Lijst met ellende

Gieliovd

Forumguru
@JC, ik heb die uitvoering in de prijslijst gezocht maar kan hem niet vinden!

Wat betreft uitzetten en weer starten... is toch geen probleem? Dat heb ik al zo vaak moeten doen met diverse mobielen. Zolang je hem inderdaad niet op het stuurslot zet ben je wel veilig hoor.
 

MarcoO2

Forumguru
Klopt, je moet er alleen even rekening mee houden dat je stuur- en rembekrachtiging het ook even niet doen. Maar motor uit en starten kost letterlijk een seconde, dus als je een beetje oplet wanneer je het doet levert dat totaal geen gevaar op.

@ Gielovd: doe eens een google-opdracht op "octavia pauper edition"... de eerste hit die bij mij naar boven komt is de nieuwe Octavia Greenline... :ahum:
 

___JC___

Forumguru
Hahaha, ik denk dat ze deze versie bij Skoda ambition noemen ofzo?
Mis toch wel een aantal dingen:
- geen automatische airco
- geen leren stuur e.d. (voelt zo ontzettend goedkoop aan!)
- geen LM velgen of sportonderstel
- geen sportstoelen (en dat zit beroerd)
- geen goede radio (het is er een met casettedeck!!)
- geen goed geluid (twee boxies in de voordeuren)
- geen xenon (dat is wel weer ff wennen zeg in het donker)

Vermogen van de standaard 2.0TDI is verder wel okee. Je mist een flinke schop af en toe, maar zeker geen stakker qua vermogen.

*disclaimer* als ik verwend klink mijn excuses maar het is nu eenmaal zo.
:D
 

Aiii

Lid
@ Gielovd: doe eens een google-opdracht op "octavia pauper edition"... de eerste hit die bij mij naar boven komt is de nieuwe Octavia Greenline... :ahum:

Hit #5:
'320 uit 84 op randje ordinair' - Gummen

40 berichten - 12 auteurs - Laatste bericht: 12 augSkoda Octavia 2.0TDI Abt Roet edition (2006) - Buick Skylark Custom (1970) ..... Dit is gewoon pauper-materiaal :-) ...
www.gummen.org/forum/showthread.php?p... - In cache - Vergelijkbaar -

Hmm, JC?
 

Gieliovd

Forumguru
Hahaha, je hebt hem gegoogled en dan krijg je die eruit? Hahaha :D

Als je ff dat foum opent zie je dat iemand het over een paar ouwe roestbakken heeft!
 

___JC___

Forumguru
Ik grapte maar hoor heren :super: hahaha :D

Dat weten we. :grin:

Hit #5:
Hmm, JC?

Yep, zelfde schermafbeelding en naam.

Hahaha, je hebt hem gegoogled en dan krijg je die eruit? Hahaha :D

Als je ff dat foum opent zie je dat iemand het over een paar ouwe roestbakken heeft!

Dit draadje ging over 'foute' auto's. Maar sommige van die roestbakken zou ik graag voor de deur hebben staan moet ik zeggen. Leuk forum hoor gummen. Veel oudgediende die er al jaren komen. Veel inside jokes, heel veel humor.
 

___JC___

Forumguru
Nou vanochtend mn auto weer opgehaald. Niks aan de hand. Rij de snelweg op, geef gas in zn 6 en hoppa vermogen weer weg....
:407:

Het is dus wat anders dan de turbo. Hij schiet in de noodloop. Het contact uitzetten en weer aanzetten en de turbo doet het gewoon weer. Wat overigens best spannend is met 110 per uur.
 

VEEJAY

Forumguru
Je had em ook gewoon bij JD moeten chippen... :grin:

Denk ook dat het iets anders dan je turbo is...
 

skodaoctavia2

Actief lid
typisch geval van noodloop jc zo te horen.
druk regelaar in orde? of de bekende n75 klep?
je weet vast wel welke ik bedoel:xyxthumbs: maar voor de rest die het nog niet weten, hier een plaatje,
Ik hoop dat ze het euvel snel vinden, dit is niet leuk rijden:ahum:

picture.php
 

MarcoO2

Forumguru
Klopt, zolang je dat niet doet is er niets aan de hand, behalve dan dat je (heel even) geen rem- en stuurbekrachtiging hebt... maar dat overleef je ook wel, die ene seconde! Maar uiteindelijk heb je dus hetzelfde probleem als ik vorige week had, JC!
 

___JC___

Forumguru
Goed ik heb m weer terug. Bleek een vacuumlek te zijn ergens in de motor, slangetje weer aangesloten en hij gaat weer als vanouds.
Was dus een dubbel probleempje, kapotte turbo EN een vacuumlek. Ik ben weer blij :xyxthumbs:.

Hopelijk kan ik nu zonder problemen de laatste paar maanden van het leasecontract doorkarren....
 

Octavia_II

Actief lid
Goed ik heb m weer terug. Bleek een vacuumlek te zijn ergens in de motor, slangetje weer aangesloten en hij gaat weer als vanouds.
Was dus een dubbel probleempje, kapotte turbo EN een vacuumlek. Ik ben weer blij :xyxthumbs:.

Hopelijk kan ik nu zonder problemen de laatste paar maanden van het leasecontract doorkarren....

De onderdruk (= vacuum) wordt gebruikt om de schoepen van de turbo te verstellen. Dus als bv. de slang kapot is heb je geen vacuum meer en dus geen/weinig turbodruk.

Dus maar 1 probleem. ;)

Groet,

Charlie
 

___JC___

Forumguru
De onderdruk (= vacuum) wordt gebruikt om de schoepen van de turbo te verstellen. Dus als bv. de slang kapot is heb je geen vacuum meer en dus geen/weinig turbodruk.

Dus maar 1 probleem. ;)

Groet,

Charlie

Niet helemaal want het begon allemaal met een zingende turbo tussen de 1.000 en 1.500 rpm (zie een aantal berichten terug).
Die is dus ook echt vervangen, daarna had ik vermogen tekort en schoot ie in de noodloop. De turbo die er nu inzit is (weer) muisstil.
 

Octavia_II

Actief lid
Niet helemaal want het begon allemaal met een zingende turbo tussen de 1.000 en 1.500 rpm (zie een aantal berichten terug).
Die is dus ook echt vervangen, daarna had ik vermogen tekort en schoot ie in de noodloop. De turbo die er nu inzit is (weer) muisstil.

Aha, had ik idd overheen gelezen.
Efin, denk dat ik zelf ook maar eens naar de dealert moet, mijn turbo begint ook aardig te zingen tussen 1000 en 1500 rpm terwijl ik op dat moment maar weinig gas geef......

Groet,

Charlie
 

___JC___

Forumguru
Kan je voor de zekerheid beter ff laten checken inderdaad. Vooral als het bij lage toeren een hard geluid wordt. Als ik stationiar een beetje gas gaf was het duidelijk hoorbaar. Das dus niet goed.

Fluiten bij hoge toeren hoeft niet te beteken dat er iets mis is overigens.

Ook een 2.0TDI Octavia_II?
 
Bovenaan Onderaan