Omdat het langzaam weer donkerder buiten begint te worden mag ik nu ook weer in het donker rijden. Zo heb ik eindelijk de AFS2 aan het werk gezien. Hoewel ik er pas laatst achter kwam wat dit is en hoe het werkt vind ik het een machtig mooi stukje techniek. Zeker 1 voor de categorie simply clever! dit bracht mij bij het volgende:
in de stand automatisch rijd je overdag over het algemeen met de DRL waarbij hij vanzelf de xenon aanzet indien nodig. Gevolg is dat bij elk viaduct oid de verlichting even aanspringt en vervolgens weer uit gaat. Het lijkt me dat het vaak aan en snel uitzetten niet perse goed is voor je xenon lampen? hetzelfde voor de CH/ LH functie. Als de schakelaar op automatisch staat gaan de xenon lampen ook branden bij ver/ont grendelen. Ook voor korte periode. Kan iemand hier iets nuttigs over roepen? liever permanent de verlichting aan of de schakelaar op uit zetten ( DRL doet het dan ook gewoon )
Aangezien de Sup verder prima doet wat die moet doen heb ik dus tijd over om over dit soort zaken na te denken
ook zag ik in de optielijst dat er geen Hill assist op zit maar meen gelezen te hebben dat de kans groot is dat dit via vcds wel aan te zetten is. Actie puntje voor de to do list. Iemand nog meer leuke/nuttige aanvullingen voor vcds aanpassingen?