Mijn Blauwe RS bakkes

EdK

Forumguru
wel zijn hier nog wel wat andere guruleden etc die ook geen FB hebben en er happy mee zijn hoor...
 

koreaan

Forumguru
Wat houd dat rally sound precies in? En hoe word dat gecreëerd?

Rally sound is actief boven de 4000 rpm, zoals in het filmpje hoort pruttelt en 'knalt' de uitlaat bij gas los. Er wordt extra benzine ingespoten wat leidt tot gepruttel en 'geknal'. Bij mijn RS hebben de wizzards van JD het geprogrammeerd omdat daar de tuning is gedaan.
 

Fmoon

Forumguru
Rally sound is actief boven de 4000 rpm, zoals in het filmpje hoort pruttelt en 'knalt' de uitlaat bij gas los. Er wordt extra benzine ingespoten wat leidt tot gepruttel en 'geknal'. Bij mijn RS hebben de wizzards van JD het geprogrammeerd omdat daar de tuning is gedaan.

Pops and bangs.. helaas kunnen ze dat bij JD niet bij de mijne :(
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb dat enkele maanden geleden aan JD gevraagd maar toen konden ze het nog niets heb de mail verwijderd waar het in uitgelegd werd. Heb de vraag nogmaals gesteld aan hen en ben in afwachting van een antwoord. Zag namelijk dat ze het elders wel konden op een O3 RS.
 

koreaan

Forumguru
@Antera bovenstaande upgrade werkt wel, helaas staat de airco bij het starten op off. Valt dit te programmerenvia vcds

Alvast dank!
 

koreaan

Forumguru
Project nr 1 is zo goed als afgerond. Hoop dat iemand me kan helpen met de airco unit alles functioneert echter bij starten slaat hij niet automatisch aan.

IMG_8487.JPG

Project 2 Golf R remmen in de maak

IMG_8488.JPG


Wish list:

antraciete dakrails

Het einde is in zicht (hoopt de vrouw)
 

fireben

Forumguru
Hallo Skoda liefhebbers,

Hier eindelijk mijn eigen topic in mijn auto.


Ik heb in september 2013 een blauwe Skoda Octavia RS 2.0 tfsi gekocht, de Skoda had destijds een km stand van 65.000 km en was geheel origineel.


Anno 2016 is er toch wel het een en ander veranderd aan de auto, optisch zul je je misschien afvragen wat is er veranderd dan?


Afgezien van de nieuwe Skoda logo’s en een RS kentekenplaatje is er voornamelijk motorisch het e.e.a. gewijzigd. Allereerst is het standaard luchtfilter vervangen door een K&N typhoon kit, deze intake heeft niet alleen geleid tot een betere sound maar ook een vermogens stijging van 17 pk na tuning. Het standaard geluid van een RS is erg aan de bescheiden kant, JM tuning heeft een gehele custom uitlaat gemaakt vanaf de turbo, in de downpipe is een 200 cell cat gemonteerd om door de keuring te komen.

Bovenstaande in combinatie met competition 102 en custom chip tuning bij JD Engineering heeft gezorgd voor een vermogens toename van 110 pk en 164 nm t.o.v. de standaard opgave en veel betere sound uiteraard. Naast de motorische aanpassingen hebben we gezocht naar een passende set 18” velgen. Nu is er de wereld te koop in 18”, lang heb er een tijd over nagedacht om een originele set R32 velgen te monteren. Uiteindelijk is het een OEM velgenset van Skoda geworden, het is een set antraciete Trinity’s geworden.

Om de boel van binnen iets op te vrolijken is er een navigatie systeem van de RNS winkel geïnstalleerd dat prima werkt.

Ondanks de toch wel behoorlijk toegenomen vermogenswinst is er nog steeds meer dan goed mee te rijden. Je moet alleen oppassen voor je roze papiertje want de auto haalt in alle rust en gemak 200++. Inmiddels staat er bijna 100.000 km op de klok!


Wish list;

- een verlagingsset /veren



Hieronder de foto’s van de blauwe bakkes en modificaties;




Bekijk bijlage 50036 Bekijk bijlage 50035

Bekijk bijlage 50037

Bekijk bijlage 50043

Bekijk bijlage 50038



Bekijk bijlage 50039


Bekijk bijlage 50040




Bekijk bijlage 50042



Bekijk bijlage 50041

haha dat was nog voordat je de stickers had he :deuk::deuk::maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan