Mijn Skoda App issues

El Fuego

Senior Member
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar. Skoda Connect is de app van de VAG-groep en MijnSkoda is van de familie Pon.
Is mij bekend. Was van mij alleen niet zo handig om in één bericht zowel Mijn Skoda als Skoda Connect te noemen. Reacties op het forum gingen met name over de PON-app. Dus die komt er bij mij niet in.
 

Rallye

Forumguru
@El Fuego Alleen gaat deze draad niet over Skoda Connect (van Skoda zelf), maar over de MijnSkoda-app (van Pon). Het verwarmen en koelen via Skoda Connect zou in principe goed moeten werken, alleen heb je daar (correct me if I’m wrong) wel een af-fabriek standkachel voor nodig. Van oudsher levert Pon die (tot ergernis van velen) niet op Skoda’s.

Edit: ik las de laatste drie berichten boven mij pas na het schrijven van mijn eigen bericht. Punt over koelen en verwarmen via Skoda Connect blijft.
 

Roner

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag is de Skoda Connect app ge-update. Sinds dien staat er 'upgrade naar vergrendelen/ontgrendelen weergeven' in de app.
De vraag neergelegd bij zowel Pon als de dealer wat er ge-upgrade moet worden. Geen van beide weten het.
In de demo van de app kan je nu ook bij de Octavia alle functies bedienen. In het echt niet.
Zijn er meer mensen die deze update van de app hebben gekregen en die wel een upgrade van de auto of zo hebben gehad?
Tevens staat er nu op de portal dat ik geverifieerd moet worden om alle functies te kunnen gebruiken. Volgens de portal kan dit bij de dealer nadat je je id hebt laten zien. Ook hiervan weet men niets bij de dealer.
 
Na de updat kan ik alleen maar inloggen als ik een abonnement voor een jaar afsluit á €70,00. Ik wacht daar maar even mee want de problemen met de mijn Skoda app zijn ook nog steeds niet opgelost. Dat duurt ook ook al drie maanden.
 

johnboy

Forumguru
Afgelopen vrijdag is de Skoda Connect app ge-update. Sinds dien staat er 'upgrade naar vergrendelen/ontgrendelen weergeven' in de app.
De vraag neergelegd bij zowel Pon als de dealer wat er ge-upgrade moet worden. Geen van beide weten het.
In de demo van de app kan je nu ook bij de Octavia alle functies bedienen. In het echt niet.
Zijn er meer mensen die deze update van de app hebben gekregen en die wel een upgrade van de auto of zo hebben gehad?
Tevens staat er nu op de portal dat ik geverifieerd moet worden om alle functies te kunnen gebruiken. Volgens de portal kan dit bij de dealer nadat je je id hebt laten zien. Ook hiervan weet men niets bij de dealer.
Ik kon niet in de app. Na help van helpdesk en account switchen 2x en resetten in auto kom ik weer in de app. Ritten etc weer in te zien. Status van de auto nog niet.
Bij Skoda/Pon vraag neergelegd waarom ik de auto niet via de app kan bedienen en via de dealer weer eea geactiveerd moet worden / of zij dat niet kunnen doen, luever geen tijd kwijt. Mijn abo loopt tot 5-2019. Kan probleem niet zijn. Ook niet terug te vinden hoe eea via mijn smartwatch Samsung S3 gaat werken.
 

Roner

Nieuw lid
Probleem zit hem bij niet in de Mijn Skoda app. Vanaf het begin dat ik deze auto heb (begin mei 2018) werkt die redelijk probleemlooos. De ritten staan er in, kilometerstand klopt.
Waar het nu om gaat is de Skoda Connect app. Daarin staat de melding over het upgraden.
Tevens moet ik iedere keer opnieuw inloggen in deze app en ook iedere keer weer van die irritante vakjes aanklikken om aan te geven dat ik geen robot ben.
Dus mijn issue gaat over de Skoda Connect app.
 

klousf

Lid
wat vreemd... bij mij werkt de Connect app juist weer wel goed en de 'Mijn Skoda App' al een maand of 3 zeer slecht. De status van de systemen bijvoorbeeld blijven op 'Grijs' staan in plaats van op 'Groen'. Ook de service interval informative is onjuist.
 
Skoda connect app is na een jaar verlopen verlengen kost €70,00 voor een jaar. Maar de mijn Skoda app werkt nog steeds niet en dat duurt al bijna vier maanden.
 

Mali

Forumguru
Ik dacht altijd de aanhouder wint, helaas moet ik bekennen ik heb verloren.
De skoda app en skoda connect hebben beide gewonnen.
Na zovele en ontelbare malen inloggen of proberen in te loggen geef ik de moed op.
De eerste maanden vond ik het nog leuk ook lekker zeuren over 1 en later 2 apps.

Maar ik heb ze net van de iphone verwijdert.
 
Het wordt inderdaad steeds minder leuk en daarom heb ik dat connect abonnement niet verlengd. Bij mijn nieuwe Octavia zit een abonnement van drie jaar voor de mijn Skoda app maar daar heb ik ook het vertrouwen in verloren.
 

Spector

Forumguru
Connect heeft net vandaag een update in de App Store staan :D

Nog niet geïnstalleerd trouwens, dus weet nog niet wat en of er iets ten goede is veranderd. Gebruik de apps zelden meer. Blijft jammer en een gemiste kans van Skoda en/of PON.
 

Wilmar

Nieuw lid
Ik heb besloten dat de module verwijderd moet worden. Het lijkt me dat eigenlijk iedereen dat moet doen, want Mind/Pon/Skoda verzamelt (en verkoopt) nog wel steeds rijgegevens. Zolang er een wekende simkaart in zit, krijgt Pon nog steeds (al dan niet geanonimiseerd) informatie. Er is maar een manier om dat te laten stoppen en dat is die module eruit. In ieder geval de simkaart laten verwijderen.
 

Rallye

Forumguru
@Wilmar Pon zegt overigens dat dat niet zo is. Zie https://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app

“Ik ga mijn auto verkopen. Hoe schakel ik de Mijn ŠKODA Module uit?

In de Mijn ŠKODA app kan je jouw ŠKODA ontkoppelen. Op dat moment registreert de Mijn ŠKODA Module geen gegevens meer.“

En ook https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app/privacy-statement. De gegevens worden dus verzameld via de app, die je niet hoeft te hebben. Waar haal jij vandaan dat Pon ook verzamelt als de module niet is gekoppeld met een account (of is afgekoppeld)?
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Heel simpel, de module in je auto stuurt de gegevens naar Skoda/Pon en daar staat het op hun onbetrouwbare servers. Je App maakt connectie met die servers om de gegevens te halen. Ze kunnen makkelijk zeggen dat ze het niet krijgen als er geen account gekoppeld is. Ik geloof er niks van.
 

Wilmar

Nieuw lid
In de privacy voorwaarden staat alleen maar iets beschreven over gegevens die te herleiden zijn naar een individu. Maar ritgegevens op zich zijn bijvoorbeeld niet te herleiden naar een individu. Toch zijn die gegevens geld waard voor de bv de verschillende verkeersinformatiediensten. Er staat nergens in die letterbrij privacy voorwaarden dat bij het loskoppelen van de app de module in de auto ook daadwerkelijk stopt met het verzenden van gegevens. Hetzelfde geldt voor de connectpakketten die op vrijwel alle modellen standaard geleverd worden. Als er geen belang voor de producent, werd het wel als extra aangeboden ipv standaard.
 

Rallye

Forumguru
”In de Mijn ŠKODA app kan je jouw ŠKODA ontkoppelen. Op dat moment registreert de Mijn ŠKODA Module geen gegevens meer.“

Er staat nergens in die letterbrij privacy voorwaarden dat bij het loskoppelen van de app de module in de auto ook daadwerkelijk stopt met het verzenden van gegevens.

Tja.....

Heel simpel, de module in je auto stuurt de gegevens naar Skoda/Pon en daar staat het op hun onbetrouwbare servers. Je App maakt connectie met die servers om de gegevens te halen. Ze kunnen makkelijk zeggen dat ze het niet krijgen als er geen account gekoppeld is. Ik geloof er niks van.

Tja.....
 

Rallye

Forumguru
@Pendragon Ter verduidelijking.

Tja 1. Ik citeer de FAQ van Pon waarin wordt gezegd dat de module geen gegevens meer registreert als hij is ontkoppeld van de app. Waarna @Wilmar zegt dat juist dat nergens in de “letterbrij” staat. Ik citeer het net.....

Tja 2. Vaak is (moedwillig, zie bijvoorbeeld Facebook en vaak ook Google) onduidelijk wanneer en welke gegevens worden verzameld en wat er dan met die gegevens gebeurt. Inzoverre begrijp ik je sentiment. Hier belooft echter een professionele partij in het openbaar dat de module als hij wordt afgekoppeld geen gegevens meer registreert. Zonder daarvoor bewijs aan te leveren zeg jij dan dat je dat niet gelooft en dat de module niet alleen blijft registreren, maar zelfs blijft zenden en dat die gegevens worden vastgelegd op de door jou, weer zonder bewijs, als onbetrouwbaar gekwalificeerde servers van Pon. Nogmaals: ik begrijp je sentiment, maar zou graag bewijs zien voor je veronderstellingen.
 
Bovenaan Onderaan