Zaken doe je met wederzijds respect naar elkaar.
Ik heb begin dit jaar een nieuwe 208 1.6 Intuitive (geen ecoblaster uiteraard want ik wil er ook in kunnen rijden als het echt moet) voor mijn vrouw gekocht. Ik kwam niet aanzetten met "ja, maar ergens anders is het goedkoper...".
Hoe ging het dan wel?
Ik heb uiteindelijk twee dealers, lange gesprekken mee gevoerd, en aangegeven dat ik ook in gesprek ben met een andere dealer (niet genoemd welke, de ene was Nefkens en de andere Davo). Gewoon cash betalen en het spul zo snel mogelijk meenemen. Alle opties aangevinkt op de auto, dat creerde veel financiële speelruimte voor de niet af fabriek accessoires.
Allebei dealers waren vrij om via mail een finale bod te doen voor wat ik moest bijbetalen bij inruil van de oude 206.
Op basis van de emails een keus gemaakt en de 'verliezende' dealer keurig gemeld dat de keus niet op hen viel. Die dealer wenste mij veel plezier en dat ik altijd welkom ben in de toekomst.
Zo zou ik het weer doen als ik mijn Skodaatje moet inruilen/afschrijven, alleen hoop ik dat dat nog lang niet hoeft.