Mijn logboekje Superb 2 FL

brepus13

Forumguru
Een dag voor de vakantie bedacht ik me ineens dat ik de airco laatst wat hoorde pruttelen. Tekenen van een systeem die bijgevuld moet worden. Ik kon geen stikkers onder de motorkap vinden van eerder afvullen dus ik ga er vanuit dat het nog nooit gedaan is. Best netjes dus! Nou gebruik ik de airco ook eigenlijk nooit tenzij de ramen beslagen zijn of het buiten te warm wordt.

De dealer had last minute geen tijd ( ook niet gek natuurlijk) maar ik kwam bij het zoeken toevallig een advertentie tegen van de kwikfit... ik ben zelf zeker geen voorstander van deze garage maar een airco afvullen doet een apparaat voor ze dus dat zal wel goed gaan. Ik kreeg nog 30% ANWB korting dus was voor weinig klaar. Systeem miste idd wel aardig wat vulling en werkte meteen weer prima. Koud op vakantie dus :-)
(toch nog even een klein compliment naar het KF filiaal. Ik kon er meteen terecht en ben er netjes geholpen... mag ook wel een keer gezegd worden vind ik. )

De vakantie zit er alweer op helaas. De sup is weer eens goed getest en heeft het met glans doorstaan. Ik zei het al vaker maar wat een top auto is dit toch. Met de vouwwagen heeft hij absoluut 0 problemen en rijdt dan nog prima. De auto gaf geen krimp bij de lange reizen. Terug 130 gereden hele stukken op de Franse tolwegen. Geen centje pijn. Ook de stukken omhoog gaan gewoon zonder terug te vallen. Dankzij de hulpveren stond de auto mooi recht en deinde hij ook amper na. (Ja dat ligt ook aan de dempers). Ik blijf het een hele fijne reisauto vinden met erg veel ruimte! Ook de aftermarket radio/navi heeft het prima gedaan en bevalt ook nog steeds prima.

Al met al dus weer een dikke duim voor onze sup, hij/zij mag voorlopig nog blijven hoor :-)
 

brepus13

Forumguru
En dan ineens toch een verandering... ik werk zelf sinds het begin van het jaar al in mijn woonplaats en nu ook de vrouw gaat veranderen van werkplaats is de diesel nu echt niet meer te verantwoorden ben ik bang. Ik ben me nu dus langzaam aan het oriënteren voor een benzine opvolger. Hoewe L ik de sup nog steeds echt een top auto vind zit ik nu toch te denken aan een Octavia..... anyway, er is nog niks definitief maar als ik iets leuks tegen kom weet je het nooit. Mocht iemand op zoek zijn naar een super complete en volledig onderhouden superb neem dan vooral contact op, het zal altijd voordeliger zijn dan 1 bij een handelaar aanschaffen. Km stand is momenteel 206K
 

brepus13

Forumguru
Gister avond aan het rekenen geweest en de sup gaat er dan toch echt uit. Hij staat nu in de sectie aangeboden auto’s. Ik hoop er een liefhebber voor te vinden want de auto heeft veel te bieden... mocht je dus iemand kennen of zoek je zelf een S2 facelift model? Let me know! :-)
 

JeSko

Forumguru
Wat jammer dat ie weg gaat maar begrijpelijk, prachtige bak trouwens! Die wielen zitten er echt prachtig op! 19 inch?
 

VAG-man

Forumguru
Ja jammer dat de Sub weg moet. Heb zelf enige maanden na onze aanschaf van de Sub benzine versie getwijfeld om toch weer diesel te rijden. Zo zouden we misschien kunnen ruilen. Echter als ik op dit forum het verbruik van de diesels lees, dan valt mij dat behoorlijk tegen.

Succes in ieder geval met de verkoop.
 

brepus13

Forumguru
Tsja, verbruik is relatief bij zo’n grote auto. Ik rij er ongeveer 1.18 mee. Als je echt je best doet ( en de auto weer op 16 inch zet ) kan het nog wel zuiniger hoor. Ik heb dat altijd wel acceptabel gevonden.
 

VAG-man

Forumguru
Dat rij ik bijna ook met mijn TSI.
Kan natuurlijk zijn dat ik zuiniger kan rijden met de 1.6 TDI.
 

brepus13

Forumguru
Tsja, de auto is niet voor niets bij VAG techniek geweest. Ik gebruik zo ook wel eens natuurlijk. Bij snelheden vanaf de 110 en hoger loopt het gebruik gewoon hard op. En de 18 inch is ook geen eco maat. Het kan echt wel zuiniger hoor maar zoals gezegd vind ik het acceptabel voor een auto van dit formaat.
 

brepus13

Forumguru
En zo kwam er gisteren een einde aan mijn superb avontuur... met gemengde gevoelens reed hij gister avond van de oprit af. Hij is naar een nieuwe liefhebber dus dat is op zich wel prettig.

De auto is korter bij ons geweest als vooraf gepland en gehoopt maar ik kan niet anders zeggen dan dat we er 50k hele fijne km ers mee hebben gemaakt. Echt een top auto, kan niet anders zeggen.

De opvolger is vandaag gekocht, een O3 1.2 dsg met alle opties zo ongeveer op het panodak na. Vrijdag ophalen :yeah:
 

Jewepe

Forumguru
@brepus13

Gefeliciteerd met de aanschaf en natuurlijk veel veilige kilometers toegewenst. Opmerkelijk: ik heb ook korter dan gepland met mijn Passat gedaan. Heb jij overigens al een afspraak in Nuenen? Enne ................... graag foto's.
 

brepus13

Forumguru
Ik maak wel een nieuw topic aan de voor de nieuwe aanwinst. Als de auto opgehaald is zal ik ook wat plaatjes schieten. Ik heb nog geen afspraak gepland in nuenen en ben dat eigenlijk ook niet direct van plan. Bij een diesel heb je er gevoelsmatig in ieder geval veel meer aan. Een dsg behandeling moet ik nog eens over nadenken. Eerst de auto maar eens ophalen.
 

CDK

Forumguru
Ik hoop dat jouw overstap minder pijn doet als bij mij @brepus13 ;)
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aankoop toegewenst!
 

brepus13

Forumguru
Bij mij doet het vermogen in ieder geval veel minder pijn omdat ik er minder om geef en het sowieso geen hoog vermogen auto’s zijn allebei. @Corné de Kluijver :maakmegek:

Zelfs de vrouw slikte gister even toen de superb wegreed... zoals gezegd hebben we het als echt een hele fijne auto ervaren!

Ik ga er vanuit dat de O3 ook heel
goed gaat bevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan