Mirrorlink op Fabia 3

Hallo,
Ik ben sinds gister trotse eigenaar van een skoda fabia combi edition.
Maar nu wou ik graag weten wat kan ik met mirrorlink en welke app heb ik daar voor nodig?

Ik heb een Samsung s5
 

Alpha

Donateur
Enige wat ik kan zeggen is dat ik sinds vandaag de trotse eigenaar ben van een officiële klacht :-) .

De htc m8 is de enige die het een beetje doet...
Bij anderen schijnt die "geweldig" te werken en urenlang zonder issues te werken. Ik ben de straat nog niet uit of ik heb mn eerste error al te grazen...

Alleen telefoons die op de compatibiliteitslijst van Skoda staan werken zegt Skoda... http://compatibilitylist.skoda-auto.com . Alleen kan ik tot nog toe al twee van de vier telefoons afstrepen. Alle sony toestellen werken niet meer sinds Android 5.0.

Met deze app kun je navigeren: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.incar

Hier vind je meer info over Mirrorfaal: http://www.skoda-auto.com/en/models/new-fabia/connectivity/

Ik hoop voor je dat je een Fabia hebt met Smartlink i.p.v. mirrorlink.

Sterkte succes en euhm jah enjoy...
 

rensejansen

Nieuw lid
Ik las in de lijst van de Edition (heb ik besteld) dat er inderdaad smartlink opzit. Dit houdt in dat mijn LG G3 er wel op moet kunnen werken, in tegenstelling tot de Mirrorlink uitvoeringnen? moet zeggen dat ik de verstrekte info van de dealer / Skoda wel heel sumier vindt hierover...
 

Alpha

Donateur
Ik las in de lijst van de Edition (heb ik besteld) dat er inderdaad smartlink opzit. Dit houdt in dat mijn LG G3 er wel op moet kunnen werken, in tegenstelling tot de Mirrorlink uitvoeringnen? moet zeggen dat ik de verstrekte info van de dealer / Skoda wel heel sumier vindt hierover...

Zo lang die LG Android Auto heeft wel ja :-) .
 
Ja sorry,
Ik heb verkeerd gekeken.
Ik heb ook Smartlink, vandaag mijn Samsung S5 aangesloten met de kabel. Maar hij verbreekt de verbinding telkens.
Ben bang dat ik wat verkeerd doe...
 

rensejansen

Nieuw lid
thnx, @Desmo :cheers:! Als hij afgeleverd wordt ge ik het proberen! Ik heb Android 5.0, dus zou moeten lukken.

@skoda2015 : Misschien moet je je resolutie naar beneden schroeven. Heb gelezen dat dat vaak een probleem is. Na connectie kan je dan gewoon de resolutie weer terugzetten (resolution changer is gewoon te vinden in de playstore)...
 

Desmo

Actief lid
Ja er zijn wel andere apps die met Android auto werken maar je moet wel eerst Android auto op je foon hebben, spotify en dat soort apps werken alleen via Android auto. Als je even google naar Android auto dan vind je wel veel uitleg.
 
Vandaag aan het stoeien geweest met smartlink/mirrorlink/Android auto.

Mirrorlink gooide me er elke keer uit. Gaf aan dat ik mijn instellingen in de telefoon niet goed stonden.
Ik heb bij mijn instellingen in mijn Samsung S5 'Mirrorlink' staan. Dat even aanklikken en 'verbinden met usb' aanvinken. En hoppa hij deed het.
De app Sygic car navigation doet het er goed op. Voordeel hiervan is dat het geen data verbruikt.

Android auto werkt ook goed.
Je moet alleen in het Smartlink menu even aangeven dat die opstart met Android auto ipv mirrorlink.
Navigeren gaat via Google Maps en kost dus wel data!
 

Alpha

Donateur
Ben benieuwd of het bij jou stabiel blijft @skoda2015 . Hier deed de htc m8 het eerst ook goed maar begon deze steeds slechter te werken. Maar goed ik heb dan ook helaas geen Smartlink.
 
Vandaag wou ik de Sygic car navigation gebruiken.
Ik had alles ingesteld en wou gaan rijden.
Zodra je gaat rijden krijg je de melding:
App kan niet tijdens het rijden gebruikt worden... en springt op zwart beeld.

Toch beetje raar voor een navigatie app die speciaal voor mirrorlink ontworpen is.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
 

Alpha

Donateur
Welkom in mijn wereld :( ...

Heb je wel de goeie sygic app? Die waar je tussen de screenshots het interieur van de Fabia ziet staan?

Deze:
https://play.google.com/store/apps/..._medium=header-features&utm_campaign=features

Overigens dit zijn mijn bevindingen met Mirrorlink:

Nokia Lumia 930 Windows Phone 8.1 update 1

Windows Phone is niet compatible met Mirrorlink.

HTC Desire 620 Android 4.4.4 en update naar 5.0:

Is wel compatible met Mirrorlink maar blijkbaar niet met Skoda Bolero. “Apps mogen niet gebruikt worden onder het rijden”.

Sony Z3 compact Android 5.0.1

Beeld bevriest na enkele seconden en wordt niet meer bijgewerkt op de Bolero.

HTC M8 Android 5.0.1

Valt onregelmatig uit met:

1) Zwart scherm;

2) De melding dat de app niet gebruikt mag worden onder het rijden.

USB kabel uittrekken en weer insteken is enige oplossing.

Radio of MP3’s beluisteren tijdens het navigeren is niet mogelijk.
 
Welkom in mijn wereld :( ...

Heb je wel de goeie sygic app? Die waar je tussen de screenshots het interieur van de Fabia ziet staan?

Deze:
https://play.google.com/store/apps/..._medium=header-features&utm_campaign=features

Overigens dit zijn mijn bevindingen met Mirrorlink:

Nokia Lumia 930 Windows Phone 8.1 update 1

Windows Phone is niet compatible met Mirrorlink.

HTC Desire 620 Android 4.4.4 en update naar 5.0:

Is wel compatible met Mirrorlink maar blijkbaar niet met Skoda Bolero. “Apps mogen niet gebruikt worden onder het rijden”.

Sony Z3 compact Android 5.0.1

Beeld bevriest na enkele seconden en wordt niet meer bijgewerkt op de Bolero.

HTC M8 Android 5.0.1

Valt onregelmatig uit met:

1) Zwart scherm;

2) De melding dat de app niet gebruikt mag worden onder het rijden.

USB kabel uittrekken en weer insteken is enige oplossing.

Radio of MP3’s beluisteren tijdens het navigeren is niet mogelijk.

Ja deze app heb ik dus ook!
Ik gebruik de Samsung galaxy s5
 
Bovenaan Onderaan