Mijn Skoda App issues

Patbanbu

Actief lid
Skoda klantenservice maar eens gebeld.
Na een check of ik wel de juiste (bij mijn auto passende) "Mijn Skoda" app had. (als je de MIND Connected Car Module hebt, schijn je een andere app te moeten hebben). Kreeg ik het advies deze opnieuw te installeren en met m'n auto te koppelen. Dit gaf helaas geen verbetering.
Zij vermoeden dat het aan de in de auto geplaatste module ligt, dus adviseren me ter controle van deze module een bezoek aan de dealer.
 

Rallye

Forumguru
MijnSkoda dus.... die heeft inderdaad een eigen verbinding en werkt niet via een SIM die je nog met toevoegen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af wat de voordelen van de bovenstaande apps voor de gebruiker zijn?

Het gaat niet om de voordelen voor de gebruiker/eigenaar, het gaat om de voordelen voor VAG (fabrikant/importeur/dealer). Vorige week toevallig gelezen van iemand die in zijn Seat een mediacenter met navi had laten plaatsen in plaats van het oorspronkelijke simpeler mediacenter. Na enkele weken gebruik werkte ineens de navigatie niet meer, de BT-telefoonfunctie werkte niet meer en meer zaken en dit kon ook niet meer gefikst worden. Ik kan het niet bewijzen, maar heb sterk het vermoeden dat dergelijke updates via connect/apps nu worden geblokkeerd. Gevolg is dat een auto die in 2017 zonder navi en DAB is geleverd, ook in 2030 nog steeds zonder die opties moet rondrijden, ook al vervang je het mediacenter door een uitgebreide versie uit bijvoorbeeld een sloopauto.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Cordoba Ik vind dit verhaal aardig richting een broodje aap verhaal gaan.
VAG kan via de connect optie data uit de auto halen en die gebruiken om te tonen\verwerken in een App. Ze kunnen deze verbinding niet gebruiken om de controle over je auto over te nemen of zelf ingebouwde apparatuur te saboteren.

Het wordt een ander verhaal wanneer je apparatuur inbouwt die bijvoorbeeld uit een andere auto komt en waar een abonnement aan vast zit. Dan kan het zijn dat er geen updates meer binnenkomen of bepaalde functionaliteit niet meer beschikbaar is.
 

Horkje

Forumguru
Je moet het gewoon zien binnen het “internet der dingen” ofwel internet of things.

In dat kader zijn er dan ook best een aantal nuttige “features” ofwel functies die in dit topic zijn benoemd.

Niks mis mee en ook gewoon iets van deze tijd. Net zoals de (verplichte) SOS of hulpknop. Kunnen we allemaal wat van vinden maar over een jaar of tien weten we niet beter....
 

EdK

Forumguru
Kunnen we allemaal wat van vinden maar over een jaar of tien weten we niet beter....
En moeten we alles dus maar blind accepteren.
Maw over 10 jaar bepaal jij niet meer wat je doet , maar doen derde dat over jou....
Onder mom van ach de techniek en we weten niet beter ...
 

Horkje

Forumguru
En moeten we alles dus maar blind accepteren.

Tuuuurlijk niet. Maar in dit geval is het al lang geleden beslist. Dus onomkeerbaar.

En daar kunnen en mogen we van alles van vinden maar “helaas” zal je het in dit geval (bij nieuwe auto’s) dus, met open ogen moeten accepteren.

En dan sluit ik niet uit dat als je het systeem uit wil zetten of iets wat daar op lijkt er ergens alarmbelletjes gaan rinkelen of dat je auto buiten werking wordt gesteld.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tegen die SOS-knop heb ik geen bezwaren, op voorwaarde dat dit systeem geen enkel signaal van welke aard dan ook uitzendt zolang het niet is geactiveerd, hetzij door een crash dan wel handmatig. Dán heeft het namelijk nut voor mij en voor hulpverleners en daar gaat het om.
Aan al die andere verbindingsgadgets - of het nou MySkodaApp heet, of SkodaConnect of wat dan ook - heb ik totaal geen behoefte en dat wil ik dus ook niet (geactiveerd) hebben. Liever nog heb ik eigenlijk dat het fysiek verwijderd of onklaar gemaakt wordt...
 

Spector

Forumguru
Zojuist in de Apple appstore (updates) over de Mijn Skoda app:
- the app has reached end of life
- when opening the app the user will be forwarded to the new app

Ik heb al wel de update geïnstalleerd, maar ben nog niet doorverwezen...
 

Spector

Forumguru
Zojuist in de Apple appstore (updates) over de Mijn Skoda app:
- the app has reached end of life
- when opening the app the user will be forwarded to the new app

Ik heb al wel de update geïnstalleerd, maar ben nog niet doorverwezen...
In de app is alleen Parkmobile toegevoegd en laat ik die nu net niet gebruiken...
 

Horkje

Forumguru
En volgens mij zat die er al lang in. Ik heb ook de update maar wordt nog als “oud” weergegeven.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Vanaf vandaag (7 mei) wordt de huidige versie van de Mijn ŠKODA app niet langer ondersteund. Je gegevens verhuizen mee naar de nieuw versie van de app.

Mhhh :sterretjes:nu weet ik niet meer waar mijn auto geparkeerd staat ....:banghead:

Helaas werkt het niet zo goed als beschreven ... de nieuwe app geïnstalleerd en nieuw wachtwoord aangevraagd. Helaas het is stil bij Skoda, geen mail.
 
D

Deleted member 24009

Hier wel een mail en kunnen inloggen, maar veel info werkt nog niet. Inloggen bij park mobile bv. Misschien moet de app eerst nog even alles binnenhalen van de Skoda servers?
Edit: benzinemeter staat doodleuk bijna op vol, terwijl ik toch echt bijna op de reserve zit...
 

johnboy

Forumguru
Ik kon een nieuw wachtwoord aanmaken, en daarna niet meer inloggen.
Skoda Bug
Hier ook een nieuw wachtwoord, inloggen lukte ook maar laatste rit is 10 april...in mail van Skoda staat dat gegevens mee verhuizen.
Ik wacht nog even af.
 

Pendragon

Forumguru
Bij mij, nieuw wachtwoord, code ontvangen, inloggen, maar de info klopt voor geen meter meer. Geen ritten meer zichtbaar, mijn radius staat boven de 1000KM, nou dat heb ik nog nooit gehaald :D Super goede overgang van oud naar nieuw....not.
 

Nick2203

Forumguru
Zeer herkenbaar ... de oude gegevens zijn verdwenen en de Park Mobile koppeling werkt niet meer ...
ik zeg ... Toppertjes bij PON!!!

:banghead:
 
Bovenaan Onderaan