Mijn logboekje Superb 2 FL

brepus13

Forumguru
hierbij mijn verslag van wat ik zoal met onze superb doe... verwacht geen fancy pimp projecten.

Wat is er al gedaan met de auto?

Bij aanschaf van de auto was er al een behoorlijke hap uit een voorband. Deze heb meteen laten vervangen na aanschaf. De banden rondom zaten op 6+ mm dus die kunnen nog even mee. Remschijven en blokken waren net nieuw, zowel zichtbaar als aantoonbaar via onderhoudspapieren. Daar dus geen omkijken naar voorlopig.

Ik heb via Ali diverse frutsels besteld zoals wielmoerdoptrekkers ( mooi scrabble woord ). Tevens wat ledjes mee besteld voor de kofferbak en de coming home lights. Deze zijn inmiddels al geplaatst. Dat soort klusjes doe ik graag, beetje klooien enzo. Heerlijk!

De trekhaak moest er ook onder. Het papierwerk om trekgewicht op mijn bijzondere greenline te krijgen ligt bij de dealer. Ik hoop snel bericht van het rdw hierover te krijgen. De haak zelf hangt er in ieder geval al onder! Het duurde wat langer dan verwacht maar uiteindelijk werkt het in ieder geval en dat geeft toch best een voldaan gevoel.

Volgende week staat er een afspraak gepland bij VAG techniek om wat extra Nm en pk’s vrij te geven. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Op de wish list staan nog de sonniboys eventueel ( heb al wel de getinte ramen )

Winterset ben ik nog niet helemaal uit. Heb een setje 16” gescoord die ik op kan knappen. Heb nog nooit met plastidip gewerkt maar lijkt me wel leuk. Of toch een 18” setje scoren.... praktisch is 16” eigenlijk wel prima. Looks sowieso 18”

Keuzes..... :-)

Ow ja, ik moet nog een Navi update hebben voor mijn Amundsen + werkt via een sd card dacht ik.

Verder heb ik niet zoveel wensen eigenlijk. De auto zit redelijk in de opties en bevalt tot nu toe heeeel erg goed!
 

Jewepe

Forumguru
Volgende week staat er een afspraak gepland bij VAG techniek om wat extra Nm en pk’s vrij te geven. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Ik kan je vertellen dat het een verschil van dag en nacht is. Mijn Passat veranderde door de ingreep bij VAG Techniek van een wat futloze "ouwe l*llenbak" in een prettig rijdende, levendige familie-auto. Succes en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
 

brepus13

Forumguru
De VAG techniek kuur zit erop, ben positief verrast. Natuurlijk voel je extra vermogen maar met name het afgelezen actuele verbruik lijkt heeeel erg verbeterd. Waar hij voorheen schommelde tussen 1:14 en 1:17 bij cruise op 120 gaat hij nu tussen 1:17 en 1:20. Dit beloofd een verbetering al zal dat aan de pomp moeten blijken. Ik hou eea bij in spritmonitor dus het zal snel duidelijk worden of het echt zo is.

Ook zag hij dat de trailer module nog niet aangemeld was dus dat hebben ze meteen even gedaan.

Fijne ervaring rijker dus. Ze namen alle tijd en kreeg uitgebreid uitleg. Het resultaat: een fijn rijdende auto met correct werkende trekhaak :yeah:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik snap niet dat mensen zo bezig zijn met de verbruikscijfers na chiptuning. Lekker belangrijk of hij 2a3 tiende zuiniger is na tuning het lekkere vermogen lijkt mij veel belangrijker
Dat denk ik ook. Mooi mee genomen die paar tienden, maar daarvoor doe je het niet en moet je het niet doen
 

brepus13

Forumguru
Ik heb toch ook nergens geschreven dat het me daar om ging? Hooguit een fijne bonus...

Overigens is verbruik voor mij als particuliere rijder met 40k per jaar wel degelijk interessant maar dat staat los van de tuning hoor.

Tot slot is verbruik het meest tastbaar/meetbaar en dus opvallend....
 

Jewepe

Forumguru
@s-line en @Rosinfield
Mannen zit niet zo te griepen. Er is iemand positief verrast door een bij-effect van het tunen en dan roepen jullie "daar moet je het niet voor doen".

@brepus13
Ik had het toch voorspeld. Geniet ervan. Doe ik ook elke dag. Attent van de jongens van VAGtechniek om de trekhaak meteen even aan te melden. Service! Enne ............................ bij mij is het verbruik ook minder geworden :pardon:
 

brepus13

Forumguru
@s-line
Iets wat jou belangrijker lijkt kan voor een ander niet of minder belangrijk te zijn.

@Rosinfield
“Daar moet je het niet voor doen”
Mensen mogen toch zelf bepalen waarvoor ze het willen doen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Poe poe wat een onnodige teenverlenging weer.
Kijk, het is een simpele rekensom. Hoe lang duurt het voor je met die paar tienden gunstiger verbruik de kosten van de tuning er weer uit hebt. Vandaar dus: daar hoef je het niet voor te doen.
That's all folks. Prettig weekend!
 

brepus13

Forumguru
@Rosinfield
Als je serieus denkt dat de overweging te tunen voor een gunstiger verbruik de doorslag gaf dan ben ik pas op mijn tenen getrapt ;)

( dan zou namelijk op zijn minst erg naïef zijn )

Ik heb overigens wel een allergie voor wat andere mensen vinden dat ik moet.... thats all.

Fijn weekend :-)
 

brepus13

Forumguru
Ja zoiets... of een elektrische fiets.:tegek:

Een fabia 1.2 TDI was ook zuiniger geweest en veeeeel voordeliger maar ja nu zit ik opgescheept met een superb die wat vlotter is geworden en waarvan het verbruik mee lijkt te vallen, life sucks! :maakmegek:
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosinfield
Als je serieus denkt dat de overweging te tunen voor een gunstiger verbruik de doorslag gaf dan ben ik pas op mijn tenen getrapt ;)

( dan zou namelijk op zijn minst erg naïef zijn )

Ik heb overigens wel een allergie voor wat andere mensen vinden dat ik moet.... thats all.

Fijn weekend :-)
Exact, dat was ook het enige dat ik wilde beweren met mijn opmerking dat je het daarvoor niet hoeft te doen ;) . Uiteraard denk ik niet dat wie dan ook gaat tunen voor een gunstiger verbruik.
 

s-line

Forumguru
Tot slot is verbruik het meest tastbaar/meetbaar en dus opvallend....
Bij mij was de power het meest tastbaar!:tegek:
En niets gemerkt van minder verbruik. Maar ik bleef ook niet het zelfde rijden na tuning,anders had ik hem net zo goed standaard kunnen laten. Ff warm rijden en dan.....
 

brepus13

Forumguru
Ik maak de meeste km’ers door de spits heen dus echt hard rijden zit er dan niet bij.... ik gebruik het vermogen wel bij even inhalen en invoegen :-)
 
Bovenaan Onderaan