Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sk_Hans

Forumguru
Nou, dat zijn er al drie. :xyxthumbs:

Wat was bij de vorige actie precies de bedoeling? Moeten er een X-aantal deelnemers zijn? Allemaal op één en dezelfde dag tunen? (kan ik me eigenlijk niet voorstellen) Je binnen een bepaalde periode met een schermprintje van het forum melden?

FabiaTsi

Senior Member
Ik tel al vier personen met interesse. Vanaf vijf personen was er vorig jaar 15% korting. Als we vijf personen hebben, wil ik wel eens informeren bij JD.

Rosinfield

† In Memoriam
Even iets anders tussendoor. Een tijdje terug zou ik tegen een schappelijke bijbetaling mijn boxje bij JD inruilen voor OBD tuning. Omdat me dat een net iets elegantere oplossing leek.Dat feestje ging niet door, omdat mijn Yeti (als gevolg van het ESP lampje storingsverhaal) bleek te zijn voorzien van de allernieuwste software en daar bij JD nog niet in was voorzien qua OBD. Intussen rijd ik al weer een hele tijd verder met de box en eigenlijk bevalt het me wel prima en neig ik er toe het OBD verhaal maar te laten voor wat het is.
Ben wel benieuwd of hier ervaringen zijn met een dergelijke omruil en anders hoe hier tegenaan wordt gekeken.

VEEJAY

Forumguru
Heer Rosinfield, U vraagt eigenlijk naar de bijkomende voordelen van OBD tuning tov een Powerbox. Wat op zichzelf interessant is.

Omdat deze boxen verschillen per tuner qua aansturing (wat kan en doet het allemaal) onder verschillende variabelen, kan alleen uw tuner u bijkomende pluspunten aangeven aangaande OBD tuning versus Box.

De afweging zou zijn: 1. de tijd dat ik u nog zou willen rijden met de auto versus 2. de zwaarte van de schappelijke bijbetaling met inachtneming van 3. de bijkomende EOBD voordelen MINUS de nadelen (bijvoorbeeld het niet meer het zelfstandig kunnen wegnemen van de tuning).

Succes met uw keuze en deelt u vooral uw bevindingen met ons.

Rosinfield

† In Memoriam
Dank en dat zal ik zeker doen. Ik begreep dat OBD een iets beter resultaat geeft, maar dat de vraag is in hoeverre men dat tijdens het rijden ook daadwerkelijk merkt. Ik neig er toe, ook omdat ik op zich uiterst tevreden ben met de prestaties van de box, om het maar zo te laten. Ben wel benieuwd naar evt ervaringen van mensen deze switch hebben gemaakt

Sk_Hans

Forumguru
Opvallend genoeg gebruikt Abt voor de nieuwste tuning juist weer een externe box c.q computer (AEC=Abt Engine Control) in plaats van een OBD aanpassing van de software/parameters. Mijn auto kan door Abt schijnbaar alleen met die AEC getunend worden en niet via OBD. Dat maakt het bij hun wel weer een stuk duurder.

CDK

Forumguru
ik heb ook wel interesse voor een groepsactie bij JD maar weet niet of ze aan een 3.6 hun handen willen branden want heel veel vermogenswinst is er niet te behalen op een atmosferische motor.......

roobbie

Nieuw lid
Hallo,
In reactie op de vraag van Rosinfield:
Mijn O2 1.6 Tdi is getuned via OBD, maar heb eerst met een box gereden. Deze box gaf een storing, waarop JD aangaf een software update beschikbaar te hebben die deze problemen oplost.
In de tussentijd was ook OBD beschikbaar gekomen en kon ik voor een klein bedrag switchen.
Ik kan je verzekeren dat de auto op alle fronten beter rijdt. In alle toeren gebieden meer kracht, soepeler en trekt gewoon veel makkelijker door in toeren.
Box geen verkeerde keus, OBD een superkeus.

Groet,
Rob

Noord26

Forumguru
Ik tel al vier personen met interesse. Vanaf vijf personen was er vorig jaar 15% korting. Als we vijf personen hebben, wil ik wel eens informeren bij JD.

Mij zal je niet mee mogen/kunnen rekenen. Aangezien ik de vorige actie heb georganiseerd samen met Mark van JD- waaruit dit topic is ontstaan. Uiteindelijk deelnemeraantal was (uit het hoofd) gestrand op 38. De 20% korting werd effectief wanneer er meer als 15 deelnemers waren.

Daaruit nog voort komende heeft Mark mij reeds een nette aanbieding gedaan toen ik hem een mail stuurde dat wij de 1.2TDI ingerolen hadden op een 1.8TSI en wat de mogelijkheden/kosten daarvan dan zouden zijn. :xyxthumbs:

Rosinfield

† In Memoriam
Dank Roobbie. Wie weet doe ik het toch nog na de 60000 beurt binnenkort. Ik zou nog horen als de nieuwste software beschikbaar was, maar nog niets van gehoord nog.

Dat brengt me trouwens op de volgende vraag. Stel je koopt later een zelfde auto, dan kun je de box gewoon overzetten, maar hoe zit dat bij OBD?

Noord26

Forumguru
Als je een auto koopt met dezelfde motor zou het mogelijk zijn idd om een externe tuning over te zetten. Maar als het een andere motor betreft is dat niet mogelijk. Software is natuurlijk al anders van een 1.2 en 1.4 TSI wat er in het kastje zit. En van benzine naar diesel is het onmogelijk om het kastje te hergebruiken - vice versa.

OBD kun je natuurlijk niet mee overnemen naar een andere auto. Dat zou betekenen dat je eenmalig een tuning koopt (bij JD) en dan op al je volgende auto's gratis tuning door hun kan laten toepassen..

Je koopt niet alleen het product. Men past het ook toe op de op dat moment aanwezige auto en wordt op die auto getest en ingebouwd. Dan zouden die kosten voor testen en inbouwen komen te vervallen.

Ik wist niet dat je tegenwoordig wat krap bij kas zat Menno? :grin:

Skoody Boo

Actief lid
heeft Mark mij reeds een nette aanbieding gedaan

Je lult er wel over, maar je doet er niks mee. Wat is nou de strategie? Hoe langer je wacht, hoe minder lang je getuned kunt rondrijden. Terwijl de aanbieding toch niet groter zal worden naarmate je langer wacht.

Noord26

Forumguru
Je lult er wel over, maar je doet er niks mee. Wat is nou de strategie? Hoe langer je wacht, hoe minder lang je getuned kunt rondrijden. Terwijl de aanbieding toch niet groter zal worden naarmate je langer wacht.

Wachtende op de zomersloffen en voornamelijk beter weer. Bovendien worden er nog wat laatste puntjes opgelost door 2 dealers in onderling overleg. Daarnaast kom je niets te kort met een normale 1.8TSi en is het des te leuker om er mee te wachten en over een tijdje pas te doen, zodat je het gevoel hebt alsof je een andere auto/motor hebt.

Zo genoeg voldaan aan je eis van 'strategie' en 'lullen'? :crazy:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan