Lijst kinderziektes etc. Octavia III

peterbaarlo

Senior Member
wellicht hoort het niet bij de kinderziektes maar mijn octavia GL 1.6tdi staat bij de dealer met kapotte waterpomp.

200dkm en 3,5 jaar jong.
 
Op een of andere manier krijgen ze bepaalde onderdelen bij VAG maar niet echt duurzaam; waterpomp is daar 1 van. Aircopomp is ook een vaakgehoorde. Heb ik zelf 2x mogen mee maken. Eerste keer bij mijn Seat Toledo (nieuwe wagen met destijds 2000km gereden) en mijn 2-jaar oude O3 occassion; ook hier de aircopomp kaduuk.
 

Mali

Forumguru
Of het bij de kinderziektes hoort weet ik niet maar bij een gemonteerd metalen bagagerek / hondenrek heeft de radio niet altijd goed ontvangst.
Vandaag een nieuwe Skoda besteld met DAB radio, ben benieuwd of dit dan verbeterd.
 

AndreM

Forumguru
Of het bij de kinderziektes hoort weet ik niet maar bij een gemonteerd metalen bagagerek / hondenrek heeft de radio niet altijd goed ontvangst.
Vandaag een nieuwe Skoda besteld met DAB radio, ben benieuwd of dit dan verbeterd.

Ik heb een 03 met een metalen bagagerek achter de achterbank en heb nog nooit last van slecht ontvangst gehad met FM of DAB.
Dus ik denk dat het ergens anders het probleem zit. :thumbsup:
 

Mali

Forumguru
Ik luiter veel naar slam FM, zonder rek geen last met rek wel.
Bij andere zenders valt het me eigenlijk niet op.
 
Afgelopen vrijdag nieuwe Octavia 1.6 TDI Style Business DSG opgehaald bij de dealer.
Gisteren de auto weer met frisse tegenzin afgeleverd bij de dealer.
Reden, verschillende storingsmeldingen in het scherm.




Wordt vervolgd!
 
Afgelopen vrijdag nieuwe Octavia 1.6 TDI Style Business DSG opgehaald bij de dealer.
Gisteren de auto weer met frisse tegenzin afgeleverd bij de dealer.
Reden, verschillende storingsmeldingen in het scherm.




Wordt vervolgd!
Zo dan! Dat zijn er nogal wat. Echt balen om na het lange wachten dit erbovenop te krijgen. Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt en dat het niet meer voorkomt.
 

Roog75

Nieuw lid
Gisteren even terug geweest bij de dealer voor het Panoramadak. Hij ging steeds terug in kantelstand. Ze hebben hem "een ander sluitpunt" gegeven en het lijkt opgelost. Gelukkig komt het mooie weer er weer aan
 

going_fritz

Actief lid
Afgelopen dinsdag m'n O3 FL Style Business opgehaald. Vanaf woensdag de koplamp(en) aan linkerkant vol met condens, en niet een beetje, 't regent er zowat. Bij de dealer langsgeweest, natuurlijk wordt er een gehele nieuwe unit besteld en volgende week vevangen.
 
Afgelopen dinsdag m'n O3 FL Style Business opgehaald. Vanaf woensdag de koplamp(en) aan linkerkant vol met condens, en niet een beetje, 't regent er zowat. Bij de dealer langsgeweest, natuurlijk wordt er een gehele nieuwe unit besteld en volgende week vevangen.
Heb ik ook eens gehad net na de aflevering bij de eerste wasbeurt. Bleek dat het kapje niet vastzat...
 

Pendragon

Forumguru
Mijn exemplaar heeft sinds kort last van een 'krakende' stoelzitting (bestuurder). Als je op de zijkanten van de stoel drukt, dan hoor je het schuimrubber kraken.

Dit heb ik vanaf het begin al. Is helaas niks aan te doen behalve misschien nieuw stoelen. Normaal hoor ik het niet zo omdat ik de Columbus aan heb. Ik merk het meer als ik achteruit in parkeer of wanneer ik in de auto stap. Ben ook niet super tevreden over de stoelen in de Elegance, maar dat is een leer voor de volgende keer. Alle stoelen testen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Bij mij wil er wel eens een druppel regenwater bij de bestuurder binnenkomen. Dan heb ik ineens water op mijn arm. Of dit is als de deur de hele tijd dicht is geweest en het regent of alleen als ik hem open heb gehad om in te stappen en dat er dan een druppel ergens nog tussenzit, ben ik nog niet achter.

En dan de Columbus, ik luister meestal Spotify via de iPhone (6), maar wanneer de auto is uit geweest en ik ga weer rijden, dan pakt hij vaak de iPhone niet automatisch op op audio gebied. De telefoonfunctie wel. Dan moet ik de bron wijzigen naar een willekeurige andere bron en dan terug op BT en dan pakt de Columbus de iPhone audio weer op.
 
D

Deleted member 24009

Misschien niet echt een kinderziekte maar wel irritant vind ik: als je een route hebt ingesteld (Amundsen) en je stopt even voor een pauze, dan moet de eindbestemming weer opnieuw worden ingegeven na het starten. Bij een heel korte stop vraagt hetvsysteem wel of je de routebegeleiding wilt voortzetten.
 
Prik een Tomtom aan je luchtventilatierooster wanneer je nagivatie nodig bent. Dan heb je, behalve de filewaarschuwing van de Amudsun , een veruit superieur navigatiesysteem voor heel Europa.
Dat is trouwens voor de meeste ingebouwde autonavigatiesystemen het geval!
Als je het niet geloofd, dan vraag je er eerst één te leen!
 
D

Deleted member 24009

Ik geloof je wel hoor , heb jarenlang TomTom en Sygic op mijn telefoon gebruikt. Maar los van bovengenoemd punt voldoet de navi voor mij prima, ook op reis naar en door Italië veel plezier van gehad.
 
Nu, dan heb je tenminste wat aan. Voor het stopprobleem dat je hebt weet ik helaas geen oplossing
Bij mij zaten in de Amudsun deze maand Schwachach am Mein en naar later bleek ook mijn woonadres niet in. Meestal kies ik dan de grotere plaats dichtbij en probeer ik of de straat daar bekend is. In dit geval kwam ik twintig kilometer uit de richting terecht.

Groet Frans Gerrit
 
Bovenaan Onderaan