Meer dealers verdwenen?

sitechris

Donateur
Lekker daar gaan halen vind ik een enorm zwaktebod. Meld het dan netjes, of probeer de klant toch te overtuigen waarom hij toch voor jou moet kiezen op basis van argumenten. Of nodig hem iig uit om onderhoud bij Hamers te doen. Wees iig constructief.

Cordoba

Forumguru
@Blackokkie2 @sitechris Definitie is misschien ongelukkig, maar is denk afhankelijk van de persoon die de boodschap brengt (en als ie een goede verkoper is ook van de ontvanger van de boodschap). Ik heb zelf bijvoorbeeld ook wel eens bij een dealer te horen gekregen, dat ie geen goede inruilprijs voor mijn auto kon geven, omdat ie al 3 vergelijkbare auto's had staan. Maakt direct duidelijk hoe het zit, en dat dit bedrijf niet structureel zo'n lage inruil geeft. Ik geef in elk geval de voorkeur aan duidelijkheid, alles beter dan om de hete brij heendraaien.

Blackokkie2

Forumguru
Cordoba, klopt dat heb ik ook wel eens meegemaakt, wilde mijn auto inruilen, maar de verkoper was duidelijk en liet mij zien dat hij al twee dezelfde auto's had staan als die ik had. Deze verkoper kende de markt echter goed en verwees mij naar een dealer ongeveer 50 kilometer verderop die ook een auto had staan die ik op het oog had, maar die niet eenzelfde auto had staan als die ik had. Daar heb ik toen een deal gesloten en met die andere verkoper afgesproken om als tegenprestatie het onderhoud bij hun te laten doen.

peperskoda

Forumguru
Ik weet uit ervaring(ben in een vroeger leven zelf autoverkoper geweest) dat veel klanten het geen malle moer interesseert of je nu wel of geen marge hebt. Zij willen alleen maar de hoogste korting en als je het lef hebt om te zeggen dat je dat niet doet dan deug je dus niet meer.

VEEJAY

Forumguru
Zaken doe je met wederzijds respect naar elkaar.

Ik heb begin dit jaar een nieuwe 208 1.6 Intuitive (geen ecoblaster uiteraard want ik wil er ook in kunnen rijden als het echt moet) voor mijn vrouw gekocht. Ik kwam niet aanzetten met "ja, maar ergens anders is het goedkoper...".

Hoe ging het dan wel?
Ik heb uiteindelijk twee dealers, lange gesprekken mee gevoerd, en aangegeven dat ik ook in gesprek ben met een andere dealer (niet genoemd welke, de ene was Nefkens en de andere Davo). Gewoon cash betalen en het spul zo snel mogelijk meenemen. Alle opties aangevinkt op de auto, dat creerde veel financiële speelruimte voor de niet af fabriek accessoires.

Allebei dealers waren vrij om via mail een finale bod te doen voor wat ik moest bijbetalen bij inruil van de oude 206.

Op basis van de emails een keus gemaakt en de 'verliezende' dealer keurig gemeld dat de keus niet op hen viel. Die dealer wenste mij veel plezier en dat ik altijd welkom ben in de toekomst.

Zo zou ik het weer doen als ik mijn Skodaatje moet inruilen/afschrijven, alleen hoop ik dat dat nog lang niet hoeft. :)

Bovenaan Onderaan