Meer dealers verdwenen?

snel

Actief lid
dag onderhandel positie bij wagen kopen heel rotterdam en omstreken Hoogenboom weet niet of dit voor klant goed is denk voor eigenaar ook niet mee doen of weg wezen of geen baas meer in eigen onderneming kwijt wat je zelf hebt opgebouwd

Fabia

† In Memoriam
Ik ben niet zo voor die schaalvergroting, gaat m.i. toch altijd ten koste van de klant. De garage's zijn dan veel meer gebonden aan regels en de flexibiliteit is vaak dan weg. Ook wordt je meer een nummer dan een klant die ze bij naam kennen. Ik ben altijd bang dat met kwantiteit de kwaliteit er op achter uit gaat. Geef mij maar een wat kleinere dealer met veel persoonlijk contact.

Yetirr

Nieuw lid
Ik was van de week bij de introductie van de nieuwe Octavia bij RijnWoud in Rotterdam. Ik sprak toen met de beide directeuren en vroeg over de toekomst van skoda in Rotterdam. Zei vertelden mij dat RijnWoud skoda-dealer blijft in Rotterdam-noord

Hetzer

Forumguru
Alle VAG geralateerde dealers in regio Rotterdam uiteindelijk van Pon (ook VW M.de koning???) en 1 kleine Skoda/Seat dealer in z'n eentje over????
Het lijkt bijna het begin van een spannend boek ;)

Maar goed ik denk persoonlijk dat het uiteindelijk niet haalbaar is.......
En er is geen woord aan gelogen Rijnwoud en Zeeuw en van Engen (Seat) zal de komende tijd wel blijven bestaan, maar wss dan wel onder een andere naam, of niet als officiële dealer.

Maar wat maakt het uit ook een niet officiële dealer kan nieuwe modellen blijven verkopen en het onderhoud blijven uitvoeren.

sitechris

Donateur
Dat een grotere dealerorganisatie je als nummer beschouwt ben ik zeker niet met je eens. Een voorbeeld: gisteren stapte ik mijn Renault dealer in Gorinchem binnen en zowel de servicemedewerker als een verkoper die ik nog niet eerder gesproken heb, spreken mij bij mijn voornaam aan. Terwijl Van Kerkhof Visser iets van 8 vestigingen heeft. Kom ik bij mijn Seat dealer in Boxmeer binnen (nog een kleine eenpitter), dan kent niemand me. Dus tja....

LT83

Forumguru
Dat komt waarschijnlijk omdat de hele Renault vestiging voor levering even jouw RS cup getest heeft ;) Had je een Cupra R gekocht was dit bij de Seat ook het geval ;)

Daarnet naar het "open huis" geweest van de nieuwe dealer in Goes . Je zou een feestelijk onthaal verwachten voor bestaande en nieuwe klanten....helaas , het was precies waar ik al bang voor was : een voor het merk ( er zullen er zeker meer bij komen) veel te groot glazen paleis met een horde verkopers in te dure pakken die meer aandacht voor elkaar hadden dan voor mij als klant....
Al die luxe zal de klant moeten gaan betalen , zoals de afleveringskosten op een Citigo van zo'n € 1.000,- !!!
Hoewel ik duidelijk belangstelling had voor de nieuwe Rapid deden ze geen enkele moeite om mij te woord te staan !
Niks koffie , niks praatje maar een kil geheel waar ik me niet op mijn gemak voelde en al weer snel verdween...
Daarna nog even bij een paar collega's geweest waar ik merkbaar wél welkom was , helaas nog niet 1 auto kunnen ontdekken die aan mijn Roomster kan tippen....

djmshell

Senior Member
heel herkenbaar. ..... ik ben ook even komen kijken. maar vond alles erg klinisch en voelde me totaal niet welkom op een of andere manier.

Cordoba

Forumguru
Ik zit dit nu te lezen, en ineens bekruipt me een gedachte: is Pon soms bezig om alle dealers in NL in te lijven, om zo te voorkomen dat dealers elkaar gaan beconcurreren met prijzen en er vervolgens een aantal omvallen. Ik krijg nu echt het idee, dat dit het antwoord van Pon is op de Europese regels, dat het verkopen van nieuwe auto's niet voorbehouden is aan dealers. Als je gewoon van alle dealers één organisatie maakt, kun je met die dealers ook mooi andere bedrijven die 'jouw' automerk willen verkopen mooi bestrijden vanuit de omliggende dealers. Door er één grote organisatie van te maken, kunnen alle dealers samen de kosten dragen voor tijdelijke stuntprijzen die je in de buurt van een 'grijze' autohandel wilt gebruiken om de 'grijze' handel weer te verdrijven.

@Cordoba : allemaal leuk en aardig maar ik denk dat Pon zich daar dan zichzelf behoorlijk mee in de vingers gaat snijden , er zijn immers veel mensen zoals ik die bepaald niet merkvast zijn maar meer belang hechten aan een goede persoonlijke band met de leverende dealer . Als ik bij Skoda niet meer op een persoonlijke manier geholpen kan worden dan ga ik gewoon naar de concurrentie : bij Toyota , Honda of Peugeot kan dat allemaal nog wel gewoon ......

CharlesTucker

Forumguru
Op zich ben ik het wel met White Roomster eens, maar aan de andere kant, ik zit vrijwel elke dag anderhalf in de auto, bij de dealer kom ik gelukkig zelden. En ik zeg "gelukkig" niet omdat ik ontevreden ben over m'n dealer want dat is namelijk zeker niet zo, ik ben er zeer tevreden over. Ik zeg "gelukkig" omdat de tijd die ik of m'n auto bij de dealer doorbreng toch in principe verloren tijd is, hoewel uiteraard wel noodzakelijk :).

Ik ben ook absoluut niet merkvast, maar vind de auto toch veel belangrijker dan de dealer. Dus zolang Skoda auto's blijft maken die voor wat betreft mijn prioriteiten beter scoren dan auto's van andere merken heeft Pon geluk, en blijf ik Skoda rijden, ongeacht wat er met de dealers gebeurd. Dat neemt niet weg dat ik het bijzonder jammer zou vinden als de sfeer zoals ik die nu ervaar bij Swarttouw zou veranderen.

(wat Pon betreft, voordat ik m'n Skoda kocht had ik daar hier op het forum al het een en ander over gelezen, en daar werd ik niet heel vrolijk van. Ik heb mijn O2C gekocht in de hoop dat ik nooit wat met Pon te maken zal hebben, tot nu toe gaat dat ook prima)

Dennis78

Forumguru
Hier op Voorne-putten zijn nu alle merken van de VW-groep van Hoogenboom (ook Pon dealer)
Ik heb ook al gehoord dat naast van Kleef (Dordrecht), nu ook Swartouw (Barendrecht) exit is, in regio Rotterdam.
Vepreda in Spijkenisse was 2 jaar geleden al Auto Hoogenboom, maar draagt nu ook officieel deze naam.

Spijkenisse was inderdaad tot een aantal jaar terug Vepreda. Ook toen zaten de VW er al naast. Volgens mij is het tegenwoordig Audi, VW, Seat en Skoda. Merk eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil. Zelfde mensen, zelfde service. Toen ik 6,5 jaar geleden voor mijn vorige Fabia combi ging kijken ben ik ook nog bij Rijnwoud langs geweest voor een offerte. Toen was het prijsverschil miniem dus heb ik uiteindelijk gekozen voor Spijkenisse omdat ik daar zelf ook woon. Wel zo makkelijk. Had toen al het idee dat ze dezelfde prijzen aan hielden. En dat er bij beide dealers dezelfde ruimte voor onderhandelen was.

Betreffende de Renault Twingo van mijn vrouw verschilde de prijzen wel enorm met Spijkenisse/Hellevoet of Hardinxveld/Giesendam. De laatst genoemde had blijkbaar een grotere marge?!

skoda van heukelem in groningen is ook over gegaan naar centuri groningen [volkswagen dealer dus pon] is dit goed of minder goed.:pieker:

peperskoda

Forumguru
Over het algemeen wordt je onderhandelingspositie er niet beter op. Dit soort bedrijven krijgt een te groot marktaandeel en dat is niet prettig als klant. Ik koop mijn auto's daarom ook altijd bij kleinere dealers, ik wil niet als nummer maar als mens behandeld worden.......

Blackokkie2

Forumguru
Als de klantvriendelijkheid bij Century de afgelopen jaren niet verbeterd is dan is het een zeer slechte zaak dat van Heukelum overgenomen is.

Over het algemeen wordt je onderhandelingspositie er niet beter op. Dit soort bedrijven krijgt een te groot marktaandeel en dat is niet prettig als klant. Ik koop mijn auto's daarom ook altijd bij kleinere dealers, ik wil niet als nummer maar als mens behandeld worden.......

Tsja , probleem is dat al die kleinere dealers worden opgedoekt - zo kom je automatisch bij een groot bedrijf ( wat in mijn geval 100% is meegevallen!) terecht óf je moet bij een ander merk shoppen natuurlijk....

peperskoda

Forumguru
Al ben ik nu met mijn 4e Skoda bezig, ik ben niet merkvast. Wanneer ik het gevoel krijg niet meer als mens maar als nummer behandeld te worden ben ik weg. Er zijn nog genoeg kleinere bedrijven waar de mens wel op nummer 1 staat. Tot nu toe ben ik heel tevreden over Korterink en wanneer zij hun best blijven doen is de kans vrij groot dat ook de volgende weer een Skoda wordt.

Canon-Eye

Forumguru
verkopers in te dure pakken
Hoe wéét je dat? Of ben je toevallig kleermaker van je vak?
Verkijk je niet op de stropdas - die pakken komen vermoedelijk gewoon bij Piet Zoomers vandaan of zo, mét kwantumkorting... :D
(want dat glazen paleis is natuurlijk een gevolg van de importeurseisen - moeten ze verder wel een beetje op de kleintjes gaan passen...)

Bovenaan Onderaan