Lijst kinderziektes etc. Octavia III

AndreM

Forumguru
Misschien niet echt een kinderziekte maar wel irritant vind ik: als je een route hebt ingesteld (Amundsen) en je stopt even voor een pauze, dan moet de eindbestemming weer opnieuw worden ingegeven na het starten. Bij een heel korte stop vraagt hetvsysteem wel of je de routebegeleiding wilt voortzetten.

@Stitch15 wat jij omschrijft komt mij onbekend voor.
Ik kan gewoon een pauze houden en de reis weer vervolgen zonder iets aan de Amundsen te hoeven doen.
Misschien is het een instelling die bij jou anders staat.
 

Joh@n

Forumguru
Ik heb er sowieso 1 die ik kan toevoegen. In sommige gevallen kan ik namelijk geen plaats invoeren in de nieuwe Columbus navigatie. Uit/aanzetten heeft geen zin. Hij herkent simpelweg geen enkele plaats, enige optie is om op een andere manier dan via een adres een bestemming in te voeren of bijvoorbeeld via spraak. Best gek, al een keer of 5 gehad in de afgelopen 2 maanden.

Daarnaast had ik vorige week een keyless storing en start/stop storing die na een herstart weg waren. Geen idee wat dat is geweest. Vind dat er wel veel dingetjes zijn met een relatief uitontwikkelde auto in zo'n korte tijd...
 

Ohgy

Nieuw lid
Vraag:

Heb m'n nieuwe skoda octavia FL (Ambition Business) sinds een goede maand, maar vanaf heden wil de auto geen internetverbinding meer maken met mijn Iphone 5s. Normaliter deed ik mijn persoonlijke hotspot (iphone) aan en de auto verbond automatisch en na een 30s zag ik het icoontje van wereldbol met wifi signaal naast de klok op het scherm. Dan haalde hij mooi de geplande route/locatie op en ging navigeren.

Maar vanaf nu blijft alleen het wereldbolletje staan, geen wifi icoon. Daarnaast als ik naar Skoda Connect ga, staat er bij dat er geen internetverbinding tot stand kan komen. Ook wil ghij ingeplande adressen niet meer ophalen.

Dan ga ik naar instellingen -> wlan -> staat er dat hij wel verbonden is met mijn wifi van de Iphone. Iphone geeft zelf ook aan dat de hotspot wordt gebruikt. Maar hij haalt uiteindelijk niks binnen en er komt geen werkende internetverbinding tot stand.

Iemand hier eerder tegenaan gelopen en een oplossing gevonden?
 

neoproject

Actief lid
Ik zou twee zaken proberen:
1. Delete hotspot op de radio en refreshen maak nieuwe verbinding.
2. Zet hotspot ff uit op telefoon en terug aan.

Bij mij werkte optie 1.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Ps moet dit bijna altijd doen, zelden spontane connectie via hotspot iPhone
 

Speedhunter

Forumguru
Mijn O3 is van 07/2017.

In heel die tijd 1 klein 'probleempje' (als je dit al een probleempje kan noemen) gehad: 1 band waarbij de bandenspanning niet genoeg was, na controle bleek dit niet het geval te zijn. Reset gedaan en het was in orde.
 

AndreM

Forumguru
@AndreM vrouw zeker met vakantie ??
Ze kijkt in iedergeval niet mee op forum , anders had je het alweer moeten weghalen.....

Thuis ook geen zak te vertellen...:deuk::deuk::deuk:

Sterker nog @EdK het plaatje komt van mijn vrouw, ze houd wel van een geintje. :maakmegek:
Zij kwam het tegen op internet, en nee ze is niet alleen met vakantie, we zijn met z'n allen op vakantie.

Je heb wel gelijk dat ze niet mee kijkt op dit forum, terwijl ze wel al 3 jaar een eigen Skoda Citigo bezit. :yeah:
 

WImvandedijk

Nieuw lid
Bij het koppelen van een caravan aan de 13 polige connector werkt de ACC bij mijn Skoda Octavia 1.6 TDI greentech bussines line d.d.30-8-2017 niet meer.
Tot nog toe geen oplossing door de dealer.
 

Sauce

Lid
Ik heb redelijk wat pagina's gelezen over deze topic maar ik vind het moeilijk om dezelfde kinderziektjes te vinden voor de Octavia III Facelift (sinds begin 2017).

Zijn hier nieuwe kinderziektjes dat mensen opgemerkt hebben?
Zijn er enkele, tegenover de eerste Octavia III (non facelift) al opgelost / gebleven / bijgekomen?

Alvast bedankt!
 
Vandaag 4 nieuwe banden laten monteren op mijn Octavia 3 uit december 2015 met een kmstand van 53000 km. Bij het wisselen van de banden bleek de schokbrekers aan de voorkant olie te zweten. Rechts behoorlijk nat, links is aan het beginnen. Dus binnekort naar de dealer ivm garantie.
 

CDK

Forumguru
Vandaag 4 nieuwe banden laten monteren op mijn Octavia 3 uit december 2015 met een kmstand van 53000 km. Bij het wisselen van de banden bleek de schokbrekers aan de voorkant olie te zweten. Rechts behoorlijk nat, links is aan het beginnen. Dus binnekort naar de dealer ivm garantie.
En dan krijg je waarschijnlijk te horen dat het normaal is...., je bent niet de eerste helaas.
 
Ik hou jullie op de hoogte ivm de dealer. 21 december krijgt de Octavia zijn 2e servicebeurt. Lekkende schokbrekers is zelfs apk afkeur. We gaan het zien wat er uit komt.
 
Bovenaan Onderaan