Mirrorlink op Fabia 3

turboturbo

Forumguru
Ik las gisteren dit m.i. héél interessante topic mbt tot CarPlay, mirrorlink en Android auto en het niet (of deels) werken hiervan op de autoradio's van de Volkswagen groep:

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=11132&page=3

Misschien is deze materie hier al uitgebreid aan bod geweest - ik heb dit hele topic hier op het skodaforum (nog) niet helemaal doorgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is nu de beste manier/volgorde van connecten van Android Auto?
Het werkt verder perfect, alleen de verbinding komt bij mij pas na 3/4 keer proberen over het algemeen tot stand.
Iemand de truck om in 1 keer te verbinden i.p.v. 3 keer is scheepsrecht!
 

Altos

Banned
Ik start mijn auto, de radio start vanuit de sd kaart omdat ik daar altijd naar luister.
Als ik daarna de Sony Z2 inplug dan werkt deze meteen eigenlijk.
Of dit de juiste volgorde is weet ik niet maar het werkt tot nu toe iedere keer.
 
Ik start mijn auto, radio staat op, ik koppel de telefoon en daarna ga ik naar Android auto toe, dan met verbinding maken is het met mijn Samsung S5 helaas niet elke keer bingo, soms pakt hij niet en schakelt hij door naar mirrorlink wat toch niet werkt. Blijkbaar toch telefoon/systeem gevoelig.
 

rogitaro

Actief lid
Voor diegene die het interesseert.
HTC One M8 update naar Android 6 (Marshmallow) werkt (bij mij in ieder geval) in combinatie met MirrorLink.
Sygic Car Navigation (Laatste versie 15.1.0) werkt ook in combinatie met Android 6.

Ik ben blijkbaar een van de weinige gelukkigen waar MirrorLink redelijk probleemloos werkt.
 

Altos

Banned
@rogitaro krijg jij dan niet de melding dat je Mirrorlink niet kan gebruiken onder het rijden?
Gebruik jij hier iets aparts voor? of doe ik iets fout?
Ik krijg dat wel bij Mirrorlink, bij Smartlink werkt alles (binnen de mogelijkheden van de app's) wel.
 
Woensdag 3 februari gaat mijn auto naar de VW-werkplaats voor het plaatsen van de Pioneer.
Vorige week ontving ik een cheque van € 75,= die ik bij de eerste beurt kan inwisselen.

:-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

rogitaro

Actief lid
@Altos Er zijn maar een paar apps te gebruiken met MirrorLink. En Mirrorlink is nogal kieskeurig qua telefoons. Ik heb net voordat ik de auto kreeg een HTC gekocht omdat je in alle demo's op Youtube ook deze telefoon ziet.
Ik gebruik maar een App en dat is Sygic Car Navigation. Deze is speciaal voor MirrorLink en kost helaas wel €80,- Je hebt dan wel lifetime map updates voor heel Europa.
Je kan Sygic 7 dagen testen met full options alvorens aan te schaffen.

Op de site van Sygic staat een oplossing als je de melding krijgt dat Sygic niet kan gebruiken tijdens het rijden.
Het heeft te maken met een certificaat dat niet of niet goed op de telefoon is terechtgekomen.

Dit linkje is de specifieke oplossing.

Ik heb ook een HTC app op de HTC One M8 die Mirrorlink gebruikt uitgeschakeld (je kan m niet verwijderen) deze app heet "HTC Auto" Deze app gooit steeds roet in het eten als je de Radio/SD card/telefoon kit wil gebruiken tijdens het navigeren.
Sinds deze uitstaat kan ik wisselen tussen navigatie en de Radio/SD card/Telefoon kit en heb ik tijdens het navigeren muziek. De routegegevens worden keurig weer gegeven en de muziek dempt dan iets. Ik kan de muziek of navigatie instructies onafhankelijk harder en zachter zetten met de volume knop op het stuur.

Maar zoals gezegd ben ik een van de weinigen waar het wel werkt, zo heb ik het afgelopen jaar op diverse forums gezien.
 

EdK

Forumguru
Tsja soms moet je er ook zelf voor onderhandelen en niet meteen accoord gaan met voorstel van een dealer.....
Maar goed je kan altijd nog ff proberen verhaal te maken bij je dealer , zo van hoe komt het dat de één het gratis krijgt en moet ik er voor betalen....
 

EdK

Forumguru
mmm, niets gehad.......
Oja alleen vrienden kunnen me een bericht posten per PM.....

Maar goed sommige mensen op fora hebben problemen met platte tekst en hebben een gezichts uitdrukking nodig om een bericht te begrijpen.

Daarom een TIP : voel je je aangevallen mbt een tekst lees hem dan nogmaals tel dan tot 10 en reageer dan eventueel nog met in het achterhoofd dat we allen hier vredelievend zijn.

Edit: even wat smileys erbij gezet om de tekst niet zo serieus te maken....:deuk::deuk:
 

Altos

Banned
Edit: ik heb mijn berichten verwijderd omdat ik het niet passend vond voor dit topic.
Er was een woordenwisseking waarvan een deel van de berichten zijn verwijderd.
Excuses voor de verwarrende context op deze manier.


On topic dan maar:
Veel plezier van je pioneer @Ellen1983 netjes van je dealer deze oplossing.
 
Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Beetje jammer dit @Texelaar, op een volwassen wijze communiceren is niets mis mee. Elkaar aanspreken in geschreven taal is al lastig, een vraag om verheldering mag toch altijd?

Back on topic: op Texel heb je toch niet echt navigatie nodig?
 

EdK

Forumguru
Altos staat toch niet representatief voor de gemiddelde fabia rijder mag ik hopen?

Niet alleen een grote bek maar nog eens volledig alle manieren vreemd. Die twee eigenschappen gaan prima hand in hand bij jullie zeer gewaardeerde Altos (aldus Altos)

Je mag het forum hebben knapie. Ik heb wel iets beters te doen.
Ja berichten verwijderen zodra wij hebben gereageerd !!
Flink hoor kereltje !!
Maar deze geciteerde tekst van jou kan in iedrgeval niet meer verwijderd worden van je !!
 
Bovenaan Onderaan