Meer dealers verdwenen?

ZeroNRG

Senior Member
Met betrekking tot Swarttouw, heb ik hier echt helemaal niets over gehoord (zelfs niet via Alphabet of vanuit PON).

Van Kleef is sinds enige tijd geen dealer meer, dit is over gegaan naar Ames. Nu ben ik aankomende woensdag bij Swarttouw over de vloer, zal hier even informeren wel zijn ze al jaren Seat service partner.

CDK

Forumguru
aan van Kleef mis je ook helemaal niets helaas, dus dat is maar beter zo!
maar Swarttouw daarentegen was ik zeer over te spreken, zou jammer zijn als die het veld moest ruimen!
Ames heeft misschien een goede naam, maar ik ben afgehaakt en naar Rijnwoud toegegaan in Rotterdam, wat wordt je daar fijn geholpen zeg! afdeling verkoop vind ik persoonlijk wat klantvriendelijker als de werkplaats receptie, maar hun werk doen ze goed.

greetz Corné

Fabia

† In Memoriam
Lijkt me toch sterk met Swarttouw. Hele goede service, mooi pand en handige locatie.

CharlesTucker

Forumguru
Lijkt me toch sterk met Swarttouw. Hele goede service, mooi pand en handige locatie.
Dat is ook mijn ervaring. Daar komt voor mij nog bij dat het op fietsafstand van m'n huis is, en ze gratis een leenfiets ter beschikking stellen bij een onderhoudsbeurt :). Het zou zeer jammer, en verbazingwekkend, zijn als Swarttouw als Skodadealer zou verdwijnen.

skodaroomy

Actief lid
In februari een citigo voor mijn vrouw bij Swarttouw gekocht. Perfect geholpen. Gesproken met de verkoper over 2012. Volgens de verkoper was het een goed jaar voor hun geweest. Het zal zonde zijn als de geruchten kloppen.

Hetzer

Forumguru
Ik denk niet dat Swartouw of Rijnwoud opeens gaan verdwijnen, is bij Vepreda destijds ook niet gebeurt.
Heb ook nog niks bevestigd gekregen en op internet heb ik ook niest kunnen vinden...
Mss dat het voor Swartouw en Rijnwoud nog wel even gaat duren, maar ik betwijfel persoonlijk wel of er überhaupt 2 kleinere zelfstandige dealers kunnen blijven bestaan in de toekomst ??
In regio Rotterdam heeft de Pon-dealer ( Hoogenboom ), alle overige 12 Volkswagen gerelateerde dealers, onder beheer, inclusief de Volkwagen vestiging in Barendrecht..
Pon heeft al aangegeven in de toekomst te willen werken met een aantal grotere dealer netwerken in het land. En net wat Wanderer zegt, haal je de omzet, en de gestelde targets van PON niet,en kun je niet aan de toekomstige dealer eisen voldoen, dan ben je vroeg of laat dealer af......

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben een keer bij Hoogenboom hier om de hoek, Aploniastraat, Charloisse Poort, binnengelopen om eens wat te informeren naar de (toen nieuwe) Passat. Ik kreeg daar als het ware niet heel erg de indruk dat ze op mij als potentiele klant zaten te wachten. En onder het motto "you never get a second chance for a first opinion" hoop ik dat Swarttouw voorlopig nog gewoon blijft bestaan. Die grote concerns gaan vaak wel een beetje ten koste van de klantgerichtheid. Niet altijd trouwens, m'n vader is een tevreden Ford rijder, zijn dealer (Blijdorp) is een tijd geleden ook overgegaan in een vrij groot concern (Ardea), en hij is nog steeds tevreden.

Leuk om te ervaren dat Pon de dealer waar je tevreden mee bent ( Rijk in Goes) er zo maar uit kan gooien en je gaat "verplichten" om naar een megabedrijf te gaan .:( Deze dealer heeft het merk de afgelopen 15 jaar wel op de kaart gezet hier in Zeeland , stank voor dank ? Ben benieuwd hoe het dan af gaat lopen met de veel kleinere Seat dealer in Goes ???
Ik was me al een beetje aan het oriënteren voor een opvolger voor mijn Roomster misschien in 2014 , mijn favorieten waren weer van Skoda en Seat maar als het zo moet hoef ik geen Pon produkt meer . Uit Frankrijk komen ook mooie auto's....

peperskoda

Forumguru
Uit Frankrijk komen ook mooie auto's....

Als je de illusie hebt dat het er daar anders aan toe gaat moet ik je toch echt uit de droom helpen. De Franse merken zijn absoluut niet te beroerd om hun dealernet uit te dunnen. En dat doen ze en hebben ze gedaan op niet zo'n nette manier. Laat dat soort motieven dus maar buiten beschouwing als je overgaat tot de aanschaf van een nieuwe bolide. Koop je nieuwe gewoon daar waar je je het prettigst behandeld voelt. Al zijn sommige bedrijven geen merkdealer meer, ze willen je vast nog steeds graag een auto verkopen; ze zijn nu alleen niet meer gebonden aan het merk.............

Ik heb vandaag mijn inmiddels ex dealer opgebeld , afspraak gemaakt om binnenkort de zomerbanden weer te monteren .
Heb de geruststelling gehad dat ik gewoon bij hen mag blijven wanneer ik dat wil en dat de mobiliteitsgarantie gehandhaaft blijft :xyxthumbs:.
In Zeeland zijn in dunbevolkte gebieden nog zat kleine merkdealers die ze écht niet af durven stoten omdat ze daarmee veel vaste klanten zouden verliezen ....Valt trouwens niet mee om een vervanger te vinden voor een Roomster ....doordat je een enorme ruimte gewend bent valt alles tegen . Vandaag toevallig in een Dacia Lodgy meegereden , die is nóg ruimer maar heeft de beroerdste stoelen waar ik ooit in gezeten heb ! Ik heb geen haast hoor , kan ook best dat de Roomy nog jaaren blijft !

Cordoba

Forumguru
Verhaal doet mij denken aan mijn vorige auto: ooit gekocht met het idee daar kan een jaar 3 mee vooruit en dan ruil ik 'm weer in. Nou vooruit, misschien 4 jaar. Jarenlang rondgereden met in het achterhoofd, om de auto binnen korte termijn in te ruilen, maar uiteindelijk meer dan 11 jaar mee rondgereden, tot er (letterlijk) een Opel op de motorkap landde, en de auto economisch total loss werd verklaard.

ZeroNRG

Senior Member
Tijdens mijn bandenwissel vandaag een gesprek gehad met Marco en Danny, daarbij werd aangegeven dat ze mijn opmerking al gezien hadden op het forum :) ze lezen dus mee.

Al snel overgestapt op het bespreken van het gerucht. Voor zover ik uit het gesprek begreep wordt Swarttouw toegevoegd aan de Hoogenboom groep, waarbij het gehele rayon vanaf Spijkenisse tot en met Barendrecht toe komt te behoren aan deze specifieke dealer groep.

Wat de verdere gevolgen zullen zijn qua service en klantvriendelijkheid ligt natuurlijk deels bij het personeel wat bij de dealer werkzaam is. Altijd ben ik met mijn auto's bij relatief kleinere dealers klant geweest (waar je nog als mens binnen komt ipv nummer), hopelijk blijft dit onder het nieuwe management onveranderd.

snel

Actief lid
ik had Marco hier al over in gelicht dat dit hier rond ging maandag en aan hun over gelaten om te reageren / lezen

ZeroNRG

Senior Member
@snel
Voor bedrijven in het algemeen blijft het een lastige wat je moet doen met de meningen over je zaak op internet, namelijk elke reactie komt vast te liggen en informatie kan behoorlijk zwart-wit beoordeeld worden.

In het algemeen denk ik dat het ook van belang is (wat ik zeker bij Swarttouw zie) is dat je eerlijk blijft tegenover je klanten en als ze vragen je ook de tijd neemt om deze vragen te beantwoorden. Dit is iets wat de meeste klanten waarderen, zeker in een setting waar service hoog in het vaandel staat.

Nu heb ik in de tijd dat ik Skoda rijd eigenlijk weinig extreem gekke dingen gehad (behalve een hoop "pech" zaken) maar op de momenten dat ik er behoefte aan had werd er op die momenten altijd service gericht meegedacht.

Hetzer

Forumguru
Begrijp ik goed gaat Swarttouw in de toekomst auto Hoogenboom gaat heten????

Ja net zoals Vepreda, aan de service hoeft niets te veranderen, het oude Vepreda is ook nog als vanouds

Ik sprak onlangs een monteur van Rijnwoud, die zei dat hij ook wat had gehoord over eventuele overname van Hoogenboom.
Dan zouden mij bevindingen tot dusver kloppen, alle dealers naar Hoogenboom, en een nieuw pand voor Skoda, ergens in Rotterdam (langs de a-15)

Bijlagen

• SetHeight32-skoda4.png
    SetHeight32-skoda4.png
    8,3 KB · Weergaven: 61
Bovenaan Onderaan