Motorkap demping Octavia III

skodaboy

Forumguru
ik heb tot nu toe alleen maar 'diesel' octavia's gehad.
bij elke wagen die ik had zat het 'standaard' tegen de motorkap.
vermoedelijk word dit standaard geleverd op de diesel-versie's daar deze meer 'lawaai' maken dan een benzine versie..
steenmarters zijn trouwens ook wel 'gek' op de "motorkapbekleding" heb al een paar auto's gezien,waar een marter in de bekleding heeft zitten wroeten.
 

Flem_nl

Forumguru
Zou het voor extra rij comfort toch graag ook op mijn 1.4 tsi hebben. Eens navragen bij de dealer. Of bij de 1.4 tsi in de showroom even de motorkap open doen. Wellicht kan iemand met een nieuwe 1.4 tsi even zijn/haar motorkap openen en checken......
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou het voor extra rij comfort toch graag ook op mijn 1.4 tsi hebben.
Het is maar de vraag of je binnen in de auto veel verschil merkt - het effect met><zonder lijkt me groter als je ernaast staat, maar dan rij je dus (zelf) niet...
 

Gieliovd

Forumguru
Zal bij de kleine TSI'tjes wel niet zitten.

Overigens absorbeert (geen reflectie) het weer geluid waardoor er minder klankkast effect is en daardoor binnen ook stiller. Dat is mijn theorie.
 

Wesly

Senior Member
Zal bij de kleine TSI'tjes wel niet zitten.

Overigens absorbeert (geen reflectie) het weer geluid waardoor er minder klankkast effect is en daardoor binnen ook stiller. Dat is mijn theorie.
Als het bij mijn tsi-tje niet zit ga ik het zeker plaatsen


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 

Gieliovd

Forumguru
Update voor wat het waard is, een Seat Leon 2013 met 1.2 TSI heeft de isolatiemat wél. Heb net voor de deur de kap even open getrokken. Dus dan is de vraag of de Skoda goedkoper uitgevoerd wordt.
 

Noord26

Forumguru
Een goede demping is meer afhankelijk van het schutbord wat wel of niet geïsoleerd is. Dat kan per type behoorlijk verschillen.
 

Herman Janssens

Senior Member
Update voor wat het waard is, een Seat Leon 2013 met 1.2 TSI heeft de isolatiemat wél. Heb net voor de deur de kap even open getrokken. Dus dan is de vraag of de Skoda goedkoper uitgevoerd wordt.
Of dat een Skoda voor Hongarije anders wordt samengesteld dan voor de Lage Landen?
Wie rijdt hier al met een OC III 1.4 TSI?
 
Bovenaan Onderaan