Mijn Skoda App issues

Michel

Forumguru
Vandaag moest ik er helaas ook aan geloven: de overstap van de oude app, die prima werkte, naar de nieuwe. Die nieuwe had ik al geïnstalleerd, maar nog niet gebruikt. Meer onder het mom: zolang het werkt, vooral maar niet aan komen.

Qua graphics ziet het er wel beter uit op een nieuwere iPhone, maar bij mij werkt eigenlijk maar één functie, de kilometerstand. Andere opties werken niet. Ik heb vanmiddag een rit gemaakt, maar die werd niet geregistreerd. Mijn eerdere ritten zijn eveneens verdwenen en de app geeft doodleuk aan dat ik nog 180 km op deze tank kan rijden, terwijl de boardcomputer in de auto toch echt 220 km aangeeft.

Kortom, niet iedere vooruitgang is direct een verbetering.

Edit: nu komen helemaal geen gegevens meer beschikbaar, zelfs niet merk, type en kenteken. Lekker test team bij PON...
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
De mijne logt me nu steeds weer uit omdat mijn auto nu ineens onbekend is. Wat een drama overgang zeg.
 

Stakie75

Senior Member
Heb wel een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken en kan inloggen, maar historisch data is er niet.
Plaatsbepalingen geeft foutmeldingen. Aanpassen instelling worden niet bewaard.

Het heeft nog wat updates nodig, laten we het daarop houden.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb net even, in afwachting van m'n nieuwe 03, in de Google playstore gekeken, de reviews daar zijn ook niet mals. De gemiddelde rating, over 29 mensen die de moeite hebben genomen, van slechts 1.1. Ik weet niet of ik ooit een dermate lage rating gezien heb in de Playstore, maar dit is niet best. Als die ratings en reviews kloppen, en ik ben bang dat zo is, gezien de reacties ook hier op het forum, dan behoort de maker zich kapot te schamen. Maar, ik weet vrij zeker dat er een uurtje geleden versie 1.3.3 in de Google playstore stond, en nu zie ik 1.3.4. Er wordt dus kennelijk ook 's avonds aan gewerkt, misschien schaamt de maker zich inderdaad kapot en is ie nu hard bezig de boel te fixen.
 
D

Deleted member 24009

wat een volkomen kansloze en trieste bedoeling dit...net update (Android) uitgevoerd naar 1.3.4 waarbij volgens de update info parkeren met Parkmobile mogelijk zou moeten zijn....not.....werkt nog steeds niet.
Vanavond ook even getanked maar de app blijft gewoon de "oude" stand aangeven m.b.t. actieradius, namelijk 200 km.

PON/Skoda, mochten jullie meelezen: ga je diep, diep, heeeeeeeeel diep schamen.....
 

marang73

Forumguru
Wat een ellende. Kan niet eens inloggen. Geeft geen melding terug waarom ik niet kan inloggen.

Ongelooflijk dat ze dit durven te releasen.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Ondertussen nu kunnen inloggen, blijkbaar is de inlognaam (e-mail adres) ook hoofdletter gevoelig.
Lokatie van de auto klopt wel, hij staat voor de deur .
Alleen zijn alle ritgegevens weg. Heel bijzonder dat ze zoiets hebben durven uitrollen.
Blijkbaar denken ze bij PON dat ze de beste zijn en alles ongetest de wereld in kunnen slingeren. Nu rij ik prive een Business line, maar kan indenken als je de ritgegevens voor je rittenregistratie gebruik dat je hier niet vrolijk van word. Deze is dan niet sluitend meer.
 

klousf

Lid
Ook ik ben hardhandig overgezet naar de nieuwe app en die werkt dus voor geenmeter. Alle gegevens zijn weg inclusief al mijn ritten. De oude app is niet meer toegangkelijk. Zojuist klantenservice gebeld en de storing is (gelukkig) bekend en er wordt hard aan gewerkt.
Alle gegevens komen uiteindelijk weer terug inclusief de ritten, al kan dat laatste zo maar 3 dagen duren.
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Toen ik mijn O3C kreeg heb ik ook de mijn Skoda app gedownloaded. Ik kan er helaas de toegevoegde waarde nog niet van inzien. Het heeft voor mij überhaupt een te hoog gimmick gehalte.

Wat me echt handig had geleken is een functie die Volvo bijvoorbeeld al jaaaaaren heeft, waarbij je op afstand (vanuit huis of kantoor) vast een bestemming in je navigatiesysteem kan laden. Ik heb die functie echter niet kunnen ontdekken of werkend kunnen krijgen.

Nu gebruik ik dus voice-command, wat ook goed (genoeg) werkt.

Verder kost de app mij te veel privacy als ik er toch geen gebruik van maak.

Kan iemand me overtuigen van het nut van deze app?
 

Michel

Forumguru
Hier bij mijn klant hoor ik in de wandelgangen meerdere collega's mopperen over de nieuwe app. Zij rijden allen Octavia's als serviceauto's en kunnen ook van de één op de andere dag niet meer in de app komen.
 

Michel

Forumguru
Wat me echt handig had geleken is een functie die Volvo bijvoorbeeld al jaaaaaren heeft, waarbij je op afstand (vanuit huis of kantoor) vast een bestemming in je navigatiesysteem kan laden. Ik heb die functie echter niet kunnen ontdekken of werkend kunnen krijgen.

Dat kan wel weer met de SkodaConnect app. Inderdaad, weer een andere app. Idealiter hadden ze dat in één app gestopt, maar dat heeft weer te maken met het feit dat een deel door de Skoda fabriek is geïnstalleerd en een ander deel weer door Pon...
 

Rallye

Forumguru
@Henrik MijnSkoda werkt eenzijdig: de auto stuurt gegevens naar de server van Pon, die jij vervolgens opvraagt in de app. Wat jij wilt is wellicht wel mogelijk via Skoda Connect.

Edit: Michel was me voor...
 

marang73

Forumguru
Wat me echt handig had geleken is een functie die Volvo bijvoorbeeld al jaaaaaren heeft, waarbij je op afstand (vanuit huis of kantoor) vast een bestemming in je navigatiesysteem kan laden. Ik heb die functie echter niet kunnen ontdekken of werkend kunnen krijgen.

Dan kan wel via de Skoda Connect website (1e jaar gratis) maar helaas niet via de app. Zou wel een mooie toevoeging zijn.
 

Spector

Forumguru
Hier is de overstap ook niet geheel vlekkeloos verlopen, wel zojuist een nieuw ww aan kunnen maken maar de gegevens uit de oude app zijn niet overschreven naar de nieuwe. Laatste rit is 10 april, dus de app heeft nog wel een update nodig.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Spector Zojuist ook de "overstap" gemaakt. Ook bij mij de laatste rit van 10 april.

Overigens wat een stelletje prutsers die dit in elkaar geklikt hebben. Ben zo'n 10 minuten bezig geweest met het wijzigen van het wachtwoord. Oude wachtwoord werkt om onduidelijke reden niet meer. Kreeg vervolgens een stortvloed aan verificatiecodes bij het wijzigen van wachtwoord. 1e keer werd deze niet herkend en vervolgens werden er steeds nieuwe codes gestuurd. :fool:
 
Momenteel het volgende ontvangen van de Skoda chat:

Wij zijn ons bewust van de problemen, helaas gaat er inderdaad wat mis. Voor een groot deel zijn deze problemen voor de gebruikers van een iOS apparaat (Apple) opgelost zodra de herziene versie van de app goedgekeurd is door Apple. Hier gaat helaas wat tijd overheen. We zullen dus nog even geduld moeten hebben. Wij bieden ons excuses aan voor de problemen.

En op de vraag hoe lang dit ongeveer zou duren?:

De update is aangevraagd, het is nu nog wachten op de goedkeuring van Apple. Ik verwacht persoonlijk dat dit binnen enkele dagen weer opgelost is. Alvast bedankt voor je geduld en hopelijk kan je binnenkort weer gebruik maken van de SKODA App!
 

Stakie75

Senior Member
Fijn voor mensen die Apple gebruiken, maar er ook legio mensen die Android gebruiken. Ik heb nog geen antwoord gehad van Skoda daarover.
 
Bovenaan Onderaan