Mijn logboekje Superb 2 FL

brepus13

Forumguru
Ja gelukkig wist ik meteen wat er aan de hand was en was ik niet onderweg. Bij een collega sloeg de waterpomp onderweg vast en dan krijg je dus heel snel een te warme motor... afslepen dus. Mijn sup staat nu op 170k dus had gehoopt dat hij het nog een jaartje ofzo zou uithouden zodat dan de distributie sowieso gewisseld zou worden.

Vanmiddag als het goed is de auto weer ophalen, snel betalen, en weer genieten van de auto!
 

Spinal

Forumguru
Helaas weer een updatewaardige vermelding voor mijn sup....

Afgelopen week kreeg ik een melding voor te laag koelvloeistof niveau. Bij controle was er idd een hoop vloeistof weg. Ik zag op de bodemplaat genoeg vloeistof en wist eigenlijk al genoeg. Bijgevuld en volgende dag naar de dealer gereden ( goed de temp in de gaten gehouden ). Die bevestigde dat ook mijn waterpomp overleden was en goed lekte. Meteen maar de distributie mee laten nemen en hopelijk maandag is hij dan weer klaar. Duur weekje dus helaas. Ik had toevallig een tijdje terug nog geïnformeerd bij de dealer waar hij altijd in onderhoud is geweest of de pomp ooit al was gedaan, dat was niet het geval. Nu dus alsnog.

Dat is nog best knap, de mijne met 143K heeft al de 3e pomp erin zitten
 

brepus13

Forumguru
Dat is toch niet normaal meer, zo’n pomp hoort toch minimaal de distributie termijn te halen... het is maar goed dat de TDI van VAG verder vrij degelijk is.
 

brepus13

Forumguru
Vandaag mijn nieuwe radio ontvangen en er meteen maar in gehangen. Ziet er prima uit en veel meer functionaliteit... komende tijd wat kleine dingen aanpassen nog en nu op zoek naar een camera. Leuk projectje wel zo!

Tegelijk kreeg ik ook eindelijk mijn gp thunder look a like lampen uit China binnen. Met mijn originele combi van xenon en led vielen de mistlampen (bochtverlichting) een beetje op... nu dus matching kleur halogeen erin. Kost geen drol, makkelijk te vervangen en een leuk resultaat. Heb uit voorzorg reserve lampen gekocht mocht de levensduur erg kort zijn. Voor 1€ per lamp wil ik het wel proberen :-)
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
0C828C6B-6B7C-45E3-81D4-CF2DAFA436D8.jpeg
 

Bijlagen

  • 183DB956-3842-4C71-8894-01589966BF6D.jpeg
    183DB956-3842-4C71-8894-01589966BF6D.jpeg
    1 MB · Weergaven: 176
  • E46A805F-9862-4AC1-A3A3-A6896BB8CCDB.jpeg
    E46A805F-9862-4AC1-A3A3-A6896BB8CCDB.jpeg
    937,4 KB · Weergaven: 182
  • 0FEA6A95-BD01-4E26-BA57-C8C4F87B627D.jpeg
    0FEA6A95-BD01-4E26-BA57-C8C4F87B627D.jpeg
    985,9 KB · Weergaven: 143

brepus13

Forumguru
Volgens mij is er geen koppeling van navigatie en maxidot. Volume en volgende nummer etc werkt prima via stuurbediening. Voor mij voldoende, ik gebruik maxidot alleen maar voor verbruik etc.
 

brepus13

Forumguru
Vandaag de sup weer onder handen genomen, het begint een haat liefde verhouding te worden. Liefde voor al de mogelijkheden die hij biedt maar soms wat minder liefde voor de tijd die het kost vanwege de moeilijkheid van kabels trekken bijvoorbeeld. Vandaag stond de achteruitrij camera op het programma als toevoeging van de Android radio. Ben erg lang bezig geweest om de kabels via de kofferklep doorvoer te krijgen en de rubberdoorvoer van kofferklep naar auto was nog lastiger... ok, een tullipstekker is niet de kleinste maar man man wat een geklooi zeg...

Al met al wel weer een bevredigend resultaat. De camera werkt en zo kan ik weer een wensje wegstrepen...
 

Bijlagen

  • C4303D5E-3D6D-49B1-BE15-7C6C1EF6DE73.jpeg
    C4303D5E-3D6D-49B1-BE15-7C6C1EF6DE73.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 157
  • E1A5B480-5DA7-4D1A-A660-331946C516C7.jpeg
    E1A5B480-5DA7-4D1A-A660-331946C516C7.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Een keer wassen zou idd geen kwaad kunnen... maar vind dat altijd zo zonde met dit weer. Na 100 km ziet het er weer hetzelfde uit :(
 

EdK

Forumguru
Tsja maar die eerste 100Km heb je nog geen zwarte handen..
En zoals jij nu aan het klooien bent geweest met die camera heb je wel allemaal kleine krassen in je lak getrokken.
En als je de dag ervoor hem ff gewassen had , dan had je een hele dag er van kunnen genieten en je had bijna schone handen gehad....:D
 

brepus13

Forumguru
Allemaal kleine krasjes, klooien, haha

Handjes wassen na de klus en klaar. Het zal allemaal wel meevallen.
 
Vandaag de sup weer onder handen genomen, het begint een haat liefde verhouding te worden. Liefde voor al de mogelijkheden die hij biedt maar soms wat minder liefde voor de tijd die het kost vanwege de moeilijkheid van kabels trekken bijvoorbeeld. Vandaag stond de achteruitrij camera op het programma als toevoeging van de Android radio. Ben erg lang bezig geweest om de kabels via de kofferklep doorvoer te krijgen en de rubberdoorvoer van kofferklep naar auto was nog lastiger... ok, een tullipstekker is niet de kleinste maar man man wat een geklooi zeg...

Al met al wel weer een bevredigend resultaat. De camera werkt en zo kan ik weer een wensje wegstrepen...
.


Kun je aangeven welke camera je besteld hebt? En moest je daarbij je achterklep aanpassen? Of heb je een passende gevonden?
Uit een vorige vcds draad gaf je aan dat je hetzelfde model hebt als ik. Ben aan het rond neuzen welke camera ik nodig heb zonder te hoeven zagen. Ik heb wel de rns 510 dus een converter heb ik waarschijnlijk wel nodig voor een tulp aansluiting.
Dan kan ik daarna gelijk langs een vcds ecler rijden om alles te activeren.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Voor het aansluiten van een niet originele camera op een rns moet je inderdaad een converter hebben voor het signaal. Ook met je een verloop hebben van tullip naar de benodigde 26 pins stekker. Het is voor een rns systeem makkelijk om meteen met de juiste stekkers aan te schaffen. Ik heb niet hoeven zagen met mijn camera. Als je toch origineel wil blijven met je radio kun je misschien beter een originele camera overwegen. Ik zal even de link van mijn camera opzoeken voor je.
 
Origineel is wel flink duurder. Het gaat mij er vooral om dat ik niet hoef te zagen. Ik zie de link wel verschijnen.
Heb jij toen ook gekozen voor de 6 meter videokabel? Ik las dat 5m te kort is voor een combi.
 

brepus13

Forumguru
Kan zo snel geen link vinden maar hierbij de afmetingen. Ik had de onderste nodig, de 8012 dus. Verschil zit hem in de stekker aansluiting. Als je op zeker wil spelen zou je de kofferklep bekleding (plastic) los kunnen halen om te dubbel checken.

Er zat denk ik 6 meter kabel bij ja, een meter minder was inderdaad te kort geweest. Ook de kabel voor voeding was te kort om aan te sluiten op het achteruitrijlicht. Ik kwam hier echter achter toen ik de tulpkabel al had getrokken en kreeg het niet zo snel voor elkaar om er nog een kabeltje doorheen te wurmen. Daarom heb ik voeding vanaf ruitenwissermotor gehaald, die zit er naast.
 

Bijlagen

  • 7BCE149B-F7DA-4F10-AA41-F1BBD59BD57E.jpeg
    7BCE149B-F7DA-4F10-AA41-F1BBD59BD57E.jpeg
    104,8 KB · Weergaven: 37

brepus13

Forumguru
Origineel is wel flink duurder. Het gaat mij er vooral om dat ik niet hoef te zagen. Ik zie de link wel verschijnen.
Heb jij toen ook gekozen voor de 6 meter videokabel? Ik las dat 5m te kort is voor een combi.

https://nl.aliexpress.com/item/Car-...=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0

Met dank aan @Marcooctavia voor de link

Ik zou toch nog eens goed nadenken over de te gebruiken componenten. Ik zou niet met allerlei verloopjes gaan werken. Ik koos deze goedkope tullip variant omdat de nieuwe radio ook een tullip ingang had.
 
Ik zal me nog eens verdiepen in de kosten voor de originele aansluitingen.
Maar in ieder geval bedankt voor de info
 

brepus13

Forumguru
Misschien lukt het ook met een goedkope camera en een converter van 4 tientjes. Proberen is weten ;)
 
Bovenaan Onderaan