levertijden octavia lijken terug te lopen

octofreak

Actief lid
Nou ik mag geloof ik van geluk spreken.
Mijn auto is 27 mei besteld en wordt week 26 geproduceerd dus levering eind week 27, begin 28. Da's dus 7 weken. Daar ben ik in ieder geval niet ontevreden over. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 

lowietje

Nieuw lid
Vandaag geleverd, samen met een bestelling van januari,jammergenoeg moet hij nog opgekuist worden, ik vertrek morgen in verlof, het zal voor later worden.
Griekenland rondrit here we go.
 

emilio

Nieuw lid
Ook hier een zeer positief bericht, Skoda Octavia Combi met vrijwel alle optie's, levertijd 9 weken volgens de dealer en hedenochtend telefoon...hij/zij was al binnen...of 8 weken levertijd ook naar wens was...

Emilio
 

ozzy

Lid
Dit is mijn eerste 'post' en gelijk een positieve! /forum/images/graemlins/wink.gif
Op 28 maart is mijn OctiII besteld (2.0 TDi Elegance, DSG, enz enz) en de levertijd werd gesteld op 3 juli!! /forum/images/graemlins/frown.gif
Tot mijn verrassing wordt ie a.s. vrijdag geleverd. Scheelt toch zo'n week of drie. Lekkerrrrr
Ik ben die huurauto nu wel zat nl! Vooral dat dopje in je oor bij het bellen zal ik niet missen! /forum/images/graemlins/laugh.gif
 
Smile ! O2 is vorige week geproduceerd. Eind week 24/Begin week 25 sturen maar !1 /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/ooo.gif
 

REGWIT

Nieuw lid
Ik volg nu al een paar weken de berichten op dit forum. En natuurlijk het onderwerp LEVERTIJDEN. Ik heb zelf een Octavia 2.0 Tdi besteld (hatchback), met M.F.-stuurwiel en kleinleerpakket, cd-speler en maxidot. Deze bestelling is op 10-5-05 door de dealer aan mij bevestigd (ik ben ook een lease-rijder). Ze gaven toen direct een verwachting van half juli. En ik zie op het forum veel berichten voorbij komen waarbij de dealer (en bij andere automerken schijnt dat ook te gebeuren) exact kan zien hoever de productie is en/of wanneer hij op transport gaat. Ik heb mijn dealer hier ook al 2 keer over gebeld. Die zegt alleen te kunnen zien de de productie bevestigd is (en dit is al 2 weken onveranderd).

Wat is jullie mening? Enig idee of het per dealer verschilt wat ze kunnen zien m.b.t. de productievoortgang ?
Groeten.....
 

rickske

Actief lid
Hier in België weet de dealer van de invoerder(d'ieteren) in welke week de auto wordt gemaakt en 2 weken later kan je de auto gaan afhalen bij je dealer.Onze auto is in week 4 besteld en in week 14 afgelevert(was 1 week later dan afgesproken). /forum/images/graemlins/confused.gif
 

sbm

Lid
Als ik mijn Octavia II volgende week zou bestellen (De Meern), zou ik 'm september/oktober ontvangen... dus nog even geduld a.u.b. zeg maar.
 

sunnyboy

Senior Member
Vorige week m'n nieuwe Octo bewonderd bij de dealer, moet nog rijklaar worden gemaakt. Het toeval wil dat toen ik in maart met de dealer ging praten, ook mijn overbuurman ging kijken voor de nieuwe Combi. Hij rijdt Volvo V40.
Gisteravond stond er ineens een dikke Octo Combi voor de deur. Heeft ie'm nog een week eerder dan ik! /forum/images/graemlins/frown.gif
 

REGWIT

Nieuw lid
Ik kan morgenmiddag mijn nieuwe Octavia ophalen.
10-5 besteld 1-7 ophalen. (7 weken levertijd!)
Toevallig heeft een collega gister zijn nieuwe auto gehaald.

Lekker het hele weekend door Nederland toeren.
We zien elkaar onderweg! Groeten REGWIT
 
Ik heb mijn O2 ongeveer 6 weken geleden besteld, hij zou in week 25 (afgelopen week) gebouwd worden. Ik belde gisteren met de dealer: "ja de auto heeft een chassisnummer en wordt volgende week hier verwacht."
Vandaag kreeg ik een telefoontje: "ja hallo met de dealer, je auto is er!" /forum/images/graemlins/cool.gif
Dus ze zijn toch wel rap. Volgende week kan ik hem ophalen. /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Vandaag kreeg ik een telefoontje: "ja hallo met de dealer, je auto is er!" /forum/images/graemlins/cool.gif
Dus ze zijn toch wel rap. Volgende week kan ik hem ophalen. /forum/images/graemlins/laugh.gif

[/ QUOTE ]

Ik ben heeeeeel erg benieuwd naar de foto's van O2 met het sportpakket !
 

sbm

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als ik mijn Octavia II volgende week zou bestellen (De Meern), zou ik 'm september/oktober ontvangen... dus nog even geduld a.u.b. zeg maar.

[/ QUOTE ]

Toch even een correctie op mijn bovenstaande bericht... ik heb vandaag de O2 Combi besteld bij de Meern, en ipv levering september/oktober is het daadwerkelijk eind augustus. Dat scheelt nog wel even, gelukkig /forum/images/graemlins/wink.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Vanmorgen de auto opgehaald, wat een plaatje!!
Helaas niet volgetankt door dealer, zit NIET in de afleveringskosten!! Blijft Skoda hier dan toch goedkoop in?
Wel een deal gemaakt voor mijn aftermarket radio.
Van dat voordeel kon ik mijn eerste tank vullen, 70 eurootjes maarliefst.
De hele dag gewerkt, dus dat rijden komt zondag nog wel.
 

higgy

Forumguru
Allereerst: gefeliciteerd!

De mijne zat wel vol, maar dat is gewoon door Dutchlease betaald.
Maak je niet teveel illusies vwb. wat de dealer verdient op een auto. Het onderhoud daarna verdienen ze wel wat aan.
 

sunnyboy

Senior Member
Bedankt Higgy,
Die xenon is toch wel weer erreg mooi.
M'n zoon van 19 was sterk onder de indruk, hoewel hij ook door het BMW virus geinfecteerd is. De nieuwe Octavia, mooie auto, sterke voorkant, goede wegligging mede dankzij het sportonderstel. De Elegance heeft echt veel te bieden.
Zondag met m'n zoon een flink stuk rijden, kan hij het ook zelf ervaren. Foto's volgen binnenkort. /forum/images/graemlins/smile.gif
En Off-topic: De Pioneer DEH-P70BT besteld, een unieke CD-tuner MP3 met Bluetooth voorziening voor mijn 6310i. Is volgende week binnen.
 

VEEJAY

Forumguru
mooie oplossing zo'n bleutooth radio. Als je zo'n bleutooth oortje heb moet je hem iedere keer opladen.. Heel vervelend.
 

Droopy

Actief lid
Sunnyboy,

Ben erg benieuwd hoe een radio / BT combinatie bevalt, hopelijk horen wij hier binnenkort meer van (via andere topic ?)

Droopy
 

Beker

Actief lid
Mijn auto is in week 21 besteld. De mededeling toen was dat het ongeveer 13 weken zou gaan duren. Vandaag belde ik (mede naar aanleding van alle positieve berichten op dit forum) om mijn geluk te beproeven. Mijn auto blijkt inmiddels een chassisnummer te hebben en zal dus binnen 2 weken geleverd kunnen worden aldus de dealer! Dat komt totaal op 8 weken.

Van begin september (opgave leasemaatschappij) naar half augustus naar half juli dus! Blijkbaar hanteert Skoda de alom beproefde methode van "under promise, over deliver".
 
Bovenaan Onderaan