Lijst met ellende

Tallguy

Forumguru
Nou ik heb m vanmorgen weer weggebracht voor:

- nieuwe koppeling
- nieuwe banden ivm cupping
- nieuwe draagarmrubbers achter
- verhelpen van windruis in het linkerachterraam
- pookknop vervangen
- cruise control vervangen
- olie bijvullen

Hopen dat alles verholpen is straks....

Mijn lijstje (die een beetje overeenkomt met die van jou):
- Nieuwe koppeling
- Nieuwe turbo
- Nieuwe voorbanden nadat bleek dat auto totaal niet goed was uitgelijnd
- Krijg nwe achterbanden als de winterbanden eraf gaan ivm extreem cuppen door slechte uitlijning
- nieuwe voorruit (steenslag)
- nieuwe regensensor
- Nieuwe richtingaanwijzerhendel
- Olie bijvullen is elke 10k ongeveer
 

___JC___

Forumguru
Nou de koppeling was in heel nederland nergens te vinden dus die wordt maandag vervangen. Banden mocht niet van de leasemaatschappij want het is winterbanden tijd zeggen ze dus de winterbanden moeten erop. Stel dat ik m deze winter total loss rij dan scheelt het ze weer een paar honderd eutjes aan banden.
;)

De rest is allemaal netjes opgelost.
 

Frankie

Actief lid
Frank ik zie dat je met deze O2 26k hebt gereden.
Tot die km stand heb ik ook niks gemerkt van cuppen. Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt, maar je merkt het pas als het boven een bepaald niveau is gekomen.
Nu bij mij bij 48k is het niet meer te pruimen.
Dus ik ben bang dat jouw tijd nog komt.

Zoals ik elders al neergeschreven heb cuppen volgens mij alleen de achterbanden.
Dus als je die om de zoveel km (10-20k?) van links naar rechts wisselt (de draairichting verandert daarmee) zou het weleens tegengegaan kunnen worden.

Ik heb inmiddels mijn 2e O2. Bij mijn vorige auto had ik rond de 30.000 al kabaalmakers onder de auto. De situati zal toch wel blijven verschillen van auto tot auto en bestuurder tot bestuurder.. Geloof me, I know what I'm talking about. Mijn dealer klaagt nog dat ze me vorig jaar 4 gratis nieuwe banden hebben moeten geven omdat onze wagenparkbeheerder er toen terecht wat druk op heeft gezet. Mijn voorbanden waren bijna net zo 'rot' als de achterbanden. Bij de vorige auto was het eerste setje ook op het canvas afgesleten... Ik ben inmiddels een doorgewinterde O2 bestuurder :-)

Ps: Maar ik rij nog met zoveel plezier in de O2 als toen ik de eerste in november 2004 kreeg !!!!!
 

MadDog2K

Actief lid
Mijn O2 heeft momenteel last van een af en toe weigerachtige cruise control (erg irritant) wat op te lossen is door inderdaad even het contact uit te zetten en weer te starten. Die doe ik wel eens op de snelweg als hij weer eens is uitgevallen. Je hoeft hierbij de sleutel niet uit het contact te halen, maar gewoon motor uit en meteen weer aan en dat werkt in mijn geval meestal weer om de cruise control weer te laten werken.

Heb er gister, na 8910km ook last van gehad.
Motor herstarten verhielp het.

Gebruikte 'm op vorige auto's nooit, maar vind het nu wel vervelend als ik 'm missen moet :)

Iemand al eens vernomen wat de oorzaak van dit fenomeen kan zijn ?
 

___JC___

Forumguru
De weigerachtige cruise control is een bug. Een veel voorkomend kwaaltje. Als ie een keer geweigerd heeft moet de dealer dat uit kunnen lezen. En dan kan ie onder garantie vervangen worden. Tot nu toe heb ik nog geen last gehad maar ik rij pas een paar weken met een nieuwe rond.
 

hgoor

Lid
De weigerachtige cruise control is een bug. Een veel voorkomend kwaaltje. Als ie een keer geweigerd heeft moet de dealer dat uit kunnen lezen. En dan kan ie onder garantie vervangen worden. Tot nu toe heb ik nog geen last gehad maar ik rij pas een paar weken met een nieuwe rond.

Ah, ben de enige dus niet? Had er laatst in ene ook last van (boven de 6000km). Zat op een 80km weg en druk de boel in: gebeurde er dus niks. Affijn indachtig de slappe electronica van m'n Fiat Stilo dacht ik: laat ik ff rebooten - uh; herstarten - en voila hij deed het weer.

Ben benieuwd wat het volgende euvel wordt...
 

Tallguy

Forumguru
Mijn lijstje (die een beetje overeenkomt met die van jou):
- Nieuwe koppeling
- Nieuwe turbo
- Nieuwe voorbanden nadat bleek dat auto totaal niet goed was uitgelijnd
- Krijg nwe achterbanden als de winterbanden eraf gaan ivm extreem cuppen door slechte uitlijning
- nieuwe voorruit (steenslag)
- nieuwe regensensor
- Nieuwe richtingaanwijzerhendel
- Olie bijvullen is elke 10k ongeveer

En gisteren kwam er nog een nieuwe aanjager bij :( Was bij de dealer voor het schoonmaken van de airco (anti-baterieel spul) toen de aanjager er opeens mee ophield.
Tsja...kan gebeuren. Gaat ook maar op het lijstje.
 
Het lijkt me onverstandig om je motor te stoppen en opnieuw te starten tijdens het rijden.

Motortechnisch weet ik niet of dat problemen op kan leveren maar zonder draaiende motor werken je rembekrachtiging, stuurbekrachtiging enz niet meer...
 

Ralph

Lid
Ik ga vandaag ook een afspraak maken bij de dealer.

Hij moet een kleine beurt hebben, en ook mijn dealer krijgt een lijstje met onvolkomenheden om te verhelpen:

cuppen van achterbanden, waar ik nu al 10.000km mee rijdt ( nu in totaal 30.000km )
extreem windgeruis rechts achter
constante kraak in rechter voorportier

Ik hoop dat ik een beetje snel terecht kan, want begin het nu wel echt zat te worden.........
 

blacktdi

Actief lid
Heb er gister, na 8910km ook last van gehad.
Motor herstarten verhielp het.

Gebruikte 'm op vorige auto's nooit, maar vind het nu wel vervelend als ik 'm missen moet :)

Iemand al eens vernomen wat de oorzaak van dit fenomeen kan zijn ?

Bij mij deed de cruise contol het af en toe ook niet. Heel irritant, maar de dealer heeft een nieuwe schakelaar gemonteerd en nu werkt allles weer perfect.
 

sitechris

Donateur
Ik heb gelukkig nog geen echte problemen met mijn Octi gehad.

De auto vreet ruitensproeivloeistof (op de koplampen wordt elke keer een oceaan geloost). Een voorbeeldje: zaterdag 23 december vul ik bij. Gisteren kreeg ik alweer de melding op maxi-dot dat ik moet bijvullen.
 

___JC___

Forumguru
Update.
Mn gehele lijstje met problemen is opgelost en tot heden ben ik weer erg tevreden met mn Octy.

Geen herrie meer van de banden of windruis, heerlijk stil zoeven op de snelweg.
Geen trillingen meer in de aandrijflijn door het vervangen van de koppeling.
Pookknop is vervangen, ziet dr voorlopig weer netjes uit.
Cruise control doet netjes zn werk.
Rubbers zijn vervangen dus het gekraak op drempels is voorlopig weg.

Heb nog wel die rare gele lampen naast de xenon die me storen maar er blijf altijd wel iets te klagen natuurlijk.
:grin:
 

JettaFreak

Actief lid
Ik heb gelukkig nog geen echte problemen met mijn Octi gehad.

De auto vreet ruitensproeivloeistof (op de koplampen wordt elke keer een oceaan geloost). Een voorbeeldje: zaterdag 23 december vul ik bij. Gisteren kreeg ik alweer de melding op maxi-dot dat ik moet bijvullen.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je bijvult.
 

Tallguy

Forumguru
5 literflesje..
Volgens mij gaat er 7ltr in de tank. Heb zelf ook Xenon a fabriek, en met een gieter van 5ltr red ik het niet als het lampje gaat branden.

@JC: Dat kraken, was dat als je met de auto op een drempel kwam of als je ervanaf reed? Bij mij is de laatste paar weken ook een gekraak te horen van de schokbrekers. Heb de dealer de boel al laten smeren, maar helpt niet.
 

___JC___

Forumguru
@Kensei

Dat kraken schijnt te komen door de ophangrubbers. Smeren werkt inderdaad niet maar vervangen wel. Alleen degene die ze dr dan onder zetten gaan na verloop van tijd weer kraken want het zijn dezelfde.
Wordt hard gewerkt aan ophangrubbers die niet kraken begreep ik van mijn dealer. Je kan ze dus laten vervangen onder garantie maar dat is een tijdelijke oplossing.
 

LenK

Forumguru
Dat "hard werken aan" heeft dan wel prioriteit 0.0.
Als je bijna 4 jaar na verschijnen van een auto nog geen definitieve oplossing hebt voor een paar krakende rubbers, dan lijkt het niet dat iemand bij Skoda zich daar druk om maakt.
 
Bovenaan Onderaan