Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Heeft er hier ook iemand last van vocht in de FL led koplampen met dit weer.
De auto is 4 weken oud dit lijkt me toch niet correct !
Het trekt wel weg, maar het ziet er gewoon niet uit.

Veel voorkomend probleem of heb ik een maandag ochtend product in de auto zitten? IMG-20171208-WA0018.jpg IMG-20171208-WA0017.jpg
 
Heeft er hier ook iemand last van vocht in de FL led koplampen met dit weer.
De auto is 4 weken oud dit lijkt me toch niet correct !
Het trekt wel weg, maar het ziet er gewoon niet uit.

Veel voorkomend probleem of heb ik een maandag ochtend product in de auto zitten? Bekijk bijlage 63967 Bekijk bijlage 63968
Meer voorkomend probleem, ik heb het ook. Bij jou valt het nog mee zo te zien. Het zou weg trekken naar het schijnt en meer voorkomen bij auto's die buiten slapen.
 
Het zit gelukkig maar in alle lampen.
ik heb hier nog nooit met me vorige auto Audi A3 2014 last van gehad.
Mijn vrouw rijd een Mini r56 JCW en heeft ook nergens last van.
IMG-20171208-WA0019.jpg IMG-20171208-WA0023.jpg IMG-20171208-WA0022.jpg
 

NooitAf

Nieuw lid
Ga proberen zo goed mogelijk te omschrijven wat mijn probleem is...
Op normale snelheid ( 100 - 130km ) geeft mijn stuurbekrachtiging het gevoel dat je door een soort "weerstand" moet sturen. Het zal niet direct gevaarlijk zijn maar geeft wel een heel vervelend gevoel.Ik heb voor alle duidelijkheid geen lane assist en/of dode hoek hulp maar gevoel, wat ik ken uit een Golf7, is vergelijkbaar.
Wat zou dit kunnen zijn? Een bug in de electronische stuurbekrachtiging?
Is er ook meer bekend over dit probleem? Is het vervangen van het stuurhuis de enige oplossing? Is volgens mij nog wel een aardig prijzige ingreep. Mijn O3 heeft hier ook last van, maar niet structureel. Komt random opzetten naar mijn idee.

Het komt opzetten vanuit de “0-stand” en verdwijnt wanneer het stuur een paar graden is gedraaid.

Of is het mogelijk Ook software matig op te lossen?
 
Mijn O3 van voor facelift had hetzelfde met de koplampen. Was normaal volgens de dealer en trok idd vanzelf weg zodra de lampen warmer werden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Was normaal volgens de dealer
Dat "volgens de dealer" is natuurlijk wel een belangrijke beperking: dat betekent niet dat het écht normaal is in de zin dat het ook daadwerkelijk zo hoort, maar alleen dat het veel voorkomt.
Zó veel dat een heleboel mensen er kennelijk aan gewend zijn en daarmee hun norm een stukje hebben opgeschoven... :pardon:
 

EdK

Forumguru
Kans is groot dat de lamp TE goed waterdicht is afgesloten en dat je hierdoor die condensaanslag krijgt.

Op werk hebben we kunststof kastjes die gebruikt worden voor elektra kastje's
Daar hadden we ook op bepaald moment water instaan ( en niet klein beetje ook )
dan denk je eerst dat de kastjes lek zijn, maar na 24uur onder gedompeld in bak water waren ze van binnen nog gewoon kurkdroog.
Dus conclusie, ze sluiten zo goed af dat het condenswater is, oplossing was voor ons een tweetal gaten 20mm boren en er membraam wartels in plaatsen.
Kon kastje doortochten en dus ook in kastje temperatuur aannemen van buitentemperatuur, en probleem volledig opgelost.

Dus mbt je koplampen, of je gaat naar dealer en laat hem het probleem oplossen....
Of je neemt een saté stokje en knipt daar een stukje af en plaatst dat tussen rubber en lamp aan bovenzijde zodat je een klein luchtsluisje krijgt en kijkt dan aan of de condens inderdaad verdwijnt...
 

Rooverz

Actief lid
Hier ook extreem erge last van condensvorming bij mijn O3FL. Dit zit in de lampen direct naast de bumpers. Volgens de dealer valt dit binnen de norm en kunnen ze er niets aan doen. Het lijkt ook steeds erger te worden. Foto waar het tot halverwege zit is van 2 weken terug. De andere foto tot bijna bovenaan is van gisteren (27/12). Dealer hierover ook wederom geïnformeerd, ik mag weer langskomen, naar eigenlijk zeggen ze wederom weer dat het binnen de norm valt..... 20171227_123024.jpg 20171218_101000.jpg
 
Ze lijken het allemaal te hebben heb ik de indruk, heb er ook last van gehad. Valt niks aan te doen, zolang er aan de binnenzijde geen druppels vormen maak ik mij er mij niet al te druk om.
 

Rooverz

Actief lid
Ze lijken het allemaal te hebben heb ik de indruk, heb er ook last van gehad. Valt niks aan te doen, zolang er aan de binnenzijde geen druppels vormen maak ik mij er mij niet al te druk om.
Hoi Bjorn, je schrijft gehad, nu niet meer dan? Het is bij mij geen lease auto, maar een privé aankoop. Voelt beetje zuur dat je een mooie nieuwe auto hebt gekocht met koplampen die extreem beslaan.
 
Ja ik heb er ook last van gehad, in het begin was het ook redelijk erg maar nu heb ik de indruk dat het begint af te nemen. De mijne dampen wel niet zo hard aan als die van u... Ik weet niet of je de standaard lampen of de full led hebt. Ik heb de full led.
 

Rooverz

Actief lid
Ja ik heb er ook last van gehad, in het begin was het ook redelijk erg maar nu heb ik de indruk dat het begint af te nemen. De mijne dampen wel niet zo hard aan als die van u... Ik weet niet of je de standaard lampen of de full led hebt. Ik heb de full led.
Ik heb de gewone lampen. Het valt mij op dat na een lange rit op de snelweg het juist erger is dan dat de auto een tijd stil heeft gestaan.
 
Ik heb de gewone lampen. Het valt mij op dat na een lange rit op de snelweg het juist erger is dan dat de auto een tijd stil heeft gestaan.
Das raar, ik ga er morgenvroeg nog eens op letten voor ik vertrek. Zaterdag moet ik een eindje rijden zal er dan ook eens op letten. Ik hoop eigenlijk dat het te maken heeft met het weer. De foto is van 2 weken geleden, erger als dit heb ik eigenlijk niet gehad. 20171207_152224_resized_1.jpg
 

Rooverz

Actief lid
Das raar, ik ga er morgenvroeg nog eens op letten voor ik vertrek. Zaterdag moet ik een eindje rijden zal er dan ook eens op letten. Ik hoop eigenlijk dat het te maken heeft met het weer. De foto is van 2 weken geleden, erger als dit heb ik eigenlijk niet gehad. Bekijk bijlage 64299
Voelt toch een beetje als een design fout. Bij mijn vorige auto's (renault clio, seat ibiza st, seat toledo, ford fiesta) nooit ergens last van gehad...
 
Voelt toch een beetje als een design fout. Bij mijn vorige auto's (renault clio, seat ibiza st, seat toledo, ford fiesta) nooit ergens last van gehad...
Lijkt me eerder een dichting die ofwel niet goed ofwel veel te goed is. Zolang het hierbij blijft en de lichtsterkte niet veranderd vergeef ik het Skoda :)
 

Octavia0112

Forumguru
Heb bij verschillende auto's met dit euvel gehad vocht in de koplampen. Onder andere bij mijn VW up(halogeen), skoda rapid(xenon af fabriek) en ook bij de seat ibiza FR (xenon / led )van mijn vrouw. Alle nieuw gekocht maar na een tijdje gereden te hebben bij alle 3 verdwenen dus er is hoop. Zal waarschijnlijk bij onze nieuwe aanwinst ook wel weer zijn maar maak me er niet te druk over. Maar zal jullie op de hoogte houden mocht onze nieuwe octavia er ook last van hebben.
 

Polleke1

Nieuw lid
Hoi,
Ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een octavia combi 1.4 (150pk)
Super auto!
Ik heb echter enkele vraagjes waar jullie misschien iets op weten:

1) Als de voorste ruitenwissers in de intervalstand gebruikt worden, staan ze iets hoger op de voorruit dan als ze volledig uit staan. In deze hogere stand heb ik tijdens het rijden boven de 100 km/u last van storend windgeruis. Het is ook net alsof men met kleine steentjes tegen de voorruit gooit. In de twee andere standen heb ik hier geen last van.
De dealer had hier nog nooit van gehoord. Iemand van jullie wel?

2) Ik kan maar een mobiele telefoon koppelen met skoda connect. Ik vind dit maar raar want als mijn vrouw met de auto weg is, kan ze geen gebruik maken van de online diensten. Volgens de dealer zou het te maken hebben met "de licentie". Klopt dit volgens jullie of is er wel een mogelijkheid om twee mobiele telefoons te koppelen?

3) Ik rijd (voorlopig) niet al te sportief daar er nog maar 1300km op de teller staan maar ik ben al wel verschoten van het verbruik. 650 km en ik diende al een volle bak te tanken. wel even verschieten als je van een diesel komt. Zou dit verbruik nog dalen of zijn er andere mogelijkheden om dit verbruik te laten dalen?
 
D

Deleted member 24009

Punt 2: zegt het instructieboekje hier niks over?
Punt 3: verbruik zal zeker nog wel beter worden, maar zoals mijn voorganger ook aangaf, er ontbreekt wel essentiële info.
Punt 1 herken ik niet met een pre FL O3
 
Bovenaan Onderaan