Mijn Skoda App issues

Joh@n

Forumguru
Ik mag hopen dat hier koppen van rollen bij pon, of de app-bouwer. Dit is écht ongehoord slecht....
Ik heb al eerder gepost dat Mind Mobility een dochter is van PON, dus bij beide zou nog mooier zijn :tongue: Bij mij doet de app overigens nog steeds niet, inloggen lukt nu wel maar verder geeft alles fouten of klopt de data niet.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb de telefoon meestal in mijn borstzakje van mijn overhemd zitten en die gaat de hele dag af met bliepjes en piepjes van de notificaties.
Da’s een kwestie van jezelf opvoeden. Mijn notificaties staan aan bij enkele apps en personen en m’n geluidsvolume staat op 2 streepjes. En ja, het is een zakelijk nummer waar ik 24/7 op bereikbaar ben.

Ik bepaal m’n leven en niet m’n telefoon bepaalt m’n leven zoals helaas bij heel veel mensen.

Maar goed: ieder z’n ding, we dwalen af ;)
 

Fabia II Sport

Actief lid
PON is startup Mind Mobility gestart waarschijnlijk omdat ze dachten dat het goedkoper kon. De vorige app was gemaakt door het Eindhovense bedrijf Inalise. Ben benieuwd of ze de rittenregistratie nog gefixt krijgen. Geloof dat ze geen gecertificeerd bedrijf zijn volgens de belastingdienst . Ik vind het jammer dat ze een mooi product omzeep helpen. Waarom niet in een Sandbox omgeving testen, ik heb een tijdje voor buienradar als Beta tester geholpen voordat de echte versie online ging. Vraag mij af wat hier getest is, er zitten veel te veel bugs in. Ik hoop dat het even 2 weken vloeken en schelden is en dat het allemaal opgelost is.

Hoop dat het alleen maar data verzamelen word en dat ze straks geen firmware kunnen wegschrijven.
 

gdisselkoen

Forumguru
Het is niet zo zeer de App die niet goed werkt, het is vooral het back-end dat niet goed werkt. Ik heb zo mijn vermoedens wat er aan de hand is, maar kan dat helaas op geen enkele manier staven. Het is louter gebaseerd op mijn eigen ervaringen in ICT projecten, en dan met name die faliekant mislukt zijn.
 

Stuiver

Forumguru
Het is niet zo zeer de App die niet goed werkt, het is vooral het back-end dat niet goed werkt. Ik heb zo mijn vermoedens wat er aan de hand is, maar kan dat helaas op geen enkele manier staven. Het is louter gebaseerd op mijn eigen ervaringen in ICT projecten, en dan met name die faliekant mislukt zijn.
Ik denk een rechten kwestie op de server ( vandaar de melding dat een bepaalde directory niet geopend kan wordn) en een verwijzing naar de verkeerde database ( vandaar geen actuele data maar maar tot begin april).

Wat denk jij?
 

gdisselkoen

Forumguru
@Stuiver Ik denk eerder aan een migratie traject.
Er zijn inmiddels diverse systemen met bijbehorende Apps. de ene door Skoda zelf ontwikkeld, de andere door Pon. Ik vermoed dat ze die systemen "in elkaar aan het schuiven zijn" In de Mijn Skoda App wordt de data tot 10 april getoond, recente data ontbreekt. Dat is merkwaardig.
 

Horkje

Forumguru
Ik heb in ieder geval die subtiele Skoda Connect stickertjes van de ramen afgepeuterd. Zo dat voelt in ieder geval al weer een stukje beter. Dat zal ze leren.....

Maar goed, inloggen is nu uiteindelijk gelukt.

Alleen de landkaarten werken bij mij nog niet. Waarschijnlijk dat er betaalgegevens (nog) niet kloppen getuige de foutmelding daar waar je de landkaart zou moeten zien: g.co/staticmaperror/billing

Mijn data lijkt wel te kloppen, de begin/ en eindtijden, start- en eindlokatie zijn juist. EDIT tot 19 april dus inderdaad niet volledig EDIT

Oh, en ik kan op de App niet zien of de auto afgesloten is. Juist dat is handig als je onverhoopt vergeet je auto af te sluiten in één of andere achterstandswijk of gewoon bij de supermarkt.....

Zal na een paar dagen toch allemaal wel weer werken?
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Duidelijk een migratie en resources probleem. Mijn data klopt nog steeds niet, alleen totaal kmstand en aantal kms nog te gaan met de tank. Verder klopt niks.
 

Schmart

Forumguru
Wat jullie beschrijven zijn meer gevolgen. Het probleem is slecht management. In 99% van de gevallen mislukt een IT-project niet door incompetentie van de handjes, maar door een ongeinformeerde strategie, onrealistische deadlines, micro-management en oost-indische doofheid van de pakken.
 
Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Zojuist ook maar weer eens een keer ingelogd. Zowaar lukte dat dit keer. Wel irritant dat je wederom een toegangscode in moet stellen.

Qua data is het nog steeds "huilen met de pet op" een kleine opsomming:
- App toont niet of de auto vergrendeld is.
- Laatste ritgegevens 10 april
- Getoonde ritten op de kaart zijn vrijwel rechte lijnen tussen begin- en eindpunt, volgen niet de wegen op de kaart.
- Status van "Alle autosystemen" wordt niet weergegeven. Althans er is geen status bekend.
- Volgens de App moet de auto vandaag een servicebeurt hebben. gisteren was dat op 9 mei

Langzaam maar zeker komt er wel meer data beschikbaar. Actieradius en Kilometerstand lijken nu te kloppen. Rijstijl score is nu beschikbaar (lekker belangrijk). En het kaartje met de locatie van de auto werkt nu.

Wat me overigens ook opviel, is dat je alle notificaties weer opnieuw in moet stellen.
 

bing69

Actief lid
Buiten alle bovenstaande ergernissen is mijn Fabia ook een jaar ouder geworden en is de nieuwe app (ios) er nog steeds niet.... Moet ook 2 min. lopen om mijn auto te vinden terwijl we alleen gescheiden zijn door een muurtje
 

EdK

Forumguru
Ik denk dat het eind van het jaar wel goed is
Tsja dan stond toch de nieuwe update op de calender......:deuk::deuk:


Tsjonge jonge wat een ophef hier over een stukkie een appie...
Ik schijn het ook allemaal te kunnen activeren op me fabia maar het boeit me totaal niet !
Als ik me wagen parkeer dan is me gehuegen nog zo goed dat ik het de volgende ochtend ook nog weet.
Als ik me wagen afsluit, dan controleer ik dat nog even door de deurgreep nog even te betasten.
Als ik ergens betaald parkeer ( zakelijk/prive ) gaat ik echt niet blind van een stukkie software uit !! Nee ik zet hem lekker handmatig uit.
Tsja en ritten registratie ..... zakelijk houd de werkgever dit wel voor me bij en privé boeit het me totaal niet hoe ik gereden ben, hoe lang ik er over gedaan heb of whatever.... Ik heb gereden van A naar B en heb daar een gezellige dag gehad, en als ik weer van B naar A rij dan weet ik dat als de wagen me verder niet in de steek laat ik weer thuis aankom...
 

johnboy

Donateur
Sinds vanochtend na opnieuw in loggen wordt de info behalve portieren op slot weergegeven. Ook de ritten tot gisteren. Van die van vandaag niet helemaal...
 

bing69

Actief lid
Tsja dan stond toch de nieuwe update op de calender......:deuk::deuk:


Tsjonge jonge wat een ophef hier over een stukkie een appie...
Ik schijn het ook allemaal te kunnen activeren op me fabia maar het boeit me totaal niet !
Als ik me wagen parkeer dan is me gehuegen nog zo goed dat ik het de volgende ochtend ook nog weet.
Als ik me wagen afsluit, dan controleer ik dat nog even door de deurgreep nog even te betasten.
Als ik ergens betaald parkeer ( zakelijk/prive ) gaat ik echt niet blind van een stukkie software uit !! Nee ik zet hem lekker handmatig uit.
Tsja en ritten registratie ..... zakelijk houd de werkgever dit wel voor me bij en privé boeit het me totaal niet hoe ik gereden ben, hoe lang ik er over gedaan heb of whatever.... Ik heb gereden van A naar B en heb daar een gezellige dag gehad, en als ik weer van B naar A rij dan weet ik dat als de wagen me verder niet in de steek laat ik weer thuis aankom...
Er zijn mensen die het wel interesseren, maar als je het niet interesseert waarom lees je dan mee. Lijkt me tijdverspilling ;)
 

EdK

Forumguru
echt nodig hebben voor hun ritten registratie.
En het word geaccepteerd door de belastingdienst ?
Tsja zakelijk word het bij ons bijgehouden door TT webfleet
En kan ook met een app alle ritten inkijken, maar wekelijks krijg ik ook netjes een mail met de ritten van de week erop.
En die word dan geaccepteerd door de blauwe brieven brigade.
 

Japanese Power

Donateur
Toch snap ik @EdK wel. Ik ben absoluut een gadget freak en een Apple adept maar de app heb ik na 2 dagen gebruiken weer gedeactiveerd en verwijderd. Voor mij geen meerwaarde en nu ik hier meelees ben ik blij dat ik hem niet gebruik...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan