Lijst met ellende

Octavia_II

Actief lid
Kan je voor de zekerheid beter ff laten checken inderdaad. Vooral als het bij lage toeren een hard geluid wordt. Als ik stationiar een beetje gas gaf was het duidelijk hoorbaar. Das dus niet goed.

Fluiten bij hoge toeren hoeft niet te beteken dat er iets mis is overigens.

Ook een 2.0TDI Octavia_II?

Ja, maar wel standaard 140pk.
Het fluiten is idd. in de lage toeren (<1500 rpm) goed te horen als een soort "zoemen". (af en toe lijkt het wel op een zachte sirene ;)

Moet ook wel zeggen dat het niet altijd is.
Is wel erg vreemd......

Groet,

Charlie
 

MarcoO2

Forumguru
Ik was vandaag (inmiddels gisteren) bij de dealer en heb toen de storing uit laten lezen. Dat de turbo eruit klapte bleek met een turbo-overdruk te maken te hebben. Er knalt dan een klep/ventiel open, en dat wordt inderdaad gereset bij opnieuw starten. Aldus de monteur... waarschijnlijk een eenmalig akkefietje dus voor mij.
 

___JC___

Forumguru
Ja, maar wel standaard 140pk.
Het fluiten is idd. in de lage toeren (<1500 rpm) goed te horen als een soort "zoemen". (af en toe lijkt het wel op een zachte sirene ;)

Moet ook wel zeggen dat het niet altijd is.
Is wel erg vreemd......

Groet,

Charlie

Bij mij was het wel altijd hoorbaar. Alleen als ie goed warm werd dan was het wel minder. Wel iets om in de gaten te houden. Ik weet niet of je leased of gekocht hebt, maar een turbo vervangen kost in ieder geval meer dan EUR 1.000....
:biggthumpdown:
 

Octavia_II

Actief lid
Bij mij was het wel altijd hoorbaar. Alleen als ie goed warm werd dan was het wel minder. Wel iets om in de gaten te houden. Ik weet niet of je leased of gekocht hebt, maar een turbo vervangen kost in ieder geval meer dan EUR 1.000....
:biggthumpdown:

Alleen als de motor koud is, dan is het goed hoorbaar.
Heb gekocht, maar ga geen 1000 euro voor een reparatie neerleggen voor een turbo die maar 80.000 km heeft gedraaid !!

Groet,

Charlie
 

Gieliovd

Forumguru
Wat voor kwaliteit zal de KF leveren? Ik heb altijd zo'n pokkiewokkie gevoel bij de KF... Uitlaatdempers van colablikjesmateriaal bijvoorbeeld...

Of zullen die ook gewoon bijvoorbeeld Garrett turbo'tjes erin lepelen?

Tis wel de moeite waard eens rond te kijken op het net. Bijvoorbeeld Ebay! Haal zelf zo'n ding en schroef hem erin ;)
 

___JC___

Forumguru
Meer dan 1000 euro? JC heeft als leaserijder duidelijk nog nooit van KwikFit gehoord... :)

Dat is toch die tent waar ze je banden en uitlaten aansmeren die nog niet vervangen hoeven te worden? Hoor al 10 jaar slechte verhalen over de kwikfit..
 

VEEJAY

Forumguru
Geintje jongens, valt in de categorie Halfords en kruidvat Motorolie...

Als ik wat met men auto zou hebben met DSG of Turbo gaat ie alleen naar een echte Skoda dealer, dan moet ik maar meer betalen jammer dan. Maar ik neem geen risico.
 

LenK

Forumguru
Als je auto en je portemonnee je lief is dan blijf je weg bij kwitfit en dergelijke.
Halford is wbm ook een ballentent.
 
Ik vond de remmen van mijn vroegere O1 juist niet goed, ik heb altijd het gevoel gehad dat de remmen onvoldoende kracht hadden om een noodstop aan te kunnen. De bekrachtiging is ook een keer uitgevallen. Dat idee had ik al tijdens de proefrit voor ik hem kocht, en toch nog gekocht gekocht. In de O2 voel ik mij een stuk veiliger.
 

___JC___

Forumguru
Ik vond de remmen van mijn vroegere O1 juist niet goed, ik heb altijd het gevoel gehad dat de remmen onvoldoende kracht hadden om een noodstop aan te kunnen. De bekrachtiging is ook een keer uitgevallen. Dat idee had ik al tijdens de proefrit voor ik hem kocht, en toch nog gekocht gekocht. In de O2 voel ik mij een stuk veiliger.

Omdat ik de O2 remmen minder goed vind remmen dan mn oude O1 bedoel je? Ik had een O1 RS met brembo's (groene klauwen). Dus die remde wel erg goed hoor.
 

LenK

Forumguru
Ik vond de remmen van mijn vroegere O1 juist niet goed, ik heb altijd het gevoel gehad dat de remmen onvoldoende kracht hadden om een noodstop aan te kunnen.
Mijn O1 had achter trommels. Die moesten van tijd tot tijd uit elkaar om schoon te maken. Als je dat niet deed dan hapten de remmen ontzettend.
Als je langzaam reed en het rempedaal niet heel voorzichtig indrukte dan knalde iedereen met zijn hoofd naar voren bij remmen.
Dus het remde wel goed maar absoluut niet te doseren.

Na een remreiniging ging het even goed om daarna weer "happerig" te worden.
 
Bovenaan Onderaan