Lijst met ellende

bing69

Actief lid
Dat "hard werken aan" heeft dan wel prioriteit 0.0.
Als je bijna 4 jaar na verschijnen van een auto nog geen definitieve oplossing hebt voor een paar krakende rubbers, dan lijkt het niet dat iemand bij Skoda zich daar druk om maakt.
Er zijn meer merken die er last van hebben, mijn Kia Carens die ik december jl ingeruild heb op een Fabia deed het ook vrij snel in het begin. Na enkele keren smeren zijn de rubbers vervangen door rubbers van een andere samenstelling. Kia zit nu ook in Ceské Republiky, wellicht kunnen ze daar ff buurten....
 

MadDog2K

Actief lid
Volgens mij gaat er 7ltr in de tank. Heb zelf ook Xenon a fabriek, en met een gieter van 5ltr red ik het niet als het lampje gaat branden.

Volgens mij 5.5 liter volgens het boekje.
Ik heb meteen bijgevuld toen het lampje ging branden, en m'n 5 liter fles ging net niet helemaal op...
 

redfoxert

Senior Member
Volgens mij 5.5 liter volgens het boekje.
Ik heb meteen bijgevuld toen het lampje ging branden, en m'n 5 liter fles ging net niet helemaal op...

Same here ... heb nog een bodempje over. Ben blij dat ik toch die 5 liter jerrycan gepakt heb ipv het kleinere flesje er naast :D
 

LenK

Forumguru
Mijn O2 begint steeds meer te kraken en te rammelen.
Ik weet niet of het iets met het koudere seizoen te maken heeft of met de km stand maar het is wel ineens veel meer geworden.

Kraak in de deur, in het dashboard, vanaf achter, rechtsachter. Van alle kanten kraakt het nu op een slecht wegdek. Niet hard maar wel hoorbaar.

Linker voordeur trilt de deur bij bastonen van de audio.

Sinds kort hoor ik bij koude motor ook een duidelijke zoemtoon, die je normaal alleen bij instappen en bij starten hoort. Nu hoor ik die zoem veel duidelijker en veel vaker. Benzinepomp?

Toch een ++ voor mijn vroegere O1. Die rammelde alleen in de sluiting van het dashboardkastje, voor de rest niet.
 

Dutch4x4

Senior Member
Toch een ++ voor mijn vroegere O1. Die rammelde alleen in de sluiting van het dashboardkastje, voor de rest niet.

Onze O1 nadert de ton, maar nog steeds geen rammels. Moet toch eens met het oor op het dashboardkastje rijden. :D

Wel de eerste slijtageverschijnselen nu - de rubbers van de stabi raken op, dus daar komt nu wel af en toe een kraakje vandaan.
 

LenK

Forumguru
Nieuwe structurele kraak: de deurgreep bij de pasagier kraakt voortdurend als de passagier zich vasthoudt aan de handgreep en dat is een vanzelfsprekende houding.
Bij elke bocht of hobbeltje in de weg: krrrrrr krrrrrr

Ik heb even gekeken maar zo te zien is de handgreep niet van buitenaf geschroefd.
Moet heel de portierbekleding vanaf om er iets aan te doen.

(Ik begin de volgende eigenaar steeds meer te beklagen)
 

hgoor

Lid
Nou hier ook wat "klein" leed. Na dik 26.000km gaat het rechterachter portier niet meer open. Wordt dus een bezoekje aan de garage.
 

Rallye

Forumguru
de deurgreep bij de pasagier kraakt voortdurend als de passagier zich vasthoudt aan de handgreep en dat is een vanzelfsprekende houding.

Vanzelfsprekend? Ik gebruik die dingen nooit. Of ligt het aan je rijstijl? Heb je ook "vanzelfsprekend" tandafdrukken in je dashboard? :-)))
 

LenK

Forumguru
Vanzelfsprekend? Ik gebruik die dingen nooit. Of ligt het aan je rijstijl? Heb je ook "vanzelfsprekend" tandafdrukken in je dashboard? :-)))
Er zitten ook allemaal bloedplekken van bloedneuzen overal aan de rechterkant. En mijn passagiers hebben ook steeds bulten op hun hoofd bij het uitstappen en ze ruiken naar kots en diarree en ze kijken groen/grijs.

Nee gekheid op een stokje. Als je niet met je armen over elkaar gaat zitten en je legt je arm op de armleuning dan pak je vanzelf het handgreep vast. Niet om je echt vast te houden maar om je hand kwijt te kunnen.
 
Ik heb zo het vermoeden dat Rallye het had over de handgrepen aan de bovenzijde van de zijruiten, die inderdaad wel eens door passagiers gebruikt kunnen worden als je wat te snel door bochten gaat.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb zo het vermoeden dat Rallye het had over de handgrepen aan de bovenzijde van de zijruiten, die inderdaad wel eens door passagiers gebruikt kunnen worden als je wat te snel door bochten gaat.

Klopt. Ik had het gebruik van het woord "deurgreep" in de post van LenK over het hoofd gezien. Mijn excuses. Inderdaad: je hand valt makkelijk in de deurgreep. Vervelend als die deurgreep kraakt.

Om een ellendepuntje van mijn RS te noemen: de sensor van de PDC linksvoor ziet spoken. Erg vervelend.
 

TL@

Forumguru
Deze week hebben mijn parkeersensoren ook spoken gezien, het regende zo hard dat die sensoren dachten dat er overal obstakels waren :1819:
 

___JC___

Forumguru
UPDATE..

Mn turbo begon al aardig te fluiten dus maar weereens naar de dealer getufd afgelopen vrijdag. Aangegeven dat de turbo aan het 'zingen' was tussen de 1.000 en 1.500 rpm net als 40.000km geleden. Toen is ie preventief vervangen dus een nieuwe turbo aub.
:smirk:

De monteurs hadden het vermoeden dat het een vacuumlek was. Ze hadden m wat langer nodig dus een vervangauto meegekregen voor een dagje. Eind van de middag weer opgehaald. De turbo was inderdaad aan vervanging toe (duh). Dat moeten ze bij de leasemaatschappij aanvragen en dat kan pas op maandag dus mn Octavia met astma weer meegenomen.

Dit weekend dacht ik al dat ik wat vermogen kwijt was, dagje later deedt ie het eigenlijk wel weer goed. vanochtend draaide ik om iets over 7 de snelweg op, gaf een dot gas, schakelde naar 6 en toen....niks...
Vermogen was totaal weg, geen lampjes, geen rook. Meteen de eerste afrit genomen en zonder turbo dus met een pkje of 60 (?) weer naar de dealer gereden. Raar verhaal opzicht, turbo is ter ziele maar geen olielekkage of zoiets. Ding is er gewoon mee gekapt. Goed deze jongen rijdt deze week dus in een vervangbak en wacht tot ze een nieuwe fohn op de Octy hebben gezet.

Onvoorstelbaar dat zie hier geen turbo's in kunnen zetten die heel blijven. En ja ik rij mn netjes warm en zet m ooit meteen uit als ie heel warm is.
 

VEEJAY

Forumguru
Wel toevallig hoor allemaal nu je de SuperB hebt besteld...

Anywayz, noodloop is nog altijd beter dan dat alles in de soep loopt.En jha netjes warmlopen en aflaten koelen heeft ook bij mij toen niet geholpen in die vier leasejaren.

Pas je overigens wel in die Astra?
 

MarcoO2

Forumguru
Dat geintje had ik vorige week ook... ik reed de snelweg op, trok op, reed in z'n 4 en ineens verdween het grootste deel van mijn vermogen... turbo deed ff helemaal niks meer! Ook geen lampjes, helemaal niets! Da's ff schrikken, want met het verdwijnen van de turbo-pk's, verdwenen ook mijn tuning-pk's... dan houd je weinig trekkracht over! Heb de motor uitgezet onder het rijden en gelijk weer gestart en pats, al mijn vermogen weer terug! Vaag...
 

___JC___

Forumguru
Dat geintje had ik vorige week ook... ik reed de snelweg op, trok op, reed in z'n 4 en ineens verdween het grootste deel van mijn vermogen... turbo deed ff helemaal niks meer! Ook geen lampjes, helemaal niets! Da's ff schrikken, want met het verdwijnen van de turbo-pk's, verdwenen ook mijn tuning-pk's... dan houd je weinig trekkracht over! Heb de motor uitgezet onder het rijden en gelijk weer gestart en pats, al mijn vermogen weer terug! Vaag...

Dat klinkt niet goed Marco. Misschien toch even uit laten lezen door de dealer..

@Vj Astra ??? Mn vervangauto is een Octavia 'pauperedition'
 

MarcoO2

Forumguru
Nee, klopt. HIj gaat donderdag toch naar de dealer voor een flash van de comumbus-software, zal 'm dan gelijk ff uit laten lezen.
 

WanderZ

Actief lid
Heb de motor uitgezet onder het rijden en gelijk weer gestart en pats, al mijn vermogen weer terug! Vaag...

Yo, cowboy actie's ja.. Motor uitzetten onder het rijden en weer starten lijkt me toch niet echt veilig om te doen.. of doen stoere mannen dat gewoon??

Sterkte met de turbo's heren.. Mijn turbo(tje) lijkt met de dag beter in zijn vel te zitten.. Heerlijk doortrekken op landweggetjes en vooral in zijn 3 van 80 tot 130 is ie bloedje snel!! (in verhouding dan he.. RSje doet dit vast beter! ;) )
 

MarcoO2

Forumguru
Op een rechte snelweg waar niet harder dan 50km/u wordt gereden heeft dat weinig met cowboy's te maken... dan durf ik mijn motor wel een seconde uit te zetten hoor... daar ben ik stoer genoeg voor! :D

En zo'n turbo blijft inderdaad genieten hé... zeker op die mooie overzichtelijke landweggetjes! :xyxthumbs:
 

VEEJAY

Forumguru
@JC, sorry ik dacht dat je vervangend vervoer had, das meestal gelijkwaardig dus dacht ik Opel astra. Maar pauperedition O2 kan ook.. :tongue:.

Contact uit en weer aan tijdens het rijden helpt soms niet altijd, in sommige gevallen moet je hem er echt uit halen 5a 10 seconden wachten en dan reset het gebeuren. Dit is bijvoorbeeld bij een cruisecontrol die opeens niet meer werkt.

Het sleuteltje er helemaal uithalen tijdens het rijden doe je natuurlijk niet ivm stuurslot.
 
Bovenaan Onderaan