Motorkap demping Octavia III

ta-bas-co

Actief lid
Ps. Op je 1.4tsi zal het niet zitten hoor enkel standaard op een diesel


Dat antwoord maakt mijn vraag die ik wilde stellen: "zat die er dan niet standaard in?" meteen overbodig. Ik zag de mat bij de mijne net bij het bijvullen van de ruitensproeier antivries.
 
Nou voor mij toch geen
motorkap demping. De auto is zoooo stil dat zo'n dempingsplaat niet nog meer gaat helpen. Ze hebben bij de octavia nieuwe dempings materialen tegen het schutbord geplaatst om zo al het geluid weg te halen. Vanaf de motor zal je dus niks extras gaan horen( minder rolgeluiden oid). Zonde vh geld
 

octaafje IV

Actief lid
Nou voor mij toch geen
motorkap demping. De auto is zoooo stil dat zo'n dempingsplaat niet nog meer gaat helpen. Ze hebben bij de octavia nieuwe dempings materialen tegen het schutbord geplaatst om zo al het geluid weg te halen. Vanaf de motor zal je dus niks extras gaan horen( minder rolgeluiden oid). Zonde vh geld

Welke "nieuwe"dempings materialen zijn er dan nu tegen het schutbord geplaatst, is dit een modificatie?
En ach, dat geld valt wel mee........
 

Joske

Forumguru
Ik heb het in eerste instantie ook niet gekocht omwille van zijn geluidsisolerende eigenschappen maar om de motor sneller te laten opwarmen en warmer te houden. Mijn inziens doet het dat ook dus ik ben tevreden met mijn mat :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb het in eerste instantie ook niet gekocht omwille van zijn geluidsisolerende eigenschappen maar om de motor sneller te laten opwarmen en warmer te houden. Mijn inziens doet het dat ook dus ik ben tevreden met mijn mat :)

Waarom zou je je motor nog warmer willen houden...hahaha koukleum! :deuk:
 
Welke "nieuwe"dempings materialen zijn er dan nu tegen het schutbord geplaatst, is dit een modificatie?
En ach, dat geld valt wel mee........

TOV mijn vorige superb bedoelde ik....excuses voor de miscommunicatie...haha
Ik vind de auto echt perfect stil en geen kraakjes of scheef dashboard kastje oid...alles werkt naar behoren.

HEt enige wat je nu meer hoort is het afrolgeluid vd 18" zomerbanden. deze heb ik zaterdag vervangen voor 16" nieuwe conti winterbanden en nu is dat zelfs minder geworden door het zachtere rubber...

deze familie is blij
 

Badnews

Senior Member
Vanmorgen na een rit van ruim 50 minuten, bleek mijn motorkap nog wit/bevroren te zijn.
Lijkt erop dat de demping de warmte in de winter goed binnen houdt.
Mijn vorige auto had altijd een groot kruis op de motorkap waar de warmte door kwam.

Is dit normaal (1.6tdi'tje), zo koud was het niet (tussen de -2 en -1)

IMG_2251.jpg
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik ben Paul en (weer) nieuw.
De mat zal zeker helpen bij de benzine auto's om de motorkap koeler te houden en daardoor het inbranden van vuil in de lak te voorkomen. Bij sommige auto's zie je een verkleuring van de motorkap t.o.z. van de rest van het voertuig.
Ik kan bij mij niet kijken want ik krijg hem pas geleverd in april.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Hallo Joske, ik verwacht ook niet dat zo'n mat er in zit maar ik ga hem er dan wel inzetten al is het alleen maar voor warmte uitstraling naar boven te voorkomen en dus de lak te beschermen. Die paar tientjes kunnen er ook nog wel af.
 
Bovenaan Onderaan