levertijden octavia lijken terug te lopen

Karstieman

Forumguru
Maar nu staat de zomervakantie weer voor de deur..
Ga ervan uit dat de levertijden nu zeker 12 weken of meer gaan worden en dat het in september weer minder wordt..
 

higgy

Forumguru
Hoorde maandag dat de mijne in week 17 geproduceerd wordt. Dat klinkt allemaal wat beter dan die week 21 a 22 die ik eerst kreeg...
 
Als het goed is nog twee weken en dan ben ik ook een trotse bezitter van een O2, die Megane komt echt mijn strot uit.
 

Karstieman

Forumguru
@higgy: hey..dat is niet goed... mijn collega heeft een golf Sdi en die dingen zijn echt (en dan bedoel ik ook echt) traag ! Ik vind het zelf belachelijk dat ze die verkopen ! Inhalen hoef je met zo'n ding echt niet te proberen. Levensgevaarlijk /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Reinier

Nieuw lid
Mijn O2 is in week 5 besteld en ik vernam net van de dealer dat hij in week 19 wordt geproduceerd (verwachte afleverweek was week 19)... is even een tegenvaller! De dealer verwacht dat het dan nog een maandje duurt voor hij kan worden afgeleverd. Het gaat om een HB 1.9 TDI Black Magic Mica Elegance met alleen ruitenwisser achter als optie.

Mijn lease-contract loopt in week 19 af. Keuze is of met mij Astra doorkarren of een voorloper... Die Astra trap ik dan maar aan de kant!! Deze ben ik nu al aardig zat...
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@higgy: hey..dat is niet goed... mijn collega heeft een golf Sdi en die dingen zijn echt (en dan bedoel ik ook echt) traag ! Ik vind het zelf belachelijk dat ze die verkopen ! Inhalen hoef je met zo'n ding echt niet te proberen. Levensgevaarlijk /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]
Hij is WEL zuinig. Enorm zuinig zelfs. 4.5ltr/100km is niet bepaald uitzondering.
Ik denk dat als je weinig eisen stelt (dat doe ik dus wel) dat je er een fijne, zuinige, ruime auto aan hebt.
Doe mij maar een Octavia Combi... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Net even met de dealer gemaild.
Bestelling : 1 april 05
De week na 1 mei gaan ze hem maken.
En dan 14 dagen later zou hij bij de dealer staan!
Wachten (ook al heb ik niet te klagen) kan soms lang duren!
 

Arjen

Actief lid
En de dealer heeft ook nog een week nodig om e.e.a te regelen zoals het aanvragen van een kenteken.

Reken maar op drie weken nadat de auto in productie wordt genomen. Met een beetje mazzel wordt het iets eerder.

Als je gewoon elke week bij de dealer langs gaat kunnen ze je precies vertellen hoe het met je auto gaat. Per computer wordt het hele proces, vanaf de assemblage tot en met transport, gelogd.

Dan kun je ook gelijk controleren of alle opties wel goed zijn meegenomen /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Ik heb steeds gebeld, ging ook goed. Omdat ik een dag nadat de auto's binnen kwamen weer belde konden ze de levering op 4 mei plannen, anders had ik weer 5 dagen langer kunnen wachten.
 
Ben benieuwd, heb onze O2 combi 1.9 TDI met 16" Sirius op 16 april besteld, de dealer verwachten hem half juli te kunnen leveren (inclusief Trekhaak &amp; VDO ombouw).
 
Ik heb gisteren nog eens geinformeerd bij de dealer.
Volgende week zou hij er moeten zijn, maar ze wisten niet begin of einde van de week.
Ik mag dus normaal niet klagen (besteld 1/04) , maar het wachten begint nu toch wel zwaar te wegen!
Ik leef mee met de mensen die vele maanden moeten wachten.
In afwachting kijk ik dus voorlopig heel regelmatig naar Arjen zijn prachtige Octavia Combi 02 (die komt erg dicht in de buurt !)
 

Reinier

Nieuw lid
Ik heb net contact gehad met de dealer. Mijn Octavia 1.9 TDI Elegance (Black Magic met optie achterruitenwisser) is deze week (week 19) geproduceerd en het duurt vervolgens +/-2 weken tot hij bij de dealer staat. Dan zijn er nog 5-7 dagen nodig voor administratie/rijklaar maken. Ik hoop dan eind week 22 eindelijk de sleutel in ontvangst te mogen nemen.

Volgens de lease-maatschappij zou hij in de eerste week van februari besteld moeten zijn. Dit zou dan neerkomen op een levertijd van bijna 4 maanden voor een uitvoering zonder veel opties!!!
 

MaBangbao

Nieuw lid
Net bij de dealer geweest voor een offerte voor een octavia combi 1.9 tdi en volgens hem was de levertjd 8 weken.
 
Bovenaan Onderaan