddy met speels gemak zuiniger. Ik snap er niets van..
Hij twijfelt er nog over om te tunen. Adres heeft hij al. Wat de DSG al echter teweeg brent in verschil is enorm. Laat ze die eens in een 1.2Tdi schroeven, grote gemiste kans.
De 1.2Tdi bevalt nog steeds. Velen geloven dat niet, maar als je vanaf een 60pk koppelloos 1.2 8V benzine Fiat blokje komt is het ook een wereld van verschil. Als er meer budget was geweest zeker voor een ander blok gegaan, maar dat zien we over een tijdje wel weer.
On-topic aan JD: er zijn geen andere opties neem ik van een andere turbo oid om de 1.2Tdi net iets meer power te geven, vooral vanuit onderin? De vorige/oude 1.2 Tdi was allerter onderin de toeren, uit de Lupo 3L.. De auto bevalt namelijk op zich uitstekend en willen hem eigenlijk nog wel een tijd blijven rijden. Dan mag een kleine investering in meer rijplezier wel gerechtvaardigd zijn.
Hij twijfelt er nog over om te tunen. Adres heeft hij al. Wat de DSG al echter teweeg brent in verschil is enorm. Laat ze die eens in een 1.2Tdi schroeven, grote gemiste kans.
De 1.2Tdi bevalt nog steeds. Velen geloven dat niet, maar als je vanaf een 60pk koppelloos 1.2 8V benzine Fiat blokje komt is het ook een wereld van verschil. Als er meer budget was geweest zeker voor een ander blok gegaan, maar dat zien we over een tijdje wel weer.
On-topic aan JD: er zijn geen andere opties neem ik van een andere turbo oid om de 1.2Tdi net iets meer power te geven, vooral vanuit onderin? De vorige/oude 1.2 Tdi was allerter onderin de toeren, uit de Lupo 3L.. De auto bevalt namelijk op zich uitstekend en willen hem eigenlijk nog wel een tijd blijven rijden. Dan mag een kleine investering in meer rijplezier wel gerechtvaardigd zijn.

