Motorkap demping Octavia III

Sander1974

Nieuw lid
In mijn net opgehaalde O3 1.6 TDI Combi Business Greenline zat er eentje in.
Speciaal even op gelet toen de verkoper het motor gedeelte wilde laten zien.
 

Archie

Senior Member
Even een vraagje; ik heb de motorkap voor het eerst open gehad; geen demping, maar dat vond ik niet zo vreemd voor de TSI. Maar wat ik wil miste (denk ik) was een afdekplaat voor de motor met de letters TSI erop?

unnamed.jpg
Klopt dat? had ik niet verwacht?

EDIT: nevermind; ik googlede verkeerd; klopt wel!
 

andrehj

Forumguru
@ap.kuiper : Alleen jammer van die slappe accubak. Daarvoor bestaan veel degelijker (kunststof) alternatieven. Bij de S2's is dat ook zo vaag. Sommigen hebben de slappe bak, en anderen (met gelijke motorisering) de degelijke kunststof bak.
 

KaRoQ-2023

Actief lid
@andrehj : Meeeens. Kennelijk is wat skoda goedkoop kan krijgen wordt gemonteerd. Ik heb nog geen RS gezien met een mooiere bak, maar kan zomaar wel rondrijden. Mss uit een S2 halen?
 

jimmya3

Nieuw lid
@ap.kuiper : Alleen jammer van die slappe accubak. Daarvoor bestaan veel degelijker (kunststof) alternatieven. Bij de S2's is dat ook zo vaag. Sommigen hebben de slappe bak, en anderen (met gelijke motorisering) de degelijke kunststof bak.

het komt me bekend voor van mijn oude golf VI waarop ik het winterpakket had zat dit erin.. Is dus niet iets wat alleen bij Skoda voorkomt
 

Joske

Forumguru
Zo, vandaag mijn dempingsmat gaan ophalen bij de garage. In nog geen 2 minuten is het ding gemonteerd :thumbsup: Ik was 25 euro ongeveer kwijt voor de mat.

Ervaringen qua geluid oid heb ik nog niet, dat moet ik nog even ondervinden. (Voor mij is het niet zozeer om het geluid te isoleren maar eerder de warmte te isoleren... ter info ;) :pieker: )

Paar foto's


 

Mick

Actief lid
In mijn huidige O2 combi laten de bevestigingsclips los en verdwijnen ze zelfs. Momenteel hangt hij op 3 clips vast, terwijl zal een jaar geleden allemaal zijn aangevuld. (toen waren er ook al div. verdwenen:cry:)
 

Joske

Forumguru
De bevestiging (bij deze toch) ziet er nochtans heel solide uit. Vraag me af hoe je ze eigenlijk moet losmaken? Heb ik eigenlijk niet echt op gelet :pieker:
 

Mick

Actief lid
Gewoon de mat ter hoogte van de clips naar je toe trekken en ze gaan los. Tenminste bij de O2.
 

Joske

Forumguru
@Joske heel netjes hoor.
Maar ik heb mss een vreemde vraag voor jou, waarom wil je de warmte van de motor isoleren?
omdat mijn olie slecht op temperatuur geraakt :) en ook makkelijk terug afkoelt.. Weet het, dat is niet de oorzaak van "een eventueel" probleem aanpakken maar enkel het gevolg. Maar volgens mijn garage is alles "normaal" met mijn auto qua olietemperatuur enzo dusja..

Ik begrijp je vraag wel hoor, maar als ik nu zou merken dat ineens bepaalde temperaturen veel te hoog worden of dat het leuke TSI-geluid nu helemaal weg is.. vliegt het er gewoon terug af (althans NA de winter dan :D )
 
Bovenaan Onderaan