Motorkap demping Octavia III

SkodaManiak

Actief lid
Weet ik. Daarom spoel ik na het wassen altijd de auto ermee af. :D maar toch bakt het altijd wat aan op de kap. Echt waar hoor!!!
 

Jstruijk

Senior Member
:) Nou zo erg is t ook weer niet. Maar omdat het een direct ingespoten benzinemotor is hoor je altijd een soort van dieselklop in de auto. En die is nu weg. Vooral als je hem ff lekker flink op zijn staart trapt!
Dieselklop bij een benzinemotor? Leuk ;)

Maar goed dat je tevreden bent, want daar gaat het om natuurlijk...
 

Gieliovd

Forumguru
Stationair een naaimachine, op snelheid hoor ik niks behalve de wind.

Als ik hem op z'n flikker geef hoor je hem alleen brullen. Een diesel"klop" is mij nieuw.
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Onze O3 RS TSI Combi heeft geen "mat". Er wel ingezet. Bij het eerste garage bezoek ivm kwaaltjes werd ik gebeld. De mat moet eruit want anders is er brandgevaar??? :banghead:

Ik mocht hem laten zitten , maar dan werd dat aangetekend en als er dan schade zou ontstaan, was er geen garantie!? Ze hebben hem uitgebouwd en thuis heb ik hem er weer in gezet :jaja:

Erg vreemd allemaal. Nu wordt het daar wel warm, maar onze oude 1.8 Altea XL (JD getuned) had ook geen mat en daar 1 in gezet en 4.5jaar zonder problemen gereden. Dus wat is hier nu waarheid & wijsheid? Overigens alle diesels hebben standaard zo'n "geluidsisolatie scherm".
 

Stewie

Senior Member
Volgens mij wordt een benzinemotor effectief warmer maar of die mat daarvan in brand kan schieten betwijfel ik :).
 

Frank C

Forumguru
Onze O3 RS TSI Combi heeft geen "mat". Er wel ingezet. Bij het eerste garage bezoek ivm kwaaltjes werd ik gebeld. De mat moet eruit want anders is er brandgevaar??? :banghead:

Ik mocht hem laten zitten , maar dan werd dat aangetekend en als er dan schade zou ontstaan, was er geen garantie!? Ze hebben hem uitgebouwd en thuis heb ik hem er weer in gezet :jaja:

Erg vreemd allemaal. Nu wordt het daar wel warm, maar onze oude 1.8 Altea XL (JD getuned) had ook geen mat en daar 1 in gezet en 4.5jaar zonder problemen gereden. Dus wat is hier nu waarheid & wijsheid? Overigens alle diesels hebben standaard zo'n "geluidsisolatie scherm".

Dealer wil geen risico lopen, zekere voor onzekere. Ik laat hem ook lekker zitten.
 

MaRco2

Forumguru
Zo'n inlegfilter gaat niks veranderen aan het geluid. Wil je een sportiever aanzuiggeluid, moet je een direct luchtfilter plaatsen, dus de hele behuizing van het luchtfilter eruit en een open filter in de plaats.

Je hoort hem wel ietsje sterker zuigen/brommen, ook met de mat, maar dat verschil is marginaal. Een warm air intake, wat het 90% van de gevallen betreft als open luchtfilter, hoor je sterk, maar scheelt vermogen (minder...), er zijn weinig echt goede CAI's.

Uitlaat, dat is iets als je lekker geluid wilt hebben.:) Maar of je iets op een daily wilt hebben (heb het wel een paar keer gehad), blijft de vraag.:)
 

CDK

Forumguru
Je hoort hem wel ietsje sterker zuigen/brommen, ook met de mat, maar dat verschil is marginaal. Een warm air intake, wat het 90% van de gevallen betreft als open luchtfilter, hoor je sterk, maar scheelt vermogen (minder...), er zijn weinig echt goede CAI's.
Ik heb zo'n inleg filter van K&N het geluid wordt iets voller / mooier maar niet heel veel.
Een cold air intake moet een open filter hebben dat zo laag mogelijk gemonteerd zit, als dat gewoon in de motorruimte zit dan klinkt het lekker maar kost het inderdaad meer vermogen als dat het je iets op levert. :jaja: wat dus inhoud dat je voor een CAI de boel aardig moet verbouwen, maatwerk dus!
 

MaRco2

Forumguru
Van AEM heb je echt goede, die komen dan achter je bumper/luchtrooster terecht.

Geen idee of ze dat voor normale auto's ook hebben, is vrij kostbaar (snel 400 euro), leveren ook weer wat op.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan