Lijst kinderziektes etc. Octavia III

micky

Forumguru
@Joske vaak afgezet en afgesloten, maar niet langer dan 4 uur, op gegeven moment een rondje om de auto gelopen en alle sensoren schoongeveegd, opnieuw starten en toen werkte het weer, maar was gewoon rijvuil wat erop zat, hier krijg ik wel enorme kriebels van, dit geneuzel heb ik anders nooit..
 

Monteurtje

Forumguru
@Testedoene. Af en toe zie je dit wel. Maar in de meeste gevallen is het een gevolg van iets. De afdek dop zit er niet op. Of schade gehad.
En het kan ook door het weer komen. En als het condens weg trekt wanneer je de verlichting aan hebt, is er niet veel aan de hand.
 

Frenkie

Forumguru
Ik moet zeggen, ik heb ook af en toe het idee dat mijn ramen niet automatisch werken. Ik ging er elke keer vanuit dat ik het knopje niet goed indrukte of zo. Na enkele pogingen werkte het bij mij wel. Maar nu begin ik te twijfelen of het aan mij lag of aan de ramen ...
 

elsinga

Forumguru
Bij mij is nu weer het meesturen van de bi-xenon uitgevallen. Bij starten bewegen de lampen prima, daarna niet meer. Vandaag de dealer maar even bellen...
 

micky

Forumguru
Dat is idd best grappig - in de Eco Modus blijven die gewoon vast staan ... om energie te besparen :maakmegek:
De eco modus is best "eng", net of je in een oude trein zit, je geeft gas hij trekt op en vervolgens laat je gas los rolt hij door maar de toeren vallen direct naar stationair, heb er 1 dagje mee gereden, wel grappig hoe enorm ver je uit kunt rollen voor bijv. een stoplicht, door de gehele verandering in je (mijn) rijstijl reed ik wel ineens enorm veel zuiniger, dus de drivemode knop is een echte aanrader voor de particulier die zijn eigen brandstof betalen moet.
 

B@s0302

Senior Member
Ga proberen zo goed mogelijk te omschrijven wat mijn probleem is...
Op normale snelheid ( 100 - 130km ) geeft mijn stuurbekrachtiging het gevoel dat je door een soort "weerstand" moet sturen. Het zal niet direct gevaarlijk zijn maar geeft wel een heel vervelend gevoel.Ik heb voor alle duidelijkheid geen lane assist en/of dode hoek hulp maar gevoel, wat ik ken uit een Golf7, is vergelijkbaar.
Wat zou dit kunnen zijn? Een bug in de electronische stuurbekrachtiging?
 

SNARFB

Senior Member
Ik ken je klacht. Ik omschrijf het als een zwaar punt in de rechtuit stand. Gisteren is bij mijn auto het stuurhuis i.v.m deze klacht vervangen. Onlangs winterbanden gemonteerd ?
 

B@s0302

Senior Member
Dank voor je reactie @SNARFB Winterbanden zitten er sinds een week of 6 onder. 17" lichtmetaal met Conti tov 18" zomerbanden. Kan dat extra verschil maken?
 

SNARFB

Senior Member
Is de klacht ontstaan na het monteren van de winterbanden? In mijn geval was dit namelijk wel zo. Ook bij mijn vorige O3 was dit het geval en ook toen is het stuurhuis vervangen. PON is van dit probleem op de hoogte.
 

hemi24

Forumguru
Ga proberen zo goed mogelijk te omschrijven wat mijn probleem is...
Op normale snelheid ( 100 - 130km ) geeft mijn stuurbekrachtiging het gevoel dat je door een soort "weerstand" moet sturen. Het zal niet direct gevaarlijk zijn maar geeft wel een heel vervelend gevoel.

Check! Ook mijn Golf 7 heeft dit probleem sinds enige tijd; voelt als een soort weerstand bij langzaam een beetje tegensturen rond de middenstand, net alsof het stuurwiel even blokkeert en er dan ineens "doorschiet"...
Over 9k bij de service maar even naar laten kijken (als het in de tussentijd niet erger wordt)...
 

ElScorpione

Forumguru
Zijn er nog meer terugroep acties bekend? Mijn O3 heeft bij het reservewiel een sticker zitten met een nummer op. Ik ga ervan uit dat dit ook een recall geweest is.
 

micky

Forumguru
Ga proberen zo goed mogelijk te omschrijven wat mijn probleem is...
Op normale snelheid ( 100 - 130km ) geeft mijn stuurbekrachtiging het gevoel dat je door een soort "weerstand" moet sturen. Het zal niet direct gevaarlijk zijn maar geeft wel een heel vervelend gevoel.Ik heb voor alle duidelijkheid geen lane assist en/of dode hoek hulp maar gevoel, wat ik ken uit een Golf7, is vergelijkbaar.
Wat zou dit kunnen zijn? Een bug in de electronische stuurbekrachtiging?
Mijn neefje had dit met zijn O3, heeft nu een nieuw stuurhuis en het is over...
 
Ik heb nu ook inmiddels 15.000 km gereden.
Overall geen echte klachten. :cool:

Maar wel enkele zaken die me opvallen:

Columbus > De FM radio heeft moeite om snel een andere frequentie te kiezen als de kwalieit van het signal minder gaat worden. Het geluid moet soms al helemaal weg zijn, voordat hij eindelijk overgaat naar een andere frequentie. We hebben het dan over NPO Radio 2 - route A2 - tussen Budel en Eindhoven - pas in Eindhoven gaat hij eindelijk switchen.

Columbus > De DAB laat ook te wensen over - onder viaducten (A2 Best), of bij het knoppunt Vonderen (A2/A73) is het op eens gewoon stil ...

Columbus > Tijdens het onbewuste verbinden met mijn smartphone (S4 Mini) is de SMS functie niet altijd beschikbaar. Hiervoor moet ik dan handmatig de bluetooth op mijn smartphone even uitzetten en weer opnieuw aanzetten. De SMS template, waarin de navigatie gegevens automatisch worden opgenomen, gebruik ik best vaak. :dankje:

In mijn linker buitenspiegel zie ik - als het buiten donker is - de lampjes van mijn verlichtingsschakelaar (Oranje van de stand "Auto" en groen als het licht aan is).

Het groene lampje in de binnenspiegel was ook even wennen.

Bij 11.000 km bijna 1 liter olie moeten bijvullen - onverwacht.

Het gebruik van de handrem bij uitgetrokken elbogsteun is onhandig. Waarom niet direct een automatische handrem? De Hill-assist zit ja ook al op ... :thumbsdown:

Tijdens het rijden op precies 125 km/h een hoog toeren-achtig geluid. Bij precies 120 of 130 weer stil.

Het puntje met het "tegen" sturen tussen 100 en 130 km/h heb ik ook. Ik heb wel lane assist, maar deze staat uit. Heb ook nu winterbanden (Dunlop Winter Sport 4D) op de originele velgen.

Als ik lange stukjes recht door rij en dan op eens een scherpe bocht heb (snelweg afrit of zo) dan voel je de airco weer op gang komen - best grappig soms - als of de sensor even een fris windje nodig had om te voelen, dat de temperatuur omhoog of omlaag moet ;)

Verder een prima wagen. Wel mis ik het verwarmbaar stuur van mijn Opel Astra in de koude dagen. Had het liefst ook de stand verwarming willen pakken, maar jammer genoeg worden we hier in Nederland op deze beschikbare optie gediscrimineerd.

Ik verheug me iig op de nog resterende 165.000 km ... :)
 
Bovenaan Onderaan