levertijden octavia lijken terug te lopen

menno

Nieuw lid
Ik heb mijn 1.9tdi combi elegance half januari besteld met verwachte leverdatum destijds 16 april. Hoor net van de dealer dat ie 4 weken eerder komt! lekker!!!

Goed nieuws voor diegenen die er 1 hebben besteld.
 

Arjen

Actief lid
De levertijden kunnen fluctueren, afhanklijk van het model, motor type en de uitrusting.

Wanneer er bv. een tekort is aan onderdelen voor een bepaald type, dan schuiven ze andere modellen vaak wat naar voren zodat de productie blijft doorgaan.

Blijkbaar komen er opeens een hoop combi's vrij

Wel een lekkere mazzel voor jouw. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Klaasje

Forumguru
inderdaad mazzel voor jou.

Ik heb 26 februari 2005 besteld Octavia elegance 1.9 tdi
en kreeg als leverdatum 29 juli 2005
Nog ff 5 maandjes wachten dus... /forum/images/graemlins/mad.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Ik 22 december besteld, er werd 8 weken levertijd beloofd...

Helaas nu is het week 12 (op de planning)
 

menno

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
inderdaad mazzel voor jou.

Ik heb 26 februari 2005 besteld Octavia elegance 1.9 tdi
en kreeg als leverdatum 29 juli 2005
Nog ff 5 maandjes wachten dus... /forum/images/graemlins/mad.gif

[/ QUOTE ]

Goeiedag zeg! Ik heb hem destijds ongezien besteld. De dealer waarschuwde al dat de levertijden snel zouden gaan oplopen. Overigens, mijn collega bestelde vorige week dezelfde als ik en die krijgt hem al over 2 a 3 weken. (zal wel voorraad zijn, maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat er veel voorraad is op dit moment).
gr - menno
 
Wat je eigenlijk zou moeten doen is informeren via de dealer wat er staat bij de importeur en dan pas een bestelling plaatsen. Heb ik namelijk geprobeerd te doen maar het de uitvoering die daar stond week iets te veel af van wat ik in gedachten had.
 

VEEJAY

Forumguru
De mijne komt eind deze week in NL!

Volgende week is ie (hopelijk) van mij!!!! joepie!

Ben die 407 nu wel zat.
 
407??? Met alle respect maar een 407 is een toch wat rustigere auto dan de Octavia, dat je die auto zat kan zijn begrijp ik niet.
 

higgy

Forumguru
Wat is er mis met een 407? Frrrrrraaie bak!

De dealer belde me gisteren met de verwachting m'n Octavia over 6 a 8 weken te kunnen leveren. Dat valt me mee.
 
Heb je mazzel mee Higgy, ik zit er al een maand op te wachten en moet nog tot 8 mei. Ik hoop dat ze een grapje maken en dat het sneller gaat. Ik heb nu een Megane Coupe uit 1940 en begin dat ding aardig zat te worden. Veel te klein /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
407??? Met alle respect maar een 407 is een toch wat rustigere auto dan de Octavia

[/ QUOTE ]

Ik denk dat dat bij VJ precies het probleem is... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Ik heb geen idee hoeveel km hij rijdt per jaar, ik zit rond de 55.000km en als ik een keuze had was ik toch voor een 407 gegaan, ff een klasse groter.
 

Dutch4x4

Senior Member
&lt;citeert VJ van een ander openbaar forum&gt;

eerste bevindingen:

-Zeer comfortabel zoeven over de snelweg (in zijn 6).
-Pittiger dan een 110PK TDI. (het was erg afzien de afgelopen maand in de standaard 81KW)
-Eerste versnelling een beetje slapjes pas in zijn drie komt ie goed los.
-Geluid uit de boxen is ronduit slecht (plastic geluid).
-Daagt niet uit tot sportief rijden maar meer relaxed rijden.
-Mooie dashboard en bediening op de centrale console.
-Goede cruisecontrol bediening.
-lekker lui schakelen vanwege de hoge koppel

&lt;einde citaat&gt;

Met andere woorden: een 407 rijdt als een boot.

Ik vermoed dat iemand die een auto met sportonderstel bestelt, niet zit te wachten op een auto die uitdaagt tot relaxed rijden...

Maar goed, ik zit vreselijk voor m'n beurt te praten. /forum/images/graemlins/laugh.gif
 
HAHA, goeie, ik hou wel van sportief rijden maar ga uiteindelijk toch meer voor confort. Daarom misschien een lichte voorkeur voor franse auto's.

Ga natuurlijk Skoda niet de grond in boren aangezien het een fantastische auto is. Heb daarom niet voor 17" maar voor 16" gekozen om de vering ietst soepeler te houden.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zie dit draadje nu pas..

nog ff reageren, ik rij nu een maand in een 407 2.0HDI.

Pluspunten:
Mensen gaan opzij voor je op linkerbaan
Lekkere stoelen
je krijgt constant complimenten :-)

Minder (persoonlijke mening):
-Tis echt een tank op 4 wielen (bijna 1500 kilo).
-Weinig feeling met het onderstel.
-te duur voor wat je krijgt (vergelijk maar met de Octi).

Vanuit de Toledo naar de Octi is een vooruitgang in comfort en afwerking van de auto. Van wat ik mij kan herinneren rijdt de Octi prima. Als ik volgende week overstap naar de octavia kan ik het vergelijk met de 407 pas goed doen.

Ik twijfelde bij het sportonderstel in de Octi, ik heb gereden met (17") en zonder sportonderstel (16"). Ik merkte eigenlijk geen verschil in de vering.

Misschien een beetje flauw en zeer subjectief maar een Octavia past beter bij mij. Op het design van de 407 ben ik een beetje uitgekeken.

VJ
 

Bijlagen

  • 849-2080610.jpg
    849-2080610.jpg
    33 KB · Weergaven: 73
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
levertijd van mijn O2 was minder dan 8 weken!!
5-2 besteld, gister opgehaald. Wat een prachtbak.

[/ QUOTE ]

Welke uitvoering heb je? Misschieen een type die gemakkelijker te leveren is?
 

Hetzer

Forumguru
Je kunt niks zeggen over de levertijden , het heeft allemaal te maken met de uitvoering en de extra's op de auto..
Mijn vorige fabia was een standaard Fabia 1.4 Comfort en die had ik binnen een week , er stonden bij Pon gewoon tientallen stuks van dezelfde uitvoering en in de zelfde kleur tewachten op hun nieuwe baasje...
Mijn huidige auto ,moest gewoon nog gemaakt worden op bestelling! en dat duurt natuurlijk langer
Toen ik hem bestelden bij mijn dealer (www.vepreda.nl) vertelde ze mij, dat hij over 6 weken gemaakt zou worden , daarna duurde het nog 3 weken voor transport en aflevering...
Ik had hem uiteindelijk na 7 weken !!!!! /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif
 

VEEJAY

Forumguru
De mijne staat eindelijk bij de dealer , vandaag ff wezen kijken en wat in te bouwen spullen ingeleverd.. /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Bovenaan Onderaan