Mijn Skoda App issues

Pendragon

Forumguru
Ook gekregen van Skoda, maar ook de update app in Android bied geen oplossing. Soms kan ik inloggen, dan ineens niet meer met de code en moet ik opnieuw inloggen met emailadres en wachtwoord en opnieuw code aanmaken. Daarna is alleen het totaal aantal km's ok, maar verder werkt niks. Wat later kan hij ineens de gegevens van mijn auto niet meer vinden en wordt ik uitgelogd.

skoda_app.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

gdisselkoen

Forumguru
Dat een nieuwe App nog wat onvolkomenheden heeft, en misschien niet op ieder device even goed werkt, is nog te begrijpen. Maar zo'n beroerde App in de store zetten is een complete misser. App is kennelijk alleen getest op dev omgevingen in ontwikkel tools, maar niet op echte devices. ook de infrastructuur is kennelijk niet berekend op het aantal gebruikers.
 

Pendragon

Forumguru
Dat een nieuwe App nog wat onvolkomenheden heeft, en misschien niet op ieder device even goed werkt, is nog te begrijpen. Maar zo'n beroerde App in de store zetten is een complete misser. App is kennelijk alleen getest op dev omgevingen in ontwikkel tools, maar niet op echte devices. ook de infrastructuur is kennelijk niet berekend op het aantal gebruikers.

Precies. Ik werk in de ICT, maar ik zou het echt niet durven om zo zoiets op te leveren. Overbelaste servers etc. Je weet toch hoeveel belasting er nu is en als je dan nieuwe servers krijgt dat je rekening houdt (tijdelijk) met pieken omdat iedereen na de email z'n app gaat updaten. Echt onbegrijpelijk.
 

Pendragon

Forumguru
Email van Skoda op mijn storing aanmelding:

Mijn excuses voor het ontstane ongemak. Zoals u wellicht weet is gisteren 8 mei 2018 de nieuwe app gelanceerd. Echter door de vele aanmeldingen en activeringen in zeer korte tijd is de app overbelast geraakt. Dit heeft de nodige problemen met zich meegebracht variërend van onjuiste verificatiecodes tot verdwenen rittenregistraties. Uw rittenregistraties zijn bewaard gebleven, maar zijn waarschijnlijk niet zichtbaar. Onze technische afdeling is op dit moment druk bezig dit probleem te verhelpen. Naar verwachting zal dit morgen opgelost zijn en zult u weer gebruik kunnen maken van de app.
 

johnboy

Donateur
De ander app, Skoda Connect, werkt nog wel prima. Eerder ook allerlei ellende. Blijft blijkbaar moeilijk, apps maken...
 

gdisselkoen

Forumguru
@Pendragon Ik werk zelf ook in de ICT en voordat je live gaat voer je eerst een aantal load en stress testen uit zodat je zeker weet dat je infrastructuur het aan kan.

Kan me nog de tijd herinneren dat we een pizzaketen als klant hadden. Hebben we regelmatig dergelijke tests uitgevoerd, op de productie omgeving. Het systeem kon meer bestellingen aan in een uur dan ze op een hele dag aan pizza's konden bakken. :D
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon Ik werk zelf ook in de ICT en voordat je live gaat voer je eerst een aantal load en stress testen uit zodat je zeker weet dat je infrastructuur het aan kan.

Kan me nog de tijd herinneren dat we een pizzaketen als klant hadden. Hebben we regelmatig dergelijke tests uitgevoerd, op de productie omgeving. Het systeem kon meer bestellingen aan in een uur dan ze op een hele dag aan pizza's konden bakken. :D

Precies! Wij snappen elkaar. Dit is echt heel slecht gedaan, maar sommige bedrijven zullen het nooit leren helaas.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Roog75 Dit soort vragen is altijd lastig te beantwoorden. is vooral persoonlijk of je het nuttig vind of niet.

De integratie met Parkmobile vind ik persoonlijk een uitkomst, en kan je zelfs geld besparen wanneer je regelmatig vergeet een parkeeractie te beëindigen.
Ook kunnen zien of de auto afgesloten is, niet van zijn plaats komt en weten waar hij staat, is handig. Hoe snel ik optrek of rem vind ik dan weer minder interessant.

En zo zal een ieder zijn eigen ding hebben dat wel of niet zinvol is.
 

Japanese Power

Donateur
Kan je zelfs geld besparen wanneer je regelmatig vergeet een parkeeractie te beëindigen.
Dat is vanaf vorige week ook verleden tijd met de update. Op het moment dat je gaat rijden registreerd de GPS dat je buiten je zone gaat en krijg je een melding. In principe kun je dan niet meer vergeten. En de app reminders zijn ook prettig.

3F04D8D7-8EEC-41D3-87E9-9C8B29738EEC.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Schmart

Forumguru
Dit is echt heel slecht gedaan, maar sommige bedrijven zullen het nooit leren helaas.

Wat me op verschillende manieren al duidelijk is geworden, is dat PON meester is in het besparen op zaken zodat ze maximale winst maken. Ze hebben vast geleerd dat zelf software testen best kostbaar kan zijn, en dat je daar dus beter je klanten voor kan inzetten. Hun imago kan toch niet stuk.
 

gdisselkoen

Forumguru
Dat is vanaf vorige week ook verleden tijd met de update. Op het moment dat je gaat rijden registreerd de GPS dat je buiten je zone gaat en krijg je een melding. In principe kun je dan niet meer vergeten. En de app reminders zijn ook prettig.

Bekijk bijlage 67009
Dat is nog steeds een potentieel risico om niet af te melden.
Zo'n herinnering gaat bij mij waarschijnlijk niet werken. Ik heb de telefoon meestal in mijn borstzakje van mijn overhemd zitten en die gaat de hele dag af met bliepjes en piepjes van de notificaties. Die ik een keer op mijn gemak bekijk wanneer het mij uitkomt.

Doe mij maar een App die de parkeeractie automatisch verbreekt.
 

Stuiver

Forumguru
Fijn voor mensen die Apple gebruiken, maar er ook legio mensen die Android gebruiken. Ik heb nog geen antwoord gehad van Skoda daarover.
Ik heb zo’n apple, maar het is niet over, dat verzeker ik je. Ik mag hopen dat hier koppen van rollen bij pon, of de app-bouwer. Dit is écht ongehoord slecht....
 
Bovenaan Onderaan