Mijn Skoda App issues

Spector

Forumguru
Ik vraag me af wat de voordelen van de bovenstaande apps voor de gebruiker zijn?
In den beginne was het een leuke gadget, nu ik het een paar maanden heb maak ik er eigenlijk geen tot weinig gebruik meer van. Ik gebruik eigenlijk alleen nog de OneApp omdat deze ook gekoppeld is in CarPlay.

Het enige voordeel wat ik kan noemen (maar dit kan ook gelijk een nadeel zijn) is dat ik ten tijde van een storing (lees waarschuwing drukverlies / lekke band) gebeld werd door SkodaNL met de vraag of ik assistentie nodig had in verband met deze storing.
 

Rallye

Forumguru
@gdisselkoen Je hebt gelijk. Om de verwarring compleet te maken: de OneApp werkt met Smartlink. Connect noch MijnSkoda is daarvoor nodig. Ik probeerde te zeggen dat de OneApp niets met MijnSkoda te maken heeft, omdat je uit de post van @Spector zou kunnen denken dat de OneApp dat wel heeft.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Rallye Bij Skoda maken ze het er ook niet eenvoudiger op met al die verschillende systemen en namen. :banghead:

Maar eigenlijk zit het nog anders in elkaar.
Je het de Wifi module in de auto nodig om de OneApp überhaupt te kunnen gebruiken. Met SmartLink kun je de App op het scherm van de Columbus toveren.

Heb je een Android telefoon, dan moet deze MirrorLink ondersteunen. De iPhone werkt volgens mij met CarPlay. Ik heb zelf geen iPhone, dus dat laatste weet ik niet 100% zeker.

Ik heb zelf 2 Android telefoons. de zakelijke telefoon heeft geen MirrorLink, kan ik wel gebruiken met de OneApp maar kan ik niet koppelen, maar ontvangt wel de data uit de auto. De prive telefoon heeft wel MirrorLink en heb ik gisteren gekoppeld aan de auto en geeft netjes de ritinfo weer op het scherm van de Columbus. Android Auto wordt helaas niet ondersteund. :nono:
 

Rallye

Forumguru
We raken wat off topic, maar ik kan je nog aanvullen: voor de OneApp heb je geen wifi nodig, al begrijp ik van jou dat het wel handig kan zijn. Ik heb namelijk een Octavia uit 2015 zonder wifi. Daar werkt de OneApp op de iPhone via Smartlink.
 

gdisselkoen

Forumguru
@Rallye We raken inderdaad wat off topic. Maar je hebt gelijk.
Van de Skoda website:

You need a ŠKODA with SmartLink. Download and install the app in your smartphone. Connect your smartphone to your ŠKODA with a USB cable. If you have an Amundsen or Columbus WLAN-enabled (Wi-Fi) infotainment system, you can connect wirelessly.
 

Horkje

Forumguru
Over het nut toch wel een paar opmerkingen.

Het is sowieso vrij gadget-achtig hoor.

Wel is het zo dat je een push melding krijgt als je de auto niet op slot hebt gedaan. Kan toch handig zijn.

Als je het “bewegings alert” aan zet krijg je een push melding als de auto geparkeerd was en van positie veranderd. Als mevrouw Horkje bijvoorbeeld mijn auto gebruikt, weet ik in ieder geval dat ze vertrekt en kan ik inschatten wanneer ze weer thuis is :deuk:

Dit vind ik toch wel twee handige features.

En qua inzicht in rijgedrag. Tja.....

Het is maar net hoe je het leest. Ik kan blijkbaar gemiddeld goed remmen (score 4 uit 5) en slecht optrekken (score 3 uit 5). Nou geloof me, ik trek juist hartstikke goed op, beter dan al die slakken op de weg :D



0B635C76-994F-4178-BDD4-F160A2D5D49F.png 6E32C786-8575-437E-8402-1674F4422A0C.png
 

gdisselkoen

Forumguru
@Horkje Dat zijn plaatjes uit de Mijn Skoda App. Die heeft nog meer handige features, zoals een parkeer actie starten met Parkmobile wanneer je in een betaald parkeren zone staat. En nog handiger, automatisch de parkeersessie beëindigen op het moment dat je wegrijdt. Ook direct kunnen zien of de auto op slot staat en de handrem actief is of niet, is best handig.:jaja:
 

Patbanbu

Actief lid
De Mijn Skoda App geeft weinig betrouwbare informatie. Gemaakte ritten kunnen door een technische storing (?) niet worden getoond. Ritten die wel zichtbaar zijn, mist vaak een stuk van. Rijstijl scores zoals in de screenshots van @Horkje getoond, met een advies hoe het te verbeteren zou zijn, krijg ik niet in beeld.
Huidige locatie klopt ook voor geen meter, dus als je daar op moet vertrouwen dat hij een parkeeractie start of stopt... :nono:

Het gekke is dat de SkodaConnect App dan weer wel de juiste locatie laat zien. :pieker:
 

gdisselkoen

Forumguru
De Mijn Skoda App geeft weinig betrouwbare informatie. Gemaakte ritten kunnen door een technische storing (?) niet worden getoond. Ritten die wel zichtbaar zijn, mist vaak een stuk van. Rijstijl scores zoals in de screenshots van @Horkje getoond, met een advies hoe het te verbeteren zou zijn, krijg ik niet in beeld.
Huidige locatie klopt ook voor geen meter, dus als je daar op moet vertrouwen dat hij een parkeeractie start of stopt... :nono:

Het gekke is dat de SkodaConnect App dan weer wel de juiste locatie laat zien. :pieker:
Die ervaringen heb ik niet. Bij mij wordt vrijwel altijd de juiste informatie weergegeven.

Met de Skoda One App heb ik juist weer wel hiaten in de registratie.
 

Horkje

Forumguru
Bij mij werkt “Mijn Skoda” eigenlijk altijd beter als “Skoda Connect”.

Heb het idee dat MIjn Skoda meer als App werkt en dat Skoda Connect meer webbased is. Als ik die via App open moet ik negen van de tien keer opnieuw inloggen en kom ik in een browser terecht.
 

CBreedijk

Donateur
Ik heb geen mijn Skoda app (import uit Duitsland)

Maar de Skoda Connect app werkt bij mij altijd goed. Soms ff met de hand refreshen.
 

Spector

Forumguru
Met de Skoda One App heb ik juist weer wel hiaten in de registratie.

Ik ook, doet het vaker niet dan wel. Blijft maar draaien op "waiting car connection" in Carplay.
Nadat de app soms doorloopt en wel verbinding maakt, kan ik ook alleen maar akkoord geven op de brandstofprijs.
Ik kan verder niets in de app, maar de ritregistratie werkt dan wel.
 

Horkje

Forumguru
Zou het kunnen dat de auto’s waarbij het niet vlekkeloos werkt er misschien geen stabiele internetverbinding is?

Zelf heb ik via een aparta data Simkaart de auto altijd online. Dus geen gedoe met instabiele hotspotverbinding via smartphone.
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb in de auto ook een aparte SIM kaart zitten, maar ik heb de indruk dat er gebruik gemaakt wordt van een apart WiFi netwerk. Kan me herinneren dat ik in het begin een melding kreeg over welke data verbinding ik wilde blijven gebruiken.

Zal er binnenkort nog eens naar kijken.
 
Bovenaan Onderaan