Motorkap demping Octavia III

EdK

Forumguru
Maar goed de motor warmte straalt niet meer of minder uit naar boven.
Maar jullie als gebruikers van de dempingsmat , is jullie cabine nu eerder hierdoor warmer en dus dooit de voorruit dus ook sneller hierdoor ???
 

micky

Forumguru
Hallo Joske, ik verwacht ook niet dat zo'n mat er in zit maar ik ga hem er dan wel inzetten al is het alleen maar voor warmte uitstraling naar boven te voorkomen en dus de lak te beschermen. Die paar tientjes kunnen er ook nog wel af.
die mat heeft never ever iets met de bescherming van de lak te maken, dus daarom hoef je hem niet te bestellen, er zijn overigens genoeg andere redenen om hem wel te bestellen :)
 

Joske

Forumguru
uiteraard! :D

wallpaper002.jpg
 

Skoda-MAN

Forumguru
Hallo Micky,
die mat heeft never ever iets met de bescherming van de lak te maken, dus daarom hoef je hem niet te bestellen, er zijn overigens genoeg andere redenen om hem wel te bestellen.

Na een lange rit is de motorkap flink heet geworden bij stilstand, en vogelpoepje, enkele regendruppels en dat met de huidige waterverf!!! Dat is wat ik ermee wil bereiken.

Groeten Paul
 

CDK

Forumguru
@2015ABL, alle beetjes helpen, ik zou het zeker aanschaffen, de kosten zijn het niet, dus daar hoef je het niet voor te laten. Bovendien ziet het er ook nog eens veel netter uit als de kap open staat.
 

Joske

Forumguru
Het helpt alleszins hoor @2015ABL

Het dempt gelukkig (voor mij dan) niet te veel het karakteristieke geluid van de TSI maar wat ik merk is sneller opwarmen van de olietemperatuur en ook dat als hij buiten staat na een ritje de olie ook sneller terug op temperatuur komt. Het is bovendien ook nog eens supergemakkelijk te installeren, op 5 min zit ie er in. :)
 

octaafje IV

Actief lid
Hallo Micky,
die mat heeft never ever iets met de bescherming van de lak te maken, dus daarom hoef je hem niet te bestellen, er zijn overigens genoeg andere redenen om hem wel te bestellen.

Na een lange rit is de motorkap flink heet geworden bij stilstand, en vogelpoepje, enkele regendruppels en dat met de huidige waterverf!!! Dat is wat ik ermee wil bereiken.

Groeten Paul

Never? Dank zij die mat gaat de kat van de buren nu niet meer op die voorheen heerlijk warme motorkap zitten....
Alle andere beloofde positieve eigenschappen kunnen alleen maar onder ideale laboratorium omstandigheden getest en bewezen worden, geldt overigens ook voor de radiatorafdekking.
 

widojo

Actief lid
Maar werkt het nu wel of niet als geluidsdemping? Is het te merken binnenin? :pieker:

Deze week de eerste beurt laten uitvoeren en gelijk de motorkap isolatie laten aanbrengen.
Bij lage snelheid en bij lage toerentallen was er geen reden tot klagen maar die enkele keer dat het toerental wat opliep vond ik het geluid minder aangenaam. Niet dat hoge toerentallen nodig zijn, maar dit terzijde.
Nu met de isolatie kan ik zeggen dat het geluid beduidend minder overheerst, ben dus blij met deze aanpassing en ja het is te merken.
 

micky

Forumguru
Hmmm, ik heb een beetje moeite met te geloven dat dit echt verschil maakt binnen in de auto, het geluid komt volgens mij niet via de motorkap binnen maar via de parafan, het schutbord. als ik het goed begrijp, dempt dus de isolatie het geluid van de motor door de kap naar buiten, wat vervolgens door de voorruit naar binnen zou moeten komen??
Ik zeg niet dat het onzin is hoor, maar ben nog niet overtuigd, misschien kan iemand helderheid brengen
 

andrehj

Forumguru
De isolatie onder de motorkap dempt ook het geluid wat anders vanaf de motor terugkaatst de motorruimte in. Loop maar eens in een kamer zonder gordijnen, vloerbedekking of meubels. Dat klinkt ook hol en alles maakt veel herrie. Als er dan gordijnen, vloerbedekking en meubels zijn, is alles gelijk veel stiller.
Onder de motorkap van je auto werkt dat precies hetzelfde.
 

micky

Forumguru
Ik zal mijn demping eens verwijderen en gaan rijden, ik durf te wedden dat ik geen verschil merk, puur omdat ik er niet extra voor betaald heb :)
 
Bovenaan Onderaan