levertijden octavia lijken terug te lopen

MarcoF

Lid
Maandag bericht gekregen dat mijn auto bij de importeur geleverd is. Nu nog even naar de dealer etc...beetje geluk volgende week de auto :)

Das van week 11 t/m 21, weekje of 10 ongeveer. Dat was me ook verteld bij bestelling, dus dat klopt gelukkig nog aardig...
 

R01X0

Nieuw lid
Idem hier. Productie van de wagen is week 18 geweest. Aankomende week wordt mijn Octavia BE 2.0 geleverd.
 

robertko

Nieuw lid
Ik begrijp dan niet wat er is mis gegaan bij mijn bestelling. Mijn o2 is besteld in week 12. Begin april brief gehad waarin stond dat de auto deze week werd verwacht. Maandag naar de dealer gebeld. Blijkt het chassisnummer nog niet bekend, dus was de auto nog niet geproduceerd. Verwachte leverdatum is week 24/25.
 
Bestelling

Bij mij is de bestelling in week 18 gemaakt (Octavia Combi Ambiente in Anthracite Grey Metallic + Pack Fabulous + Pack lederafwerking + Cruise controle + voorzetels in de hoogte regelbaar met regelbare lendensteun + Stream mp3). Op de bestelbon staat vermeld: Leveringsdatum of -termijn +- 8 weken. Dit komt dan uit op week 26. 'k Ben eens benieuwd!!:smiley29:
 

R01X0

Nieuw lid
Komt ie aan

Vrijdagochtend is het dan een feit. De mijne wordt geleverd. Heb ik lekker een tocht van zo'n 1,5 uur voor de boeg voordat ik weer thuis ben....
 

Frankie

Actief lid
Vrijdagochtend is het dan een feit. De mijne wordt geleverd. Heb ik lekker een tocht van zo'n 1,5 uur voor de boeg voordat ik weer thuis ben....

Luister, ik wil niet zeuren. Maar als je niet ook ff aangeeft hoe lang of kort je uiteindelijk op je auto hebt moeten wachten voegt dit bericht niets toe aan dit onderwerp. Het gaat juist om de varierende levertijden en niet op welke dag je je auto krijgt.

Toch gefeliciteerd !!

<edit>

Ik ga mijn eigen bericht niet helemaal veranderen nu, dat zou flauw zijn. Lees net dat je paar berichten eerder aangeeft wanneer ie besteld is.. Had ik niet meteen gezien.. toch excuus...
 

MarcoF

Lid
Hij is vandaag gearriveerd bij de dealer! Heb m al gezien, lekker gaaf :) Met een beetje geluk vrijdag rijden. Keurig volgens de planning!
 

oct2be

Nieuw lid
Eindelijk

Na lang wachten bericht gehad van de dealer.
Oct. combi BE 1.9tdi,
deze is 15 maart besteld en word 5 juni afgeleverd dat is dus 12 weken.
Kan niet wachten.....
 

skodavia

Nieuw lid
Hoi ,

Ik had mijn O2 1.9 TDI Business Edition Cappucino Beige eind maart besteld, rekening houdende met een week of 10 levertijd.Ik had bij de dealer al aangegeven dat ik pas 11 juni zou gaan rijden omdat dan pas mijn huidige 307 uit contract is. Wat schetst mijn verbazing binnen een week stonde mijn O2 al in de showroom. Staat dus nu al een tijdje te wachten op z'n baas. Ik heb nu met de dealer afgesproken dat ik hem zaterdag 9 juni kom ophalen. Lekker vooruitzicht. Ga er maar vanuit dat deze auto dus blijkbaar al ergens bij de importeur op voorraad moet hebben gestaan.
 

Riddertje

Nieuw lid
Mijn Octavia Combi is besteld in week 17. De productie is gepland op week 25, aflevering in week 28. Dus ongeveer 11 weken.
 

Swiss

Actief lid
Riddertje bedoelt gewoon dat je een wagen gekregen hebt die blijkbaar al bij de importeur klaarstond (waarschijnlijk een veelgevraagde kleur, eventueel met de meestgevraagde opties). Een wagen van de fabriek naar de dealer brengen duurt al langer dan die week.
Wat is daar mis mee? Niets. Die wagen is niet beter of slechter dan een andere, alleen knappen sommige mensen gewoon af op iets dat al "in stock" is (willen iets dat "speciaal" voor hen gemaakt is).

Greetz,
Swiss
 
Werken langere levertijden statusverhogend in dit gezelschap, begrijp ik dat goed. Nou, ik zou er bepaald niet tegen geweest zijn als ik een paar dagen na m'n bestelling m'n nieuwe Octaaf had kunnen halen! :winkie:
 

Frankie

Actief lid
Nou, bij mij is het dan weer zover. Mijn auto is vandaag gearriveerd bij Skoda Rotor in Heerlen en ik ben al ff (2 keer :-) gaan kijken. Ben, nu ik het in het echt heb gezien, ERG gecharmeerd van de combinatie van zwarte lak en duo Ivory interieur. Je krijgt toch wel erg véél leer voor een 'half leer' optie. Zijn maar paar kleine vlakjes niet van leer. Maar ik moet de stoelverwarming daarbij niet vergeten. Ziet er erg mooi uit, maar da's mijn mening. Collega die bijna dezelfde O2 vandaag heeft opgehaald vind t maar nix. Hij heeft nu wat ik had; eminent Onyx.

Paar dingen die me opvielen aan de auto:

- Is geleverd zonder ingebouwde Stream, maar zal toch over AUX beschikken. Steker was ook aanwezig.
- Blijkbaar is Skoda afgestapt van het in een laagje rubber bekleedde kunststof op diverse plekken. Handgrepen en andere delen zijn nu niet meer lekker zacht :-/ Vind ik wel jammer, stond toch wel wat luxer. En bij mij heeft n.l. nooit iets gebladderd.
- Ik heb zelfdimmende buitenspiegels en nu blijkt dus dat het glas hiervan wel tikkie kleiner is dan bij de normale variant. Er zit een toch wel 'forse' zwarte rand om het glas welk het glasoppervlak verkleind. Niet gigantisch, maar toch..
- Het lijkt alsof Skoda andere raamrubbers toepast in de achterdeuren. Wellicht dat dat iets te maken heeft met het ruisprobleem waar veel mensen last van hadden, waaronder ik.
- Wat ik niet kon ontdekken zijn de dubbele zonnekleppen !? Worden deze niet meer geleverd. Misschien voor iemand met een 'verse' auto om eens na te kijken.


Ik hoop de auto volgende week te krijgen. Heb gevraagd om luxe platen met neutrale onderliggers (ze hebben n.l. nogal opzichtige zwart-op-wit platen op de meeste auto's) zonder reclame. Ben benieuwd of men mijn wens vervult. En de wielen moeten nog komen. Nu staat ie nog op Vega's met Turanza's en dat moet Pegasus met ???? worden..

Zodra ik m heb komen er een paar foto's !!

Ik heb dus ruwweg 7 weken moeten wachten... Om het onderwerp maar ff niet te vergeten ;) Gezien die onheilspellende brief welke ik enkele weken geleden kreeg viel dat dus REUZE mee !!!
 
G

gas_zit_rechts

Levertijd 10 wkn

Door de leasemaatschappij is op 14 maart mijn Octavia besteld en zal naar verwachting op 10 juni geleverd worden. 12,5 weken dus.
QUOTE]

Inmiddels is hij binnen en sindsdien zit ik niet meer binnen.

Hij was klaar op 24 mei, dat komt neer op 10 weken (+2dgn). Heb hem op 26 mei opgehaald.

Die 2.0 TDI DSG is echt een aanrader.
 

Ernie01

Nieuw lid
Hoi,

Mijn wachttijdervaringen ( leuk scrabble woord /forum/images/graemlins/1761.gif ) tot nu toe bij bestelling van mn O2 Combi Business Edition :
- Einde week 23 besteld
- Prognose productie week 29
- Prognose aflevering week 31
( en kilometers op de franse autobaan vreten vanaf week 34 /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif )

Zodra er meer nieuws is zal ik het jullie laten weten ...


Ik hoop het voor je. De mijne is in week 19 besteld en prognose levering is week 31 opgegeven. Wachten is killing, vooral omdat ik afgelopen donderdag mijn voorloper O2 Combi in een Passat heb geparkeerd met een kettingbotsing en nu een Vectra Sw heb gekregen. Gelukkig als verzachting een miniatuur O2 combi van mijn collega's gekregen.
 
'k Heb mij net ook eens geïnformeerd over de levering van m'n Octavia.
Besteld: eind week 18
Productie: week 25
Aflevering: week 27
= alles samen toch 9 weken

hopelijk loopt deze planning ook zo; want einde week 28 op autovakantie ...
Ik verheug mij al op de vele kilometers die ik ermee kan gaan rijden.
Wat kan wachten toch lang duren !!!!!

Grtz :bye:
 

Frankie

Actief lid
Man oh man, bij mij lijkt het echt een never ending story te worden. Mogelijk zou ik vandaag de auto krijgen, belt de dealer me vanochtend op; "Meneer .... , ik heb slecht nieuws " !?! Wat blijkt; Mijn auto, in tegenstelling tot de net geleverde O2 van een collega, is 2008 modelreeks. Dat houdt in dat die auto/dat type blijkbaar door de keuring moet bij RDW wegens technische modificaties. Dus voordat dat is gebeurd geen kenteken voor mij. Kan ruwweg/max 2 weken duren :-/

Voordeel: hij is 2008 model :-) Paar dingen anders bij mij:

- mistlampen hebben cornerfunctie en zien er 'iets' anders uit; onderin de reflector zit nu ook een mat gedeelte, net als in de Xenon reflectors.
- stuurkolom stengels hebben andere symbolen en zijn anders van vorm (minimaal).

Voor de rest viel mij niets op..

Hieronder de tekst welke mijn collega op een UK forum had gevonden:

"general differences between MY 2007 and 2008 are as following:
-Roof Rails in silver colour (Estate only) : available for all trims exc. Classic
-Front fog-lamps with „Corner“ function : for all trims excl. RS and Scout
-New symbols for control levers below steering wheel : all trims
-Alloy wheels 6,5J x 16'' LYRA : for all trims excl. L&K, RS and Scout
-Alloy wheels 7,0J x 17'' PALLAS : for Ambiente, Elegance (for 4x4 and 4x4 Elegance from August 2007)
-1,8 TSI/118 kW engine (comb. with man. transm.) : for Ambiente, Elegance and L&K
-“Silver Diamond” body colour is replaced by “Silver Brilliant” : all trims from autumn

There can be also some other minor trim changes, but they vary country to country."

Misschien maak ik morgen wat foto's in de showroom, dan zet ik ze op het forum. Auto zag er wel super uit in zwart met de Pegasus en het lichte interieur... Kan niet wachten ;)
 
Bovenaan Onderaan