Mijn logboekje Superb 2 FL

brepus13

Forumguru
Neem aan dat het volgende wensje is dat al die bagger van je lak verdwijnt ?

Vandaag in het zonnetje maar eens door de wasstraat gereden... ziet er weer top uit zo al zal ik maar niet naar de lak kijken van alle wasstraat krassen :maakmegek:

Bij het openen van de motorkap deed ik nog een bijzondere ontdekking... hoe dat ding daar gekomen is is me nog een raadsel maar hij is iig niet via de grill erin gekomen!
 

Bijlagen

  • CA893729-A36D-4E7D-AFC0-2B63B4BEE125.jpeg
    CA893729-A36D-4E7D-AFC0-2B63B4BEE125.jpeg
    1 MB · Weergaven: 126

eriktv

Forumguru
Misschien dat een marter(achtige) onder jouw motorkap zijn maaltje op wilde peuzelen? Ik heb zo ooit een keer een boterham onder de kap gevonden (en nee, niet van mijzelf, ik prefereer een broodrooster :D.
 

brepus13

Forumguru
Ja dat is zeker het werk van een marter. Ik heb gelukkig verder geen schade gevonden of storingen gehad. We weten dat er regelmatig marters zijn hier in de buurt. Tot nu toe leken we er geen last van te hebben, ik ging er van uit dat onze hond, althans de geur er van, zijn werk deed...
 

brepus13

Forumguru
We rijden nog wel eens met een volle auto maar zelfs bij legere auto hangt de trekhaak nog wel eens op de grond. De greenline is iets lager dan standaard maar met de vakanties in het vooruitzicht waaronder een paar 1000km met vouwwagen wilde ik hem iets hoger hebben. Hulpveren dus.

Ze zijn vandaag binnen gekomen en zal ze komend weekend ofzo wel “even” monteren. Volgens de handleiding een half uurtje werk maar als men er dextrose snoepjes bij gaat doen vrees is het ergste... :laugh:
 

brepus13

Forumguru
Een foto zegt meer dan 1000 woorden he ;)
 

Bijlagen

  • 8A58B44D-FF89-49A5-B033-02056AE49B6E.jpeg
    8A58B44D-FF89-49A5-B033-02056AE49B6E.jpeg
    791,1 KB · Weergaven: 82
  • AFE6C146-6750-4C42-A4A3-82CB0258BDDA.gif
    AFE6C146-6750-4C42-A4A3-82CB0258BDDA.gif
    97,3 KB · Weergaven: 86

aiva tco adoks

Forumguru
Ik was er zeker tevreden over alleen de hoogte zonder belading kon ik niet echt aan wennen..
Rijgedrag vond ik toch anders in lange snelle bochten.
 
ik heb ze er ook vorige week onder gelegd. montage is inderdaad niet al te moeilijk. even wat gehannis om het laatste stukje veer in de andere veer te draaien maar voor de rest is het eenvoudig. bij mij is de achterkant ongeveer 2,5 cm omhoog gekomen ( ruimte tussen band en wielkast ). ik vind hem ook wat rustiger als je over normale drempels rijd. hij deint dan minder na. het ziet er inderdaad iets minder mooi uit maar praktisch vind ik het ideaal. elke keer schrikken als de trekhaak weer de grond raakt vond ik niks ;)
 

brepus13

Forumguru
De veren zitten er bij mij ook onder inmiddels. Prima zelf te doen! Hij ligt nu idd wel een stukje hoger maar bij de grootste heuvel hier in de straat raak ik de grond niet meer, zelfs niet bij enige vaart :thumbsup:

Over een paar weken nog even de sneeuw in met 4 volwassenen incl materiaal. Mooie test voor de vering ;) een eerste rondje gaf een redelijk positief gevoel. Achterkant is wat stugger en deint idd minder bij hobbels.

Nog wel wat tips voor degene die ze ook zelf erop gaan zetten:

Let even op de hoogte sensor voor je xenon, deze kan noet zover naar beneden als je draagarm dus even los maken is wel handig.

Let ook op bij terug plaatsen van de veren dat het onderste rubber van je originele veer het rubber puntje door de veerhouder komt. Er zit maar 1 gat in dus kan niet missen.
 

brepus13

Forumguru
11F7E81A-734F-4516-BF37-B8D265F4D472.jpeg Gisteren ook een olie pakketje ontvangen voor ene bevriende Octavia en binnenkort onze eigen sup. Wist niet dat olie breekbaar was?! :laugh:
 

brepus13

Forumguru
Helaas weer eens wat te melden hier.... vanmiddag had ik de sup weer eens mee en op de terugweg hoorde ik op een gegeven moment al wat rare geluiden, tikkend. Alsof je over markering heen rijdt. Een lange doordraaier waar ik gelukkig zowaar rustig doorheen ging voelde niet goed en voordat ik de kans had om hem stil te zetten voelde en hoorde ik dat er een band echt leeg was. Meteen stil gezet en hopen dag de velg nog heel was. Dit leek gelukkig het geval maar zal morgen blijken. Een lange inleiding voor de volgende vraag;

Waarom kreeg ik niet een melding van het bandenspanning systeem?? Ok, hij ging vrij snel leeg maar toch... na monteren reserve wiel kreeg ik alsnog de melding na tig kilometer. Wat is het nut dan nog als hij niet adhoc reageert??

Affijn, morgen nieuwe band scoren. Zonde want het waren 7mm banden. Nu maar hopen dat de velg nog heel is. Het lijkt wel in orde maar je weet het pas als de band er af is :dankje:
 

brepus13

Forumguru
Maar weer eens even een update over onze pakezel...

Kortgeleden met 4 volwassenen even een weekendje naar de Franse Alpen geweest om te skiën. Zoals gezegd dus voor grote volwassenen, 4 x complete ski uitrusting en 4 keer bagage. De ski’s pasten allemaal door het skiluik en de rest incl boodschappen krat paste gewoon in de kofferbak. Ik kon zelfs nog net de afdekhoes erover krijgen. Achterin zat men met meer dan genoeg ruimte. Voorin uiteraard ook genoeg ruimte. Dankzij de hulpveren lag de auto op een nette hoogte ondanks het zware gewicht. In de Ardennen en Alpen presteerde de gekietelde eco diesel meer dan prima. De auto had genoeg vermogen om even in te halen of om op snelheid te blijven bij omhoog rijden. Ook het laatste stuk in de bergen geen vermogen te kort gehad! Omdat we snachts reden hebben we nog wat doorgewisseld en ook de andere bestuurders waren positief verrast door de Sup.

Ook de verlichting is erg goed bevallen, de xenon icm AFS werkt top! Ook het grootlicht geeft echt veel licht!!

Ik was zelf in ieder geval meer dan tevreden hoe hij zich gehouden heeft en hoe fijn hij rijdt! Laat de zomer maar komen, dan gaat de klapper erachter, al verwacht ik ook hier geen problemen mee.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
De sup heeft er alweer 30k km bij gekregen dus vandaag de grote beurt even gedaan. Ik had de onderdelen al even in huis dus ik kon zo aan de slag. Grote beurt er van gemaakt met olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter. De auto kan er weer even tegenaan en is nu helemaal klaar voor de zomer :-)

Er ging ongeveer 5 liter olie in en er kwam ongeveer 5 liter uit. Heb in 30k km geen druppel bijgevuld.

Bijgevoegd een foto met de door mij gebruikte onderdeelnummers. Is wellicht makkelijk voor iemand die ze zoekt. Ze passen op een S2 FL 1.6tdi. Houdt er rekening mee dat bijvoorbeeld de O3 1.6tdi andere onderdelen gebruikt! Niet elke 1.6tdi is gelijk zeg maar.
 

Bijlagen

  • 9E7E9FBB-C4BD-4495-98DF-51AAAAB7F8DB.jpeg
    9E7E9FBB-C4BD-4495-98DF-51AAAAB7F8DB.jpeg
    2 MB · Weergaven: 40

brepus13

Forumguru
Weer eens een nieuwtje uit ons Skoda kamp... de fabia heb ik helemaal netjes gemaakt, gepoetst, nieuwe bandjes en nieuwe distributieriem. Hij staat niet langer meer bij ons op de oprit. Hij is wel in de familie gebleven, die er heel erg blij mee zijn! We zullen hem dus nog wel regelmatig zien. Omdat er nu een vrij plekje op de oprit was ontstaan hebben we deze gevuld met een autotje die wij heel erg leuk vinden, een fiat 500C. Totaal iets anders maar heel erg leuk rijden en ruimer dan ik had verwacht.
 
Bovenaan Onderaan