levertijden octavia lijken terug te lopen

Beker

Actief lid
Vandaag van de leasemaatschappij bericht gehad dat de auto vorige week besteld is een in de eerste week van september geleverd zal worden. Dat zijn dus gewoon 3,5 maanden. Kijkend naar het bericht hierboven is er blijkbaar ook bij Skoda een (groot) verschil tussen "prospect" en een koper. Maar wie weet dat ik over een maand of twee wel verrast wordt met de mededeling dat hij er al is. (Ja ja, je moet hoop houden)
 

octofreak

Actief lid
Heb zojuist de auto besteld bij de leasemij. De dealer heeft eind juli levering aangegeven.
Ben dus benieuwd. Volgende week zou ik het moeten weten...
 

Karstieman

Forumguru
Ik vind het erg vreemd dat de aangegeven levertijden zo verschillen. Eind juli levering zou 9 weken betekenen..Da's wel wat minder dan de opgegeven 14 weken van Beker en mijzelf.
 

MaBangbao

Nieuw lid
Dealer vertelde mij dat ze een week geleden nog 12 weken afgaven als levertijd. Volgens hem komt dat doordat ze nu wat meer ruimte hebben om diesels te produceren.
 
Net de dealer gebeld. Volgende week gaat de wagen in productie ( OII Combi, Elegance, TTR ) dus nog een week of 3 en ik kan sturen !!!!
 

octofreak

Actief lid
De dealer gaf mij aan dat de verschillende levertijden (afgifte daarvan) veroorzaakt worden door onduidelijkheid vanuit Pon Mobiel en Skoda zelf. De dealer gaf aan zelf ook soms niet meer te weten wat hij tegen klanten moet zeggen.
In mijn geval was hij echter vrij zeker /forum/images/graemlins/grin.gif (voor wat het waard is)...
 

nomad

Senior Member
Hou ook even rekening met de vakanties. De fabriek gaat ook nog ergens 3 weken dicht komende tijd.
 

henk_de_bruin

Actief lid
over levertijden gesproken...
ik ga de mijne vanmiddag halen!!!!!
besteldt week 12
ofgelevert week 21
9 weken in spanning afgewacht en nu mag ik met dit mooie weer in de nieuwe auto rijden!
met de zonnige groeten henk de bruin
 

Hetzer

Forumguru
Heren Lease rijders kan het niet gewoon aan de Lease-maatschappij liggen , dat er zoveel verschil zit in jullie Levertijden
@karstieman; Mijn collega heeft precies dezelfde auto als jouw besteld ,maar dan particulier en niet in het zwart ,maar in het blauw!!! en zonder sport pakket
Hij kreeg te horen dat de lever tijd max 8 weken was..

En dat komt globaal ook overeen met de levertijd van m'n eigen auto, die was na 7 weken binnen.

toch merkwaardig of niet????
/forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Karstieman

Forumguru
Misschien dat de leasemaatschappijen extra lang doen ivm. de berg papierwerk dat bij zo'n auto komt kijken ?
Maar dat vind ik toch moelijk om voor te stellen...
 
Voor mijn O2 hatchback Elegance, met Dynamic-meuk, xenon, achterruitewisser, maxdot en nog wat andere opties is de productie gepland voor week 25. Heb hem 2 weken geleden besteld (week 19). Hopelijk heb ik hem dan begin juli... /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Arjen

Actief lid
Ik heb van mijn dealer indertijd gehoort dat particulieren vaak voorrang krijgen op leaserijders.

Helemaal als de leasemaatschapij een groot aantal van die wagens nodig heeft.

Ik weet niet wat de waarheid daarvan is. Mischien was het ook wel een verkooppraatje.
 

Karstieman

Forumguru
Dat is volgens mij inderdaad een fabeltje.
Dealer doet volgens mij gewoon de bestelling en dan komt je bestelling in de wachtrij. 't zal de fabriek worst wezen of het een leaseauto gaat worden of niet. dat weten ze denk ik helemaal niet eens.
 

higgy

Forumguru
Hooguit verzamelt de leasemaatschappij een aantal orders om zo in een keer een substantiele order bij Skoda Nederland te kunnen plaatsen.
 

octofreak

Actief lid
Ik heb begin deze week besteld bij de leasemij en de dealer heeft de bestelling nog niet binnen....
over vertraging gesproken...
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb begin deze week besteld bij de leasemij en de dealer heeft de bestelling nog niet binnen....
over vertraging gesproken...

[/ QUOTE ]

Same Here !
 

octofreak

Actief lid
Over toeval gesproken, de dealer belt mij net dat hij de bestelling per fax heeft ontvangen.
Volgende zou ik dus definitieve levertijd moeten weten. De dealer heeft eind juli aangegeven, dus nu maar afwachten (hopen) dat hij gelijk heeft!
 

lowietje

Nieuw lid
Mijn O2 aangekocht op 06/02/2005, nog altijd niet geleverd. Volgens de verdeler is er zelfs nog een aankoop van januari niet geleverd.
Volgens zijn zeggen is er geen regelmaat in de leveringen.
Het heeft te maken met leveringen van supplementen.
 
Bovenaan Onderaan